Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wdrażanie reformy edukacji

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wdrażanie reformy edukacji"— Zapis prezentacji:

1 Wdrażanie reformy edukacji
Maj 2017

2 Urząd Statystyczny w Gdańsku, listopad 2012 r.

3 PROGNOZA DEMOGRAFICZNA LUDNOŚCI NA LATA 2014-2050
WEDŁUG POWIATÓW W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM W 2050 r. w porównaniu z 2013 r. we wszystkich powiatach zmniejszy się udział osób w wieku 0-14 lat w ogólnej liczbie ludności danego powiatu. Najmniejszy spadek będzie odnotowany w Gdańsku (o 0,2 p.proc.) i w Sopocie (o 0,6 p.proc.), a największy w powiecie kościerskim (o 5,1 p.proc.) i malborskim (o 5,0 p.proc.). Urząd Statystyczny w Gdańsku. Stan ludności na dzień 12 XII 2013 r.

4 Liczba uczniów w poszczególnych typach szkół (lata 2007-2016)
Opracowanie własne wg danych z SIO

5 Liczba uczniów na jednego nauczyciela (lata 2014-2016)
Wg danych SIO Liczba szkół publicznych dla młodzieży Liczba nauczycieli Liczba uczniów Liczba uczniów przypadająca na jednego nauczyciela na dzień 30.IX.2016 r.   1383 33565 278451 8,3 na dzień 30.IX.2015 r.   1396 33695 291440 8,7 na dzień 30.IX.2014 r.   1668 34493 305984 8,9

6 Liczba uczniów w oddziale Liczba uczniów na oddział
(lata 2014, 2015, 2016) Klasy Wg SIO 30.IX.2016 r. Wg SIO 30.IX.2015 r. Wg SIO 30.IX.2014 r. Liczba oddziałów Liczba uczniów Liczba uczniów na oddział I 844 13442 15,9 1690 33597 19,9 1601 32059 20,0 II 1644 31302 19,0 1604 31542 19,7 1143 21970 19,2 III 1608 31291 19,5 1156 22007 1159 21854 18,9 IV 1146 22006 1136 21768 1189 23683 V 1149 21761 1197 23617 1151 22301 19,4 VI 1208 23549 1158 22119 19,1 1137 21719 1001 22221 22,2 977 21071 21,6 987 21862 22,1 976 21221 21,7 982 21518 21,9 995 21810 992 20883 21,1 998 21077 1012 21574 21,3

7 Wdrażanie reformy edukacji - uchwały
Do 31 marca 2017 r. Organ stanowiący jednostkę samorządu terytorialnego (JST) po otrzymaniu pozytywnej opinii właściwego kuratorium oświaty (oraz opinii związkowej), podejmie uchwałę w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego. Art W przypadku niepodjęcia uchwały, o której mowa w art. 210, w terminie do dnia 31 marca 2017 r., uchwały podjęte na podstawie art. 17 ust. 4 ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, pozostają w mocy. 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego opracowuje i podaje do publicznej wiadomości informację w sprawie planu sieci szkół podstawowych i gimnazjów, jaki będzie obowiązywał od dnia 1 września 2017 r., z uwzględnieniem zmian w sieci szkół, które nastąpią z mocy prawa. 3. W przypadku niepodjęcia uchwały, o której mowa w art. 210, ustalenia obwodów lub zmiany obwodów szkół podstawowych prowadzonych przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne dokonuje się na rok szkolny 2018/2019 i lata następne. 4. W przypadku niepodjęcia uchwały, o której mowa w art. 210, do przekształcenia dotychczasowego gimnazjum albo włączenia dotychczasowego gimnazjum do szkoły innego typu stosuje się przepisy art. 89 ustawy – Prawo oświatowe. 5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, do zmiany uchwały podjętej na podstawie art. 17 ust. 4 ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, albo do ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych na rok szkolny 2017/2018 i lata następne stosuje się przepisy art. 39 ustawy – Prawo oświatowe.

8 Wdrażanie reformy edukacji - przekształcenie
Od 1 września 2017 r. Sześcioletnia szkoła podstawowa Szkoła filialna Ośmioletnia szkoła podstawowa Szkoła filialna Art Z dniem 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo oświatowe. 2. Z dniem 1 września 2017 r. dotychczasowa szkoła podstawowa obejmująca strukturą organizacyjną część klas sześcioletniej szkoły podstawowej staje się ośmioletnią szkołą podstawową obejmującą strukturą organizacyjną te same klasy szkoły podstawowej. 3. Z dniem 1 września 2017 r. szkoła filialna podporządkowana organizacyjnie dotychczasowej sześcioletniej szkole podstawowej staje się szkołą filialną podporządkowaną organizacyjnie ośmioletniej szkole podstawowej, obejmującą strukturą organizacyjną te same klasy szkoły podstawowej. 4. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasową sześcioletnią szkołę podstawową, w terminie do dnia 30 listopada 2017 r., w drodze uchwały, stwierdza jej przekształcenie w ośmioletnią szkołę podstawową zgodnie z ust. 1 lub 2. Przekształcenie szkoły filialnej zgodnie z ust. 3 stwierdza się w uchwale, o której mowa w zdaniu pierwszym. 5. Uchwała, o której mowa w ust. 4, stanowi akt założycielski ośmioletniej szkoły podstawowej w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo oświatowe. 6. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego albo osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna prowadzące publiczną szkołę podstawową obejmującą część klas szkoły podstawowej może postanowić o zwiększeniu liczby klas objętych strukturą organizacyjną ośmioletniej szkoły podstawowej obejmującej część klas szkoły podstawowej. 7. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego albo osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna prowadząca publiczną szkołę podstawową, której organizacyjnie jest podporządkowana szkoła filialna, może postanowić o zwiększeniu liczby klas objętych strukturą organizacyjną szkoły filialnej. Art Z dniem 1 września 2017 r. uczniowie klas I–VI dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej stają się uczniami odpowiednich klas ośmioletniej szkoły podstawowej, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo oświatowe. 2. W roku szkolnym 2016/2017 uczniowie klasy VI dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej podlegają promocji do klasy VII szkoły podstawowej, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo oświatowe, zgodnie z przepisami rozdziału 3a ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.

9 Wdrażanie reformy edukacji – przekształcenie, włączenie
Z dniem 1 września 2017, 1 września 2018 albo 1 września 2019 Dotychczasowe gimnazjum Ośmioletnia szkoła podstawowa Czteroletnie liceum ogólnokształcące Trzyletnie liceum ogólnokształcące Pięcioletnie technikum Art Dotychczasowe gimnazjum można: 1) przekształcić w ośmioletnią szkołę podstawową, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo oświatowe; 2) włączyć do ośmioletniej szkoły podstawowej, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo oświatowe. 2. Rozpoczęcie działalności przez szkołę utworzoną zgodnie z ust. 1 może nastąpić z dniem 1 września 2017 r., z dniem 1 września 2018 r. albo z dniem 1 września 2019 r. 3. Dotychczasowe gimnazjum można: 1) przekształcić w trzyletnie liceum ogólnokształcące, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym; 2) przekształcić w czteroletnie technikum, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. c ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym; 3) włączyć do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym; 4) włączyć do czteroletniego technikum, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. c ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym; 5) przekształcić w czteroletnie liceum ogólnokształcące, o którym mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy – Prawo oświatowe; 6) przekształcić w pięcioletnie technikum, o którym mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy – Prawo oświatowe; 7) włączyć do czteroletniego liceum ogólnokształcącego, o którym mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy – Prawo oświatowe; 8) włączyć do pięcioletniego technikum, o którym mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy – Prawo oświatowe; 9) przekształcić w branżową szkołę I stopnia, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy – Prawo oświatowe; 10) włączyć do branżowej szkoły I stopnia, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy – Prawo oświatowe. 4. Rozpoczęcie działalności przez szkołę utworzoną zgodnie z ust. 3 pkt 1–4, może nastąpić z dniem 1 września 2017 r. albo z dniem 1 września 2018 r. 5. Rozpoczęcie działalności przez szkołę utworzoną zgodnie z ust. 3 pkt 5–8, może nastąpić z dniem 1 września 2019 r. 6. Rozpoczęcie działalności przez szkołę utworzoną zgodnie z ust. 3 pkt 9 i 10, może nastąpić z dniem 1 września 2017 r., z dniem 1 września 2018 r. albo z dniem 1 września 2019 r. 7. Dzień rozpoczęcia działalności przez szkołę, o którym mowa w ust. 2 i 4–6, uznaje się za dzień odpowiednio przekształcenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1, 2, 5, 6 i 9, albo włączenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pkt 3, 4, 7, 8 i 10. 8. W roku szkolnym odpowiednio 2017/2018 i 2018/2019 w szkole utworzonej zgodnie z ust. 1 i ust. 3 pkt 1–4, 9 i 10, prowadzi się klasy dotychczasowego gimnazjum, aż do czasu likwidacji tych klas zgodnie z art. 127. 9. Do klas, o których mowa w ust. 8, stosuje się dotychczasowe przepisy dotyczące gimnazjów. 10. Uczniowie klas, o których mowa w ust. 8, otrzymują świadectwa ustalone dla dotychczasowych gimnazjów, opatrzone pieczęcią gimnazjum. 10. Uczniowie klas, o których mowa w ust. 8, otrzymują świadectwa ustalone dla dotychczasowych gimnazjów, opatrzone pieczęcią gimnazjum. 11. W roku szkolnym odpowiednio 2017/2018 i 2018/2019 dla klas, o których mowa w ust. 8, zachowuje się obwód ustalony dla dotychczasowego publicznego gimnazjum. 12. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może zmienić obwód, o którym mowa w ust. 11. W przypadku klas, o których mowa w ust. 8, w publicznych szkołach prowadzonych przez osobę prawną niebędącą jednostką samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną zmiana obwodu, o którym mowa w ust. 11, następuje w uzgodnieniu z tą osobą. Przepisy art. 17 ust. 2 i 3 ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, stosuje się. 13. Dotychczasowe trzyletnie liceum ogólnokształcące albo dotychczasowe czteroletnie technikum, utworzone zgodnie z ust. 3 pkt 1–4, z dniem 1 września 2019 r. staje się odpowiednio czteroletnim liceum ogólnokształcącym albo pięcioletnim technikum. Przepisy art. 146 ust. 2–4, art. 147–150, art. 152 ust. 2–4, art. 153–160, art. 184 ust. 2–4 i art. 185–190 stosuje się. 14. W przypadku publicznej szkoły tworzonej zgodnie z ust. 1 i ust. 3 pkt 1–4 oraz pkt 9 i 10, która rozpoczyna działalność z dniem 1 września 2017 r., przepisów art. 59 ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, nie 15. W przypadku publicznej szkoły tworzonej zgodnie z ust. 1 i 3, która rozpoczyna działalność odpowiednio z dniem 1 września 2018 r. albo z dniem 1 września 2019 r., przepisów art. 89 ustawy – Prawo oświatowe nie stosuje się. 16. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pkt 3, 4, 7, 8 i 10, za dzień zakończenia działalności dotychczasowego gimnazjum uznaje się dzień 31 sierpnia roku, w którym następuje włączenie dotychczasowego gimnazjum do odpowiednio ośmioletniej szkoły podstawowej, dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, dotychczasowego czteroletniego technikum, czteroletniego liceum ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum lub branżowej szkoły I stopnia. 17. W wyniku przekształcenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, powstaje ośmioletnia szkoła podstawowa o pełnej strukturze organizacyjnej, której nie jest organizacyjnie podporządkowana szkoła filialna. Branżowa szkoła I stopnia Czteroletnie technikum Gimnazjum

10 Wdrażanie reformy edukacji - przekształcenie
Od 1 września 2017 r. Zasadnicza szkoła zawodowa Branżowa szkoła I stopnia Art Z dniem 1 września 2017 r. dotychczasowa zasadnicza szkoła zawodowa staje się branżową szkołą I stopnia, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy – Prawo oświatowe. 2. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasową zasadniczą szkołę zawodową, w terminie do dnia 30 listopada 2017 r., w drodze uchwały, stwierdza jej przekształcenie w branżową szkołę I stopnia zgodnie z ust. 1. 3. Uchwała, o której mowa w ust. 2, stanowi akt założycielski branżowej szkoły I stopnia w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo oświatowe. 4. Pierwsze postępowanie rekrutacyjne do klasy I branżowej szkoły I stopnia dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej przeprowadza się na rok szkolny 2019/2020. 5. W latach szkolnych 2019/2020–2021/2022 w branżowej szkole I stopnia organizuje się odrębne oddziały dla absolwentów gimnazjum oraz dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej.

11 Wdrażanie reformy edukacji - przekształcenie
Od 1 września 2017 r. Zespół szkół Szkoła podstawowa Gimnazjum Ośmioletnia szkoła podstawowa Art Z dniem 1 września 2017 r. zespół publicznych szkół, w skład którego wchodzi jedynie dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa i dotychczasowe gimnazjum, staje się ośmioletnią szkołą podstawową. 2. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasowy zespół publicznych szkół, o którym mowa w ust. 1, w terminie do dnia 30 listopada 2017 r., w drodze uchwały, stwierdza jego przekształcenie w ośmioletnią szkołę podstawową zgodnie z ust. 1. 3. Uchwała, o której mowa w ust. 2, stanowi akt założycielski ośmioletniej szkoły podstawowej w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo oświatowe. 4. Do ośmioletniej szkoły podstawowej, o której mowa w ust. 1, przepisy art. 118, art. 119, art. 129 ust. 8–12 i art. 176–181 stosuje się odpowiednio.

12 Przebieg rekrutacji – liceum
2016/2017 SP 6 I-VI G 3 I-III LO 3 I-III 2017/2018 SP 8 I-VII G 3 II-III LO 3 I-III 2018/2019 SP 8 I-VIII G 3 III LO 3 I-III LO 3 I-III LO 4 I 2019/2020 SP 8 I-VIII LO 3 II-III LO 4 I-II 2020/2021 SP 8 I-VIII LO 3 III LO 4 I-III 2021/2022 SP 8 I-VIII 2022/2023 SP 8 I-VIII LO 4 I-IV

13 Przebieg rekrutacji – branżowa I stopnia
2016/2017 SP 6 I-VI G 3 I-III ZSZ 3 I-III ZSZ 3 II-III BS 3 I 2017/2018 SP 8 I-VII G 3 II-III ZSZ 3 III BS 3 I-II 2018/2019 SP 8 I-VIII G 3 III 2019/2020 SP 8 I-VIII BS 3 I-III 2020/2021 SP 8 I-VIII BS 2 I 2021/2022 SP 8 I-VIII BS 2 I-II

14 Wdrażania reformy - terminy
Od roku szkolnego 2017/2018 Nowa podstawa programowa: kształcenia ogólnego dla 8-letniej szkoły podstawowej w klasach I, IV i VII; kształcenia w zawodach w: klasach I branżowej szkoły I stopnia, klasach I dotychczasowego czteroletniego technikum, semestrze I szkoły policealnej. Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych.

15 Wdrażania reformy - terminy
Do 30 listopada 2017 r. Uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia szkoły. Do 30 listopada 2017 r./do 30 listopada 2019 r. Statuty dotychczasowych przedszkoli, szkół podstawowych, szkół specjalnych przysposabiających do pracy, szkół policealnych i gimnazjów, zachowują moc do dnia wejścia w życie statutów wydanych na podstawie ustawy Prawo oświatowe. Od roku szkolnego 2018/2019 Egzamin ósmoklasisty jako obowiązkowy egzamin zewnętrzny, na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej (przedmioty obowiązkowe: język polski, matematyka, język obcy nowożytny).

16 Wdrażania reformy - terminy
1 września 2019 r.: dotychczasowe 3-letnie liceum ogólnokształcące stanie się 4-letnim liceum ogólnokształcącym; zespół szkół, w skład którego wchodzi gimnazjum i liceum ogólnokształcące, stanie się 4-letnim liceum ogólnokształcącym. 1 września 2020 r. Rozpocznie się stopniowe wygaszanie 3-letniego liceum ogólnokształcącego – koniec cyklu kształcenia do 31 sierpnia 2022 r. 1 września 2019 r. Dotychczasowe 4-letnie technikum zostanie przekształcone w 5-letnie technikum. Utworzenie branżowej szkoły II stopnia.

17 Wdrażania reformy – doradztwo zawodowe
Od roku szkolnego 2017/2018 Zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego będą realizowane w oparciu o program przygotowany przez nauczyciela realizującego te zajęcia i dopuszczony do użytku przez dyrektora szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Program, zawiera treści dotyczące informacji o zawodach, kwalifikacjach i stanowiskach pracy oraz możliwościach uzyskania kwalifikacji zgodnych z potrzebami rynku pracy i predyspozycjami zawodowymi. Art W roku szkolnym 2017/2018 zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy – Prawo oświatowe, są realizowane w oparciu o program przygotowany przez nauczyciela realizującego te zajęcia i dopuszczony do użytku przez dyrektora szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. 2. Program, o którym mowa w ust. 1, zawiera treści dotyczące informacji o zawodach, kwalifikacjach i stanowiskach pracy oraz możliwościach uzyskania kwalifikacji zgodnych z potrzebami rynku pracy i predyspozycjami zawodowymi.

18 Nauczyciele – wolne stanowiska pracy
W okresie do dnia 31 sierpnia 2020 r. Pierwszeństwo w zatrudnieniu na wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego przysługuje: 1) nauczycielom przeniesionym w stan nieczynny, nauczycielom, którzy otrzymali informację o przeniesieniu ich w stan nieczynny z początkiem kolejnego roku szkolnego, oraz nauczycielom, którzy złożyli wniosek o przeniesienie w stan nieczynny w trybie art. 20 ust. 5c ustawy – Karta Nauczyciela; 2) nauczycielom, z którymi rozwiązano stosunek pracy w trybie art. 226 ust. 2, z dniem wypowiedzenia im stosunku pracy. KN Art. 20. 1.  Dyrektor szkoły w razie: 1) całkowitej likwidacji szkoły rozwiązuje z nauczycielem stosunek pracy; 2) częściowej likwidacji szkoły albo w razie zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów w szkole lub zmian planu nauczania uniemożliwiających dalsze zatrudnianie nauczyciela w pełnym wymiarze zajęć rozwiązuje z nim stosunek pracy lub, na wniosek nauczyciela, przenosi go w stan nieczynny. Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania może wyrazić zgodę na ograniczenie zatrudnienia w trybie określonym w art. 22 ust. 2. 5c.  Wypowiedzenie jest bezskuteczne w przypadku złożenia przez nauczyciela, w terminie do 30 dni od dnia doręczenia wypowiedzenia stosunku pracy z przyczyn określonych w ust. 1 pkt 2, pisemnego wniosku o przeniesienie w stan nieczynny. Z upływem sześciomiesięcznego okresu pozostawania w stanie nieczynnym stosunek pracy wygasa. Wygaśnięcie stosunku pracy powoduje dla nauczyciela skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem stosunku pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy w zakresie świadczeń przedemerytalnych. Art W roku szkolnym 2018/2019 z nauczycielami gimnazjów prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, zatrudnionymi na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony, których dalsze zatrudnienie nie jest możliwe ze względu na zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w gimnazjum, rozwiązuje się stosunek pracy. 2. Dyrektor gimnazjum, o którym mowa w ust. 1, rozwiązuje z nauczycielem stosunek pracy z końcem roku szkolnego, po uprzednim trzymiesięcznym wypowiedzeniu. 3. Nauczycielowi gimnazjum, o którym mowa w ust. 1, zatrudnionemu na podstawie mianowania, z którym rozwiązano stosunek pracy z przyczyn określonych w ust. 1, przysługuje odprawa w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Nauczycielowi gimnazjum zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, z którym rozwiązano stosunek pracy z przyczyn określonych w ust. 1, przysługują świadczenia określone w przepisach o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników.

19 Oferty pracy dla nauczycieli
Art W okresie do dnia 31 sierpnia 2023 r. dyrektor szkoły prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego informuje kuratora oświaty sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli. 2. Informacje, o których mowa w ust. 1, kurator oświaty udostępnia na stronie podmiotowej kuratorium oświaty. 3. W okresie do dnia 31 sierpnia 2020 r. pierwszeństwo w zatrudnieniu na wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego przysługuje: 1) nauczycielom przeniesionym w stan nieczynny, nauczycielom, którzy otrzymali informację o przeniesieniu ich w stan nieczynny z początkiem kolejnego roku szkolnego, oraz nauczycielom, którzy złożyli wniosek o przeniesienie w stan nieczynny w trybie art. 20 ust. 5c ustawy – Karta Nauczyciela; 2) nauczycielom, z którymi rozwiązano stosunek pracy w trybie art. 226 ust. 2, z dniem wypowiedzenia im stosunku pracy. Art W okresie do dnia 31 sierpnia 2023 r. dyrektor szkoły prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego informuje kuratora oświaty sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli.

20 Centralny rejestr orzeczeń dyscyplinarnych
Począwszy od dnia 1 marca 2017 r. Dyrektor szkoły ustala za pomocą narzędzia informatycznego udostępnionego przez Ministra Edukacji Narodowej, czy numer PESEL nauczyciela lub osoby ubiegającej się o zatrudnienie na stanowisku nauczyciela, znajduje się w rejestrze. Rejestr zawiera: dane identyfikujące nauczyciela, rodzaj orzeczonej kary dyscyplinarnej oraz okres ukarania, oznaczenie komisji dyscyplinarnej, która wydała prawomocne orzeczenie, wraz z sygnaturą sprawy, datę wydania i uprawomocnienia się orzeczenia, datę i miejsce popełnienia czynu, którego dotyczy orzeczenie, datę doręczenia nauczycielowi orzeczenia. KN Art. 85w. 1.  Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania prowadzi centralny rejestr orzeczeń dyscyplinarnych, zwany dalej „rejestrem”, w którym gromadzi się informacje o nauczycielach prawomocnie ukaranych karami dyscyplinarnymi, o których mowa w art. 76 ust. 1 pkt 3 i 4, oraz informacje o zawieszeniu nauczyciela w pełnieniu obowiązków, o którym mowa w art. 85t ust. 1-3. 2. Rejestr zawiera: 1) dane identyfikujące nauczyciela - nazwisko, imię lub imiona, płeć, datę i miejsce urodzenia, imiona rodziców, obywatelstwo lub obywatelstwa, miejsce zamieszkania, numer PESEL, a w przypadku braku tego numeru - numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość; 2) rodzaj orzeczonej kary dyscyplinarnej, o której mowa w art. 76 ust. 1 pkt 3 albo 4, oraz okres ukarania; 3) oznaczenie komisji dyscyplinarnej, która wydała prawomocne orzeczenie o ukaraniu karą dyscyplinarną, oraz sygnaturę akt sprawy; 4) datę wydania oraz uprawomocnienia się orzeczenia, o którym mowa w pkt 3; 5) datę i miejsce popełnienia czynu, którego dotyczy orzeczenie, o którym mowa w pkt 3; 6) datę doręczenia nauczycielowi orzeczenia, o którym mowa w pkt 3; 7) informację o zawieszeniu nauczyciela w pełnieniu obowiązków oraz o okresie zawieszenia. 3. Rejestr prowadzi się w systemie teleinformatycznym. 4. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania jest administratorem danych zgromadzonych w rejestrze w rozumieniu art. 7 pkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 5. Do wprowadzania danych do rejestru, dokonywania zmian danych w rejestrze oraz usuwania danych z rejestru są uprawnione wyłącznie osoby upoważnione przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.

21 Nowe podstawy programowe – szkolenia dla nauczycieli
Od 27 lutego 2017 r. Rozpoczął się cykl konferencji dotyczących wdrażania nowej podstawy programowej z udziałem dyrektorów i pracowników placówek doskonalenia nauczycieli, a także nauczycieli-konsultantów, nauczycieli-doradców metodycznych. Do końca obecnego roku szkolnego Placówki doskonalenia nauczycieli zaplanowały w całej Polsce szkoleń z wdrażania nowej podstawy programowej, w których udział weźmie 227 356 nauczycieli.

22 Prace nad przygotowaniem podręczników
Do końca czerwca 2017 r. Przygotowane zostaną podręczniki do nowej podstawy programowej. Podręczniki, materiały edukacyjne, materiały ćwiczeniowe uczniowie szkół podstawowych oraz klas gimnazjalnych otrzymają bezpłatnie bezpośrednio w swoich szkołach.

23 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Wdrażanie reformy edukacji"

Podobne prezentacje


Reklamy Google