Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Advertisements

Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Fotowoltaika inwestycje w oparciu o 80% datacji. Co to jest fotowoltaika? Fotowoltaika jest technologią umożliwiającą produkcję Energii elektrycznej ze.
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostradwww.gddkia.gov.pl KIELCE r. BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ NA ODCINKU CHĘCINY-JĘDRZEJÓW.
PRZEDSIĘWZIĘCIA EURO 2012 REALIZOWANE PRZEZ Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Lp. Nazwa Przedsięwzięcia Szacunkowa wartość (wg listy indykatywnej.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
TRAMWAJ NA POŁUDNIE Budowa linii tramwajowej i ścieżki rowerowej dla mieszkańców Piotrowic, Ochojca, Kostuchny, Podlesia i Zarzecza Status prac: Kwiecień.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
PRZEGLĄD PRASY 19 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
„Inicjatywa JEREMIE – pozadotacyjna forma wsparcia wielkopolskich firm” Tadeusz Wojtaszak Kierownik Działu Sprzedaży Poznań, r.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Kolej wraca na Warmię i Mazury
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
Regionalne warsztaty TAF TSI
Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej Kraków, 18 kwietnia 2017 r.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
„POROZMAWIAJMY O …………”
Wykład IV Zakłócenia i szumy.
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
Koncepcja programowo-przestrzenna budowy ulicy Kościelna Droga
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur w 2017 roku
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
„Poprawa efektywności systemu ratownictwa medycznego poprzez modernizację i doposażenie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata Stan na r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kolej lepiej połączy Pomorze
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur w latach 2016 – 2018
Rozbudowa PSZOK w Sandomierzu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Budowa autostrady A2 Warszawa – Kukuryki na odcinkach:
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020
Zapis prezentacji:

Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa Modernizacja linii kolejowej E 65-Południe odcinek Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Umowa nr FS 2006/PL/16/C/PA/002-01 Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa

Informacje ogólne o projekcie INWESTOR WYKONAWCA KONSORCJUM HALCROW W SKŁADZIE: Halcrow Group Ltd Scott Wilson Ltd Egis Poland sp. z o.o. Egis Rail S.A. PODPISANIE MOWY - 10.06.2010 r. CZAS REALIZACJI - 36 MIESIĘCY TERMIN ZAKOŃCZENIA - 10.06.2012 r. PLANOWANY TERMIN ROZPOCZĘCIA ROBÓT – 2015 r.

Korytarze transportowe na sieci PKP

Strategiczne cele realizacji projektu promowanie kolei jako bezpiecznego, ekonomicznego, przyjaznego dla środowiska środka transportu, eliminowanie miejsc, gdzie istnieje możliwość kolizji ruchu kolejowego z ruchem drogowym, uzyskanie standardów europejskich na liniach magistralnych w transeuropejskich korytarzach transportowych, przebiegających przez terytorium Polski, zapewnienie interoperacyjności sieci kolejowej i umożliwienie dostępu do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów, skrócenie czasu podróżowania, usprawnienie transportu tranzytowego pomiędzy krajami Unii i krajami sąsiednimi, ochrona środowiska naturalnego na terenach położonych wzdłuż linii kolejowych.

Zakres i cel Projektu Podstawowe dokumnety strategiczne dotyczące Korytarza VI (m.in. „Master Plan dla transportu kolejowego do roku 2030”, „Polityka Transportowa Państwa na lata 2006 – 2025”, „Strategia dla transportu kolejowego do roku 2013”) Zakres Projektu E 65 – Południe obejmuje województwa: mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie, śląskie oraz małopolskie. Łączna długość linii kolejowych wchodzących w zakres projektu wynosi około 510 km. Bezpośredni cel projektu: opracowanie rozwiązań przestrzennych i technicznych modernizacji linii kolejowej, opracowanie zakresu rzeczowego modernizacji i budowy wybranej opcji oszacowanie nakładów finansowych na realizację przedsięwzięcia jakim jest KDP w Polsce uzyskanie decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych. przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu z UE

W każdym zadaniu rozpatrywane są 3-4 opcje modernizacyjne Zadania do realizacji Projekt E 65 – Południe podzielony został na następujące Zadania: Zadanie 1 – obejmuje prace na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie Zadanie 2 – obejmuje prace na odcinku Zawiercie – Katowice Zadanie 3 – obejmuje prace na odcinkach Psary – Kozłów – Kraków Zadanie 4 – obejmuje prace na odcinkach Katowice – Zwardoń – granica państwa oraz Czechowice–Dziedzice – Zebrzydowice – granica państwa W każdym zadaniu rozpatrywane są 3-4 opcje modernizacyjne

Zadanie 1 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK Rys historyczny czerwiec 1971 - decyzja o budowie CMK wrzesień 1974 - zakończenie I etapu – oddanie toru nr 1 marzec 1975 - zakończenie budowy toru nr 2 – elektryfikacja linii maj 1992 - rozpoczęcie modernizacji linii do V=250km/h maj 1994 - ustanowienie rekordu prędkości V=250km/h pażdziernik 2006 – otwarcie peronu na st. Włoszczowa Płn czerwiec 2010 - podpisanie umowu na SW na modernizacje linii E 65 Południe dla dużych prędkości

Zadanie 1 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK) Centralna Magistarla Kolejowa przebiega przez 4 województwa, w bardzo zróżnicowanym krajobrazie, przecina 18 obszarów chronionych w tym obszary Natura 2000 oraz 2 korytarze ekologiczne. Opcje modernizacyjne Opcja 1:Modernizacja linii do V=200/220km/h Rozdział ruchu pociągów towarowych (tylko intermodalne) i ruchu pociągów pasażerskich kwalifikowanych na pory dnia. Opcja 2: Modernizacja linii do V=250/270km/h Przewiduje sie docelowo ruch pociągów tylko pasażerskich jako składy zespolone o ograniczonym nacisku na oś do 180 kN. Opcja 3: Modernizacja linii do V=300km/h. Przewiduje się docelowo ruch pociągów pasażerskich kwalifikowanych. Dla opcji 2 i 3 zasilanie sieci trakcyjnej prądem o napięciu 2x25 kV AC i 50 Hz.

Zadanie 1 – CMK województwo mazowieckie (założenia) Zakres opracowania w zasięgu województwa mazowieckiego obejmuje linię kolejową od km 1.700 do km 24.598 oraz od km 53.685 do km 58.314 (gminy: Grodzisk Mazowiecki, Jaktorów, Radziejowice, Mszczonów, Nowe Miasto nad Pilicą) – łącznie 27,5 km Założenia do modernizacji oparte są o wytyczne Zamawiającego zapisne w OPZ. Linia na tym odcinku we wszystkich opcjach modernizacyjnych będzie przebiegać po dotychczasowym śladzie. Modernizacji będą podlegać podstawowo (zakres w zależności od wybranej opcji): nawierzchnia kolejowa, podtorze i podłoże (wzmocnienie), sieć trakcyjna i podstacje trakcyjne, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, drogi wzdłuż linii kolejowej (równoległe, technologiczne), obiekty inżynieryjne (mosty wiadukty, przepusty), układy torowe na wybranych posterunkach ruchu – dostosowane do nowych funkcji i pozostałe branże.

Zadanie 1 – CMK województwo mazowieckie (założenia) – c.d. Likwidacji podlegać będa wzystkie przejazdy kolejowe w poziomie szyn (wymóg bezpieczeństwa ruchu dla prędkości V > 160 km/h). Na stacji Korytów we wszystkich opcjach planowane jest rozwiązanie połaczenia do linii KDP. W opcji 3 przewiduje się likwidację bocznicy do zakładu eksploatacji kruszyw (z uwagi na zamknięcie linii dla ruchu towarowego). st. Szeligi – uproszczenie układu torowego stacji w opcji 2 i 3 z zastosowaniem rozjazdów do wyższych prędkości. Likwidacja st. Strzałki we wszystkich opcjach z zamianą na przejście dyspozytorskie z uwagi na brak wykorzystania handlowego i i technicznego W zamian za likwidowane przejazdy planuje się w ich pobliżu budowę skrzyżowań dwupoziomowych (np. wiaduktów drogowych) lub równoległych do linii kolejowej dróg dojazdowych do pobliskich wiaduktów. Przejazdy kategorii: A w km linii 3.407, 4.384, 5.501, 6.095 do miejscowości Jaktorów będą likwidowane w ramach projektu Warszawa – Łodź Etap II.

Zadanie 1 – CMK województwo mazowieckie (założenia) – c.d.

Zadanie 1 – CMK województwo mazowieckie (założenia) – c.d. W zakresie ochrony środowiska: Ochrona przed hałasem Ekrany akustyczne -podstawowy, w warunkach polskich, skuteczny środek ochrony przed hałasem. Podwyższenie izlolacyjności zewnętrznej budynków poprzez wymianę stolarki okiennej – wymaga przeprowadzenie uzgodnień z organami ochrony środowiska. W oparciu o przeprowadzone badania oraz symulacje opracowana została wstępna lokalizacja ekranów akustycznych wraz z ich parametrami (długość, wysokość) lokalizacja ekranów akustycznych dla opcji 3 - V=300km/h)

Zadanie 1 – CMK województwo mazowieckie (założenia) – c.d. Wygrodzenia linii dla wszystkich opcji Ze względu na bezpieczeństwo uczestników ruchu oraz ze względu na bezpieczeństwo ludzi i zwierząt przebywających w pobliżu linii kolejowj, miejsca, w których istnieje prawdopodobieństwo przekraczania torów przez osoby nieuprawnione, jak również zwierzęta dzikie lub domowe linia będzie trwale izolowana ogrodzeniami. Działania minimalizujące negatywny wpływ inwestycji na środowisko przyrodnicze Dla wszystkich opcji modernizacyjnych przewiduje się taki sam, istotny wpływ przedsięwzięcia na środowisko; Zaproponowanie środków minimalizujących na etapie budowy i eksploatacji spowoduje, że oddziaływanie inwestycji zmniejszy się do poziomu nieznaczącego.

Zadanie 1 – CMK województwo mazowieckie (założenia) – c.d. Przykłady: działania minimalizujące barierowe oddziaływanie linii kolejowej na drożność korytarzy migracyjnych ssaków (przejścia dla zwierząt) działania minimalizujące negatywny wpływ planowanej modernizacji linii kolejowej na zinwentaryzowane siedliska i stanowiska gatunków ptaków, lokalizacja przejść dla płazów z płotkami naprowadzającymi do przepustów, budowa systemów podczyszczania wód, osadników, separatorów dla ograniczenia spływu zanieczyszczeń (szczególnie środków chemicznych) zarówno na etapie realizacji i eksploatacji inwestycji celem ochrony siedlisk cennych gatunków ryb

Zadanie 1 – CMK województwo mazowieckie przykłady rozwiązań z zakresu ochrony środowiska

D Z I Ę K U J EMY Z A U W A G Ę Strona internetowa: www.for-eco.pl/E 65 - Południe Zadanie 1: Tomaszewski Andrzej tomaszewskia@halcrow.com www.halcrow.com