Szkolenie dla Wnioskodawców z zakresu Działania 11.4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Perspektywa Finansowa
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rekomendacje z badania: Prognoza zmian na rynku pracy wynikających z realizacji programów finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
R EGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO NA LATA G RZEGORZ O RAWIEC D EPARTAMENT P OLITYKI R EGIONALNEJ K IELCE,
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Działanie 7.1 Konkurs nr: RPZP IP K07/16 Programy na rzecz integracji osób i rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, kwiecień 2017 r.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Toruń, kwiecień 2017 r.   Departament Rozwoju Regionalnego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
„ROBOCZEGO PROGRAMU DZIAŁAŃ ZIT WrOF”
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
POLITYKA TERYTORIALNA w Województwie Kujawsko-Pomorskim
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Olsztyn, 14 maja 2019 r. Miejski Obszar Funkcjonalny OLSZTYNA.
Zapis prezentacji:

Szkolenie dla Wnioskodawców z zakresu Działania 11.4 Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego Szkolenie dla Wnioskodawców z zakresu Działania 11.4 „Aktywne włączenie w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego” Lublin, 7 grudnia 2017 r. Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Czym jest ZIT? Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) to narzędzie, które po raz pierwszy pojawiło się w przedstawionych przez Komisję Europejską aktach prawnych na nową perspektywę finansową 2014-2020. Przy pomocy tego instrumentu, partnerstwa jednostek samorządu terytorialnego (JST) miast i obszarów powiązanych z nimi funkcjonalnie (miasto i samorządy znajdujące się w jego oddziaływaniu) mogą realizować wspólne przedsięwzięcia, finansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Europejskiego Funduszu Społecznego. ZIT to także wyjście poza sztywne granice administracyjne JST i większe możliwości oddziaływania projektów unijnych. ZIT dedykowane są przede wszystkim miastom wojewódzkim i ich obszarom funkcjonalnym. Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Czym jest Strategia ZIT LOF? Strategia ZIT to dokument zawierający spójny zestaw powiązanych ze sobą działań, służących długotrwałej poprawie warunków społecznych, gospodarczych, środowiskowych, klimatycznych czy demograficznych danego funkcjonalnego obszaru miejskiego. Strategia określa cele, kierunki rozwoju, zasady współpracy oraz najważniejsze działania i planowane przedsięwzięcia. Jej opracowanie było poprzedzone wnikliwą diagnozą opartą na analizach terytorialnych i demograficznych, które wskazały potencjał rozwojowy danego obszaru funkcjonalnego. Strategia ZIT stanowi podstawę do uczestniczenia Związku ZIT w procesie zarządzania RPO – w uzgodnionym z Instytucją Zarządzającą (IZ) zakresie. Ministerstwo Rozwoju wydało pozytywna opinię w zakresie zgodności Strategii ZIT z Umową Partnerstwa oraz możliwości finansowania projektów z krajowych programów operacyjnych w dniu 31 marca 2016 r. Natomiast pozytywna opinia Zarządu Województwa Lubelskiego w zakresie możliwości finansowania projektów realizowanych w formule ZIT z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020, została wydana 12 kwietnia 2016 roku. Aktualny tekst Strategii ZIT, zaakceptowanej przez MR oraz UMWL znajduje się na stronie  WWW.ZIT.LUBLIN.EU Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Proces powstawania Strategii ZIT LOF Diagnoza obszaru funkcjonalnego (krok 1) Identyfikacja problemów i potencjałów (krok 2) Zdefiniowanie Celów Rozwojowych (krok 3) Zdefiniowanie Priorytetów Rozwojowych (krok 4) Określenie systemu zarzadzania Strategią ZIT LOF (krok 5) Wybór Projektów (krok 6) Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Podstawa prawna opracowania Strategii ZIT Porozumienie Gmin Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego o współpracy w zakresie realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w perspektywie finansowej UE 2014-2020 zostało zawarte w dniu 30 marca 2015 r. na mocy art. 74 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 poz. 594 z późn. zm.). Zgodnie z postanowieniami porozumienia: Lublin przyjął rolę Lidera LOF reprezentującego wszystkie gminy oraz pełniącego funkcję Instytucji Pośredniczącej. Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Obszar wsparcia Strategii ZIT LOF Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Diagnoza obszaru wsparcia Pierwszym etapem prac nad Strategią Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych było przeprowadzenie kompleksowej analizy Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego w podziale na siedem głównych obszarów: Następnie stworzono zbiór wniosków i rekomendacji diagnostycznych, które stanowią podstawę do analizy strategicznej SWOT. Wnioski z przeprowadzonej analizy pozwoliły na sformułowanie misji, wizji, Celów Rozwojowych i uszczegóławiających je Priorytetów Rozwojowych Strategii ZIT LOF. 1.1 Demografia i potencjał rozwojowy 1.2 Edukacja i szkolnictwo wyższe 1.3 Rynek pracy i przedsiębiorczość 1.4 Ochrona środowiska 1.5 Diagnoza transportu i infrastruktury transportowej 1.6 Diagnoza potrzeb społecznych i zdrowotnych 1.7 Diagnoza potrzeb w obszarze rewitalizacji przestrzennej i społecznej w LOF Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

zewnętrzny –instytucjonalny Zaangażowania lokalnych interesariuszy w proces powstawiania Strategii ZIT wewnętrzny zewnętrzny –instytucjonalny zewnętrzny Trzy wymiary konsultacji Strategii ZIT Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Spójność Strategii ZIT LOF z krajowymi i unijnymi dokumentami strategicznymi oraz planistycznymi Strategia ZIT LOF Dokumenty UE Dokumenty krajowe Dokumenty regionalne Dokumenty lokalne Układ Celów Rozwojowych i Priorytetów Rozwojowych Strategii ZIT LOF wypracowany został w oparciu o potrzeby zidentyfikowane w trakcie przeprowadzonych analiz i konsultacji. Prace nad ostatecznym kształtem zapisów podporządkowane były również ideom przewodnim zawartym w szeregu dokumentów na szczeblu unijnym, krajowym, regionalnym i lokalnym. Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Wizja i misja LOF WIZJA LOF Lubelski Obszar Funkcjonalny rozwija się w sposób kompleksowy, zrównoważony i harmonijny, a przede wszystkim niwelujący obszary dysproporcji rozwojowych i wykluczenia na rzecz wykorzystywania własnego i zewnętrznego potencjału, tak aby zapewnić wysoki poziom życia mieszkańców oraz sprzyjać sukcesowi gospodarczemu przedsiębiorców. Lubelski Obszar Funkcjonalny – najatrakcyjniejszym obszarem życia i prowadzenia działalności gospodarczej w Europie Środkowowschodniej. MISJA LOF Miasto Lublin i tworzące z nim LOF jednostki samorządu terytorialnego aktywnie i sprawnie prowadzą działania na rzecz likwidacji barier rozwoju, potęgowania aktywności społecznej i gospodarczej, stawiając na realizację zasady partnerstwa oraz kompleksowość działań, zwiększając funkcjonalność obszaru na którym działają. Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Cele rozwojowe ZIT Cel nadrzędny: Zgodnie z założeniami Strategii ZIT LOF, wypracowanymi w oparciu o przeprowadzone diagnozy i analizy oraz opinie ekspertów zdefiniowano Cel Nadrzędny, Cele Rozwojowe i precyzujące je Priorytety Rozwojowe. Cel nadrzędny: Poprawa spójności społecznej, gospodarczej i przestrzennej w ramach LOF Cel Rozwojowy 1: Podniesienie poziomu i dostępności edukacji, rynku pracy, włączenia społecznego oraz innowacyjności w LOF Cel Rozwojowy 3: Przyspieszenie zrównoważonego rozwoju poprzez rewitalizację przestrzenną i społeczną z uwzględnieniem TIK w LOF Cel Rozwojowy 2: Poprawa mobilności transportowej, niskoemisyjności oraz zachowanie i promowanie dziedzictwa naturalnego w LOF Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Cel Rozwojowy 1 Cel Rozwojowy ma bezpośredni związek ze strukturalnymi uwarunkowaniami rozwoju regionu i w toku prac nad Strategią został uszczegółowiony przez następujące Priorytety Rozwojowe: Priorytet Rozwojowy 1.1 Wsparcie jakości i skuteczności edukacji w LOF w zakresie wspierania zapotrzebowania na rynku pracy (wspierane w ramach RPO-PI 10i, 10iii). Priorytet Rozwojowy 1.2 Wsparcie jakości i dostępu do rynku pracy, poprzez wspieranie rozwoju innowacyjności i przedsiębiorczości oraz działania na rzecz osób wchodzących lub powracających na rynek pracy poprzez tworzenie miejsc opieki nad dziećmi do lat trzech oraz osobami zależnymi (wspierane w ramach RPO-PI 8iii, 8v, 8i, 8iv). Priorytet Rozwojowy 1.3 Wsparcie działań związanych z włączeniem społecznym, ułatwieniem dostępu do usług opieki zdrowotnej i usług socjalnych, walką z ubóstwem i wszelką dyskryminacją (wspierane w ramach RPO-PI 9i, 9iv, 9v). Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Cel Rozwojowy 2 Cel Rozwojowy ma bezpośredni związek ze strukturalnymi uwarunkowaniami rozwoju regionu i w toku prac nad Strategią został uszczegółowiony przez następujące Priorytety Rozwojowe: Priorytet Rozwojowy 2.1 Rozwój i usprawnienie systemu komunikacyjnego na obszarze LOF (wspierane w ramach RPO WL 2014-2020-PI 7b, POPW 2014-2020-7b). Priorytet Rozwojowy 2.2 Wspieranie zrównoważonego rozwoju mobilności, systemu transportu i zastosowań strategii niskoemisyjnych w transporcie (wspierane w ramach RPO WL 2014-2020-PI 4e, POPW 2014-2020-4e). Priorytet Rozwojowy 2.3 Podniesienie efektywności energetycznej w mieszkalnictwie, przemyśle i sektorze publicznym na terenie LOF (Projekty komplementarne - wspierane w ramach POIŚ – PI 4iii, 4v, 4vi). Priorytet Rozwojowy 2.4 Zachowanie i tworzenie terenów zielonych wspierających niskoemisyjność (wspierane w ramach RPO WL 2014-2020-PI 6d). Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Cel Rozwojowy 3 Cel Rozwojowy ma bezpośredni związek ze strukturalnymi uwarunkowaniami rozwoju regionu i w toku prac nad Strategią został uszczegółowiony przez następujące Priorytety Rozwojowe: Priorytet Rozwojowy 3.1 Wspieranie rewitalizacji społecznej poprzez rewitalizację przestrzenną (wspierane w ramach RPO-PI 9b). Priorytet Rozwojowy 3.2 Rozwój systemów TIK w celu: (i) wsparcia elektronicznej administracji, (ii) wdrażania elektronicznych usług publicznych, (iii) zwiększenia dostępności informacji sektora publicznego, (iv) wspomagania nowoczesnej edukacji poprzez e-learning (wspierane w ramach RPO-PI 2c). Priorytet Rozwojowy 3.3 Działania związane z organizacją terenów inwestycyjnych oraz kompleksowe ich zagospodarowanie (wspierane w ramach RPO-PI 3a). Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Zasady i tryb wyboru projektów Projekty ZIT do realizacji w trybie konkursowym (realizowane w ramach EFS) Projekty o charakterze komplementarnym (realizowane w ramach Krajowych Programów Operacyjnych) Projekty ZIT do realizacji w trybie pozakonkursowym (realizowane w ramach EFRR) Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Ramy finansowe Strategii ZIT LOF Na realizację lubelskiego ZIT, Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego (RPO WL) przewiduje środki w wysokości 105 405 932 Euro. Z czego na realizację zadań inwestycyjnych (środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – EFRR) przeznaczona jest kwota 93 330 393 Euro. Pozostała kwota w wysokości 12 075 539 Euro przewidziana jest na działania „miękkie” (środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Społecznego – EFS. Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Projekty w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych E-gminy w Lubelskim Obszarze Funkcjonalnym Mobilny LOF Budowa, modernizacja przystanków i węzłów przesiadkowych zintegrowanych z innymi rodzajami transportu dla potrzeb LOF Rozbudowa Systemu Zarządzania Ruchem i Komunikacją w Lublinie Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego Rewitalizacja przyrodnicza Parku Ludowego w Lublinie znajdującego się w obszarze Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego dla LOF Zielony LOF Optymalizacja połączeń pomiędzy drogą ekspresową S17/12 i Portem Lotniczym poprzez budowę ul. Kusocińskiego Poprawa spójności przestrzennej, społecznej i kulturowej Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez rewitalizację Rewitalizacja części Śródmieścia Miasta Lublin Projekty komplementarne realizowane będą w ramach POPW 2014-2020 oraz POIiŚ 2014-2020 (Cele Tematyczne 4 i 7). Listę projektów komplementarnych stanowi załącznik nr 3 do Strategii ZIT. Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Kryteria wyboru projektów dla wszystkich działań dotyczących Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT LOF) współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Ocena strategiczna* A. Kryteria strategiczne zerojedynkowe Lp. Nazwa kryterium (treść) Definicja kryterium Opis znaczenia kryterium 1 Zgodność projektu z Celami Rozwojowymi Strategii ZIT LOF. Kryterium zerojedynkowe. Ocena spełnienia kryterium będzie polegała na przyznaniu wartości logicznych „TAK”, „NIE”. Kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie projektu i jego zgodności z Celami Rozwojowymi Strategii ZIT LOF. Kryterium obligatoryjne – spełnienie kryterium jest niezbędne do przyznania dofinansowania. Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Kryteria wyboru projektów dla wszystkich działań dotyczących Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT LOF) współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 B. Kryteria strategiczne punktowe maksymalnie 20 punktów ogółem Lp. Nazwa kryterium (treść) Definicja kryterium Opis znaczenia kryterium 1 Adekwatność projektu do potrzeb zdiagnozowanych w Strategii ZIT LOF. Kryterium punktowe. Kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie projektu. W ramach kryterium ocenie podlegać będzie adekwatność projektu, tj. zgodność ze szczegółową diagnozą odnoszącą się do proponowanej interwencji w ramach ZIT i problemami wskazanymi w załączniku nr 1 do Strategii ZIT LOF - Szczegółowa diagnoza obszaru wsparcia.   Kryterium fakultatywne – spełnienie kryterium nie jest konieczne do przyznania dofinansowania (tj. przyznanie 0 punktów nie dyskwalifikuje z możliwości uzyskania dofinansowania). Liczba punktów możliwych do uzyskania 0 lub 10 pkt 0 pkt – projekt nie jest zgodny ze szczegółową diagnozą odnoszącą się do proponowanej interwencji w ramach ZIT i problemami wskazanymi w załączniku nr 1 do Strategii ZIT LOF - Szczegółowa diagnoza obszaru wsparcia 10 pkt - projekt jest zgodny ze szczegółową diagnozą odnoszącą się do proponowanej interwencji w ramach ZIT i problemami wskazanymi w załączniku nr 1 do Strategii ZIT LOF - Szczegółowa diagnoza obszaru wsparcia Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Kryteria wyboru projektów dla wszystkich działań dotyczących Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT LOF) współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 B. Kryteria strategiczne punktowe maksymalnie 20 punktów ogółem Lp. Nazwa kryterium (treść) Definicja kryterium Opis znaczenia kryterium 2 Komplementarność projektu z projektami zidentyfikowanymi w Strategii ZIT LOF. Kryterium punktowe. Kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie projektu. Projekt jest komplementarny ze zidentyfikowanymi w Strategii ZIT LOF projektami: - strategicznymi przewidzianymi do realizacji w trybie pozakonkursowym w ramach RPO WL 2014-2020, i/lub - z planowanymi do realizacji projektami z PO PW i PO IiŚ. Kryterium fakultatywne – spełnienie kryterium nie jest konieczne do przyznania dofinansowania (tj. przyznanie 0 punktów nie dyskwalifikuje z możliwości uzyskania dofinansowania). Liczba punktów możliwych do uzyskania 0-10 pkt 0 pkt - projekt nie jest komplementarny/zintegrowany z żadnym innym projektem wskazanym w Strategii ZIT LOF 3 pkt - projekt jest komplementarny/zintegrowany z 1 lub 2 projektami wskazanymi w Strategii ZIT LOF 6 pkt - projekt jest komplementarny/zintegrowany z 3 lub 4 projektami wskazanymi w Strategii ZIT LOF 10 pkt - projekt jest komplementarny/zintegrowany z co najmniej 5 projektami wskazanymi w Strategii ZIT LOF Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa

Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Dziękujemy za uwagę Magdalena Niewiarowska Angelika Sadurska-Siedlecka Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych tel. 81-466-16-20 zit@lublin.eu Działanie współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu Państwa