Obszary badawcze logopedii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Specjalizacja logopedyczna
Advertisements

Alicja Babula Maria Kmiecik Agnieszka Kosiba
Specjalizacja logopedyczna. LLLLogopedia jest dziedziną wiedzy (nauką i pragmatyką dydaktyczną) o kształtowaniu prawidłowej mowy, usuwaniu wad wymowy.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
Wykład 1.  w zn. wąskim – nauki prawne  w zn. szerokim – wszelkie „znawstwo prawa”, obejmujące obok prawoznawstwa w zn. wąskim także praktyczne umiejętności.
INSTYTUT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
METODA KRAKOWSKA WOBEC ZABURZEŃ ROZWOJU DZIECI
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA JST O ŚRODKI Z EFS W RAMACH RPO WM Kozienice, 12 września 2016 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich.
Projekt systemowy „Nasza szkoła – najlepsza rekomendacja” w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Muszynce.
E-seminarium: Integracja sensoryczna Realizowane w ramach projektu „Akademia Rodzica” współfinansowanym przez m.st Warszawa.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Toruńskie Technikum Informatyczne
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
w Konkursie na Najlepszego Licencjata
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Programowanie z eTwinning
Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Programy nauczania.
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Charakterystyka prawoznawstwa
Podstawa programowa WF założenia
Sześciolatek w obliczu zmian
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Czy staż zawodowy to klucz do kariery?
Mobilność kadry edukacji szkolnej
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Reforma Edukacji
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
Termin realizacji: r. – r.
Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Uczeń z afazją motoryczną w szkole
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Dokument ten ma charakter informacyjny.
Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna.
STRUKTURA WYDZIAŁU REHABILITACJI
Przykładowe ćwiczenia: Przykładowe ćwiczenia: Przykładowe ćwiczenia:
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
  Rola logopedy w diagnostyce zaburzeń mowy u pacjentów po urazach czaszkowo-mózgowych dr n. med. Joanna Białkowska Karolina Seredocha Uniwersytet Warmińsko-Mazurski.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Specyficzne trudności w uczeniu się
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2019/2020
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Obszary badawcze logopedii

nowa propozycja Neurobiologia Językoznawstwo i lingwistyka Psychologia, etyka, filozofia poznania Nauki medyczne Zaburzenia rozwoju (w tym języka) Zaburzenia mowy Kształcenie języka Budowanie poznania Glottodydaktyka Dwu- i wielojęzyczność Przywracanie i stabilizowanie sprawności poznawczych i/lub językowych Emisja głosu, logopedia medialna i logopedia artystyczna Zagadnienia prawne Pedagogika

Językoznawstwo i lingwistyka System języka polskiego (fonetyczno-fonologiczny, morfologiczny, składniowy, leksykalny) Pragmatyka (w tym tekst/narracja) Neurolingwistyka Psycholingwistyka Socjolingwistyka

Rozwój mózgu w filo- i ontogenezie Neurobiologia Rozwój mózgu w filo- i ontogenezie Mózgowa organizacja funkcji poznawczych Lateralizacja struktur i funkcji mózgu Budowa i działanie układu nerwowego Uszkodzenia i zaburzenia funkcjonowania układu nerwowego

Psychologia, etyka i filozofia poznania Rozwój dziecka Język a poznanie Diagnozowanie zakłóceń i zaburzeń rozwoju Psychoterapia indywidualna i grupowa Logoterapia Etyka zawodu logopedy

Nauki medyczne Anatomia i fizjologia Laryngologia Fizjoterapia Ortodoncja Kinezyterapia Genetyka Neonatologia Psychiatria Pediatria Neurologia Audiologia Onkologia Foniatria

Budowanie poznania Rozwój i stymulacja funkcji poznawczych Rozwój języka dziecka Komunikacja Zakłócenia rozwoju języka

Zaburzenia rozwoju (w tym języka) Alalia (SLI) Afazja dziecięca Oligofazja Autyzm i zespół Aspergera Choroby genetyczne Padaczki dziecięce Mózgowe porażenie dziecięce Zaburzenia odbioru słuchowego Dysleksja i inne trudności w czytaniu i pisaniu

Kształcenie języka Stymulacja rozwoju języka Programowanie języka Metody wywoływania głosek Użycie języka

Zaburzenia (wy)mowy Opóźniony rozwój wymowy Wady wymowy Niepłynność i jąkanie Wady rozszczepowe wargi i podniebienia

Glottodydaktyka oraz rdwu- i wielojęzyczność Stymulacja rozwoju języka dzieci dwujęzycznych Nauczanie języka polskiego jako drugiego i odziedziczonego Nauczanie języka polskiego jako obcego Tożsamość osób dwujęzycznych/wielojęzycznych Dwukulturowość/wielokulturowość

Emisja głosu, logopedia medialna i artystyczna 1. Biologiczne (fizjologiczne) podłoże procesu mówienia 2. Emisja głosu 3. Specyfika wypowiedzi publicznych/medialnych 4. Ortofonia 5. Estetyka

Przywracanie i stabilizowanie sprawności poznawczych i/lub językowych Afazja Dyzartria Choroba Parkinsona Laryngektomia Stwardnienie boczne zanikowe Stwardnienie rozsiane Demencja i inne choroby neurodegeneracyjne

Pedagogika Oligofrenopedagogika Surdopedagogika Nauczanie przedszkolne Nauczanie wczesnoszkolne Trening umiejętności społecznych

Zagadnienia prawne Rozwiązania prawne (tajemnica medyczna, przekazywanie informacji o dziecku nauczycielom, rozwiedzionemu współmałżonkowi) Akty prawne (prawo oświatowe z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych)