Wykład 1 Przedmiot psychologii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psychologia społeczna kurs 024 – rok akad. 2002/2003
Advertisements

Teorie osobowości Literatura podstawowa
AAC (ang.) Augmentative and Alternative Communication wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się lub wspomagająca i alternatywna komunikacja.
60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
OKRES SZKOLNY Izabela Danielewicz – psycholog SP nr 20 Anna Jańczak- pedagog SP nr 20.
Agnieszka Trela doktorantka psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
INDYWIDUALNE STRATEGIE RADZENIA SOBIE ZE STRESEM Mgr Agnieszka Trela.
ZAKŁAD PSYCHOLOGII KLINICZNEJ INSTYTUT PSYCHOLOGII UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI MGR JAGODA RÓŻYCKA Psychologia zdrowia i choroby.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Opracowanie: mgr Dorota Fabianowicz. Edukacja leśna w polskich szkołach Kształtowanie właściwych postaw dzieci i młodzieży odbywa się na poszczególnych.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
DZIAŁY FILOZOFII Antropologia filozoficzna. Co to takiego w ogóle jest antropologia ?
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
 Suche dane  Testy wiedzy  Tabelki formułki  Daty  Rankingi i olimpiady naukowe  Oceny Tak było, Tak jest ale czy tak ma być?
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Rachunkowość Wykład 0.
ZDROWY STYL ŻYCIA GIMNASTYKA PROZDROWOTNA. Gimnastyka prozdrowotna - czyli kompleksowy program aktywności ruchowej mający na celu skuteczną odbudowę kondycji.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Wpływ alkoholu etylowego na życie człowieka Autor: Robert Naskręt 2d.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Rozwój społeczny i emocjonalny dr Genowefa Janczewska-Korczagin
WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA Wprowdzenie Prof. Monika Kostera Uniwersytet Warszawski Linnaeus University, Sweden.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Aktywny RODZIC.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
Najem społeczny – jak współpracować z prywatnymi najemcami?
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Dlaczego warto czytać?.
Wprowadzenie do ekonomii
Narzędzia planowania zasobów w logistyce
Profil matematyczno-geograficzny
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
Człowiek w systemie transportowym
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
PSYCHOLOGIA a SĄD prof. dr hab. Ewa Gruza.
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
Współczesne kierunki polityki społecznej
Natascha Gormanns-Bieker Pedagog Biznesu M.A.
Podstawy psychologii dla osób dojrzałych
Program profilaktyczno-wychowawczy
Wykłady Jolanta Babiak Semestr zimowy 2018/2019
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Psychologia w zarządzaniu
Aktywny RODZIC.
Mini przedsiębiorstwo
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 10
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

Wykład 1 Przedmiot psychologii Politechnika Rzeszowska PSYCHOLOGIA Wykład 1 Przedmiot psychologii

LITERATURA Aronson E., Wilson T., Akert E. – Psychologia społeczna – serce i umysł – Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2007 Kenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B., Psychologia społeczna, GWP. Gdańsk, 2002 Maruszewski T., Psychologia poznania, GWP, Gdańsk 2001. Nosal C. S. Psychologia decyzji kadrowych, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997. Strelau J., (red.) - Psychologia t. 1, 2,3, GWP, Gdańsk 2000 i in  Strelau J., Doliński (red.) - Psychologia t. 1, 2, GWP, Gdańsk 2008  Cialdini R. – Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk 1994 Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B., Psychologia poznawcza. Warszawa: WN PWN, 2006 Oleś P. Wprowadzenie do psychologii osobowości, WN Scholar, Warszawa 2003 Tyszka T. - Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, GWP, Gdańsk 1999  Zimbardo P. - Psychologia i życie, PWN, Warszawa 2003

Psychologia jako nauka TEMATYKA ZAJĘĆ Psychologia jako nauka przedmiot i zakres psychologii, miejsce psychologii wśród innych nauk,  Psychologiczne podstawy funkcjonowania psychologia procesów poznawczych – percepcja, uwaga, pamięć, myślenie jako proces – pojęcia, osobowość – cechy osobowości, Psychologia społeczna grupy społeczne, komunikacja międzyludzka 4. Stres 5. Decyzje

Psychologia - definicja definiowana jest jako nauka zajmująca się powstawaniem i przebiegiem procesów psychicznych, ich rolą w sterowaniu zachowaniem człowieka i w regulowaniu jego stosunków ze światem otaczającym (Encyklopedia Multimedialna PWN)‏

Dziedziny psychologii psychologia ogólna, psychologia eksperymentalna, psychologia rozwojowa psychologia społeczna psychologia osobowości psychologia kliniczna psychologia rehabilitacji psychologia przemysłowa (psychologia pracy) psychologia ekologiczna psychometria bardziej szczegółowe, jak np.: psychologia wychowawcza, psychologia rodziny, psychologia emocji i motywacji, psychologia decyzji, psychologia reklamy, psychologia zarządzania...

Perspektywy psychologii Kryterium: zastosowanie wiedzy Psychologia teoretyczna, Psychologia praktyczna (stosowana)‏

Kilka kwestii… W jakim stopniu człowiek jest podobny, a w jakim różni się od innych osób? Od czego zależy ocena drugiego człowieka? Co dają nam emocje? Dlaczego pewne rzeczy pamiętam, a inne nie? Co mogę zrobić, by lepiej korzystać z własnej pamięci? Czy to, że kogoś lubię zależy od jakichś czynników? Czy to sprawa emocji i nie można racjonalnie wyjaśnić? Jak to się dzieje, że inni wywierają na mnie wpływ? Czy ja wywieram wpływ na innych?

Koncepcje psychologiczne psychoanalityczna behawioralna humanistyczna poznawcza egzystencjalna