„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Advertisements

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Co to jest spacer edukacyjny?
Programowanie z eTwinning
i otwarta platforma IT Uniwersytet Warszawski (Centrum Deliberacji IS)
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Prowadzenie debat w szkole
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
KODEKS.
TRZECIE spotkanie Zespołu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Pomoc w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej ucznia
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Projekt edukacyjny w gimnazjum
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze najpilniejszym uczniem.” M. Gorki Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Zespołu Szkół nr 1 w Ostrzeszowie Rok szkolny 2016/2017

CELEM WDN JEST: współdziałanie wszystkich nauczycieli na rzecz zmiany szkoły od wewnątrz przygotowanie nauczycieli do pracy zespołowej stworzenie warunków do rozwoju szkoły w dziedzinie, w której pojawiają się problemy i pytania – rozwiązania „szyte na miarę” placówki

W centralnym punkcie WDN znajduje się nauczyciel i praca nad tematami, które zostały wcześniej ustalone WDN koncentruje się na wycinku życia szkolnego i ma na celu poprawę umiejętności rozwiązywania problemów i działania w tym obszarze.

Spotkania w roku szk. 2016/2017: trener: Anna Życka „W drodze do wartości – Widzę – Słyszę – Rozumiem, czyli o modelowaniu postaw uczniowskich i budowaniu relacji nauczyciel - uczeń” - 4 marca 2017 (uczestniczyło 20 osób) „Sposoby budowania autorytetu nauczycielskiego – o przywództwie i roli nauczyciela – wychowawcy oraz partnerskiej współpracy z rodzicami” – 8 kwietnia 2017 (uczestniczyło 23 nauczycieli) „Dialog skoncentrowany na rozwiązaniach” - 27 maja 2017 (uczestniczyło 16 osób)

Podsumowanie ankiet (skala 1-6):

Komentarze uczestników szkoleń: impuls do działania, wreszcie coś przydatnego, wspaniała prowadząca, nie było czasu na nudę, było ciekawie zachęcenie do pracy nad sobą, super spotkanie i super prowadząca super szkolenie, człowiek z charyzmą

Praktyczne narzędzia TIK nowoczesnego nauczyciela: Wykorzystanie nowoczesnych technologii w planowaniu i prowadzeniu zajęć - 12 grudnia 2016 14 uczestników, prowadząca: Justyna Mak Praktyczne narzędzia TIK nowoczesnego nauczyciela: jak tworzyć quizy i zadania interaktywne - KAHOOT, Quizziz; Padlet - tablica korkowa online (zbieranie materiałów, komunikacja uczeń-nauczyciel, odwrócona lekcja, zadania domowe online)

4 warsztatowe spotkania zespołu projektowego programu „Szkoła z Klasą” 16 nauczycieli Cel szczegółowy: Zespół Szkół nr 1 jest przyjaznym miejscem angażującym uczniów, nauczycieli i rodziców w proces podejmowania partnerskich decyzji, pozwalającym na rozwój pasji, potrzeb i inicjatyw. Metoda: Design Thinking w 3 obszarach – Relacje TIK Przestrzeń architektoniczna

Dziękuję!