„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze najpilniejszym uczniem.” M. Gorki Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Zespołu Szkół nr 1 w Ostrzeszowie Rok szkolny 2016/2017
CELEM WDN JEST: współdziałanie wszystkich nauczycieli na rzecz zmiany szkoły od wewnątrz przygotowanie nauczycieli do pracy zespołowej stworzenie warunków do rozwoju szkoły w dziedzinie, w której pojawiają się problemy i pytania – rozwiązania „szyte na miarę” placówki
W centralnym punkcie WDN znajduje się nauczyciel i praca nad tematami, które zostały wcześniej ustalone WDN koncentruje się na wycinku życia szkolnego i ma na celu poprawę umiejętności rozwiązywania problemów i działania w tym obszarze.
Spotkania w roku szk. 2016/2017: trener: Anna Życka „W drodze do wartości – Widzę – Słyszę – Rozumiem, czyli o modelowaniu postaw uczniowskich i budowaniu relacji nauczyciel - uczeń” - 4 marca 2017 (uczestniczyło 20 osób) „Sposoby budowania autorytetu nauczycielskiego – o przywództwie i roli nauczyciela – wychowawcy oraz partnerskiej współpracy z rodzicami” – 8 kwietnia 2017 (uczestniczyło 23 nauczycieli) „Dialog skoncentrowany na rozwiązaniach” - 27 maja 2017 (uczestniczyło 16 osób)
Podsumowanie ankiet (skala 1-6):
Komentarze uczestników szkoleń: impuls do działania, wreszcie coś przydatnego, wspaniała prowadząca, nie było czasu na nudę, było ciekawie zachęcenie do pracy nad sobą, super spotkanie i super prowadząca super szkolenie, człowiek z charyzmą
Praktyczne narzędzia TIK nowoczesnego nauczyciela: Wykorzystanie nowoczesnych technologii w planowaniu i prowadzeniu zajęć - 12 grudnia 2016 14 uczestników, prowadząca: Justyna Mak Praktyczne narzędzia TIK nowoczesnego nauczyciela: jak tworzyć quizy i zadania interaktywne - KAHOOT, Quizziz; Padlet - tablica korkowa online (zbieranie materiałów, komunikacja uczeń-nauczyciel, odwrócona lekcja, zadania domowe online)
4 warsztatowe spotkania zespołu projektowego programu „Szkoła z Klasą” 16 nauczycieli Cel szczegółowy: Zespół Szkół nr 1 jest przyjaznym miejscem angażującym uczniów, nauczycieli i rodziców w proces podejmowania partnerskich decyzji, pozwalającym na rozwój pasji, potrzeb i inicjatyw. Metoda: Design Thinking w 3 obszarach – Relacje TIK Przestrzeń architektoniczna
Dziękuję!