Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Poziom rozszerzony Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Opracowała Anna Horodelska.
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Welttour to wyprawa po zdaną maturę!
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
z języka angielskiego – czas Present Simple
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Łodzi
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Analiza wyników sprawdzianu uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim 2015.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Zapis prezentacji:

Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.

Egzamin z języka angielskiego na poziomie podstawowym składał się z 11 zadań zamkniętych. Do egzaminu przystąpiło 125 uczniów. Maksymalna liczba punktów wynosiła 40 – 38 uczniów uzyskało najwyższy wynik.

Trudność testu.

Wyniki poszczególnych klas.

Badane umiejętności: 1. Rozumienie ze słuchu. 2. Znajomość funkcji językowych. 3. Rozumienie tekstów pisanych. 4. Znajomość środków językowych.

Wyniki z podziałem na poszczególne umiejętności.

Mocne strony: 1. Znajomość funkcji językowych: Uczeń uzyskuje i przekazuje proste informacje i wyjaśnienia (zad. 4.1,4.2,4.3,4.4,6.3); Uczeń z łatwością wyraża swoje emocji (zad.6.1); Uczeń pyta o opinię i życzenia innych (zad. 6.2); 2. Znajomość środków językowych - Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych) zad. 10.1, 10.2, 10.3, 11.1, 11.2, 11.3.

Zagadnienia wymagające poprawy: 1. Rozumienie tekstów pisanych: Odnajdywaniem w tekście określonych informacji (zad. 9); 2. Rozumienie ze słuchu: Wyszukiwanie w tekście słuchanym określonych informacji (zad. 3.1, 3.2); Określanie intencji nadawcy/ autora tekstu (zad. 3.3); Wyszukiwanie w tekście określonych informacji (zad. 2).

Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom rozszerzony.

Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym składał się z 5 zadań zamkniętych oraz 3 zadań otwartych. Maksymalna ilość punktów wynosiła 40 – 4 uczniów uzyskało najwyższy wynik.

Trudność testu.

Wyniki poszczególnych klas.

Badane umiejętności: 1. Rozumienie ze słuchu. 2. Rozumienie tekstów pisanych. 3. Znajomość środków językowych. 4. Tworzenie wypowiedzi pisemnej.

Wyniki z podziałem na poszczególne umiejętności.

Mocne strony: 1. Rozumienie tekstów pisanych: Uczeń prawidłowo określa główną myśl poszczególnych części tekstu (zad. 3.1, 3.2, 3.3, 5.1, 5.2, 5.3); Rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu (zad. 4.1, 4.2, 4.3, 4.4,); 2. Rozumienie ze słuchu: Uczeń znajduje w tekście określone informacje (zad. 1.1, 1.2, 1.4, 1.5, 2.1 – 2.4), Uczeń określa kontekst wypowiedzi (zad. 1.3), Uczeń określa intencję nadawcy/autora tekstu (zad. 1.6) 4. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: - realizacja poszczególnych elementów polecenia (kryterium treści); - tworzenie spójnego i logicznie poprawnego tekstu, który funkcjonuje jako całość dzięki jasnym powiązaniom między jego poszczególnymi częściami.

Zagadnienia wymagające poprawy: 1. Znajomość środków językowych zastosowanie wyrażeń typu depends on w czasie Present Simple (zad. 7.5); - konstrukcja zdania z wyrazami too, enough; zad. 7.3, 7.4); - tworzenie zdań (pytań) z wykorzystaniem czasu Present Perfect (zad. 7.1); tworzenie zdań z wykorzystaniem czasu Past Continuous (zad. 7.2); 2. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: - zróżnicowanie środków leksykalno-gramatycznych użytych w wypowiedzi – wykorzystywanie struktur o wysokim stopniu pospolitości; - precyzyjność sformułowań – wykorzystanie słownictwa swoistego dla danego tematu.

Wnioski. 1. Kontynuacja pracy z różnorodnymi typami zadań egzaminacyjnych. 2. Należy zwiększyć ilość ćwiczeń z zakresu stosowania różnorodnych środków językowych, zarówno dla poziomu podstawowego, jak i rozszerzonego tj. odpowiedniego z danego zbioru doboru wyrazów uzupełniających tekst, uzupełniania zdań odpowiednią formą wyrazu, zastosowania właściwych konstrukcji na podstawie zbioru podanych wyrazów, tłumaczenia fragmentów zdań Należy zwracać uwagę uczniów na różnorodne konstrukcje o charakterze leksykalno-gramatycznym także podczas wykonywania zadań dotyczących pozostałych obszarów. 3. W trakcie tworzenia przykładowych wypowiedzi pisemnych w klasie (a także konstrukcji zdań podczas pracy na lekcji) należy szczególnie zwracać uwagę uczniów na poprawność używanych środków językowych. 4. W trakcie tworzenia przykładowych wypowiedzi pisemnych zwracać uwagę na różnorodne (mniej pospolite) możliwości realizowania poszczególnych elementów polecenia (zarówno w zakresie gramatyki, słownictwa, jak i funkcji językowych). 5. Należy doskonalić znajomość wyrażeń komunikatywnych. 6. Należy podkreślić duże znaczenie czytania literatury w języku angielskim, a także olbrzymią rolę pracy samokształceniowej. 7. Należy zwracać uwagę na duże znaczenie indywidualnej pracy ucznia ze słownikiem, zwłaszcza angielsko-angielskim (np. w czasie odrabiania prac domowych).

Przygotowali: Magdalena Król-Duda i Radosław Antoszewski Dziękuję za uwagę. Przygotowali: Magdalena Król-Duda i Radosław Antoszewski