6-LATEK W SZKOLE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
6-LATEK W SZKOLE.
Advertisements

SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Koncepcja pracy Przedszkola nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu na lata 2015 – 2018.
Gotowość do podjęcia nauki w szkole  Od przyszłego roku szkolnego, zgodnie z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego, każde dziecko w roku.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Jak sobie z nim radzić ?.
DZIECI 6-LETNIE IDĄ DO SZKOŁY CZYLI KILKA SŁÓW O GOTOWOŚCI SZKOLNEJ 6-LATKA.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
PRZEDSZKOLE CZY SZKOŁA? „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.” Janusz Korczak.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
BEZPIECZEŃSTWO. Poradnik ucznia Informacje tu zawarte mają Ci pomóc, jak na co dzień postępować by uniknąć wielu niebezpieczeństw przebywając w domu,
System edukacji w Polsce
Mam 6 lat i idę do szkoły 1.
Kącik przedszkolaka.
Kącik przedszkolaka.
Sześciolatek idzie do szkoły
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 5 w Katowicach
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Co to jest spacer edukacyjny?
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Przyroda.
Informacja o maturze w 2018 roku
Podstawa programowa WF założenia
Sześciolatek w obliczu zmian
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Sześciolatek idzie do szkoły
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
Nazwisko nauczyciela – klasa X
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Program profilaktyczno-wychowawczy
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Regulamin pracowni komputerowej
Podstawa programowa WF założenia
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Propozycja MEN i ORE „Pakiet do samokształcenia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej” – działania doskonalące i wspierające organizowanie procesu.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA Gotowość szkolna to odpowiednie funkcjonowanie dziecka w obszarach: poznawczym, fizycznym, społecznym, emocjonalnym.
Tytuł prezentacji szkoleniowej
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Przygotowanie: Joanna Kaczmarek – pedagog szkolny,
Dlaczego warto czytać?.
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
„Sześciolatek w szkole”
BRD W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO czyli …
Zapis prezentacji:

6-LATEK W SZKOLE

(Skala Gotowości Edukacyjnej Pięciolatków, CMPPP) DZIECKO MOŻEMY UZNAĆ ZA GOTOWE DO ROZPOCZĘCIA NAUKI W SZKOLE JEŚLI SPEŁNIA WYMAGANIA ZAWARTE W NASTĘPUJĄCYCH OBASZARACH: Kompetencje poznawcze Aktywność Odporność emocjonalna Sprawność psychomotoryczna (Skala Gotowości Edukacyjnej Pięciolatków, CMPPP)

6-LATEK, KTÓRY JEST GOTOWY DO ROZPOCZĘCIA NAUKI W KLASIE PIERWSZEJ; Jest ciekawy świata, Potrafi klasyfikować i szeregować, Bez trudu komunikuje się werbalnie, Potrafi nawiązać kontakt z rówieśnikami, Jest samodzielny,

Jest sprawny pod względem ruchowym i manualnym, Interesuje się czytaniem, pisaniem, matematyką czyli…, Podejmuje uczenie się pod kierunkiem osoby dorosłej – zapamiętuje i wykonuje polecenia, zależy mu na doprowadzeniu pracy do końca.

KIEDY DZIECKO SZEŚCIOLETNIE NIE JEST GOTOWE, ABY PÓJŚĆ DO SZKOŁY? Gdy ma trudności emocjonalne; W zabawie reaguje gniewem, złości się, obraża, Łatwo wybucha złością, płaczem, reaguje bardzo impulsywnie, Okazuje lęk, wycofuje się, Stara się przebywać blisko nauczyciela lub innej osoby dorosłej w stopniu utrudniającym zabawę i naukę w grupie,

Unika sytuacji wymagających samodzielności, Gdy ma zaburzone procesy poznawcze Napotyka na trudności w spostrzeganiu oraz klasyfikowaniu, Koncentracja uwagi jest chwiejna, bardzo podatna na rozproszenie, Ma trudności z zapamiętywaniem informacji.

KRÓTKI PRZEGLĄD DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ: Interesuje się otaczającym światem, posiada wiedzę o sobie (potrafi powiedzieć jak się nazywa, ile ma lat, gdzie mieszka, zna pory roku, dni tygodnia), Posiada odpowiedni do wieku zasób słów, prawidłowo wymawia prawie wszystkie głoski, swobodnie wypowiada się zdaniami, np. na temat swoich przeżyć, zaobserwowanego zjawiska lub oglądanego obrazka, Słucha uważnie poleceń i rozumie ich treść, Skupia uwagę na zadaniu,

Przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej i współdziała w zabawach i sytuacjach zadaniowych, Zapamiętuje treść bajki, krótkich rymowanek i wierszyków, potrafi odtworzyć je z pamięci, Ma umiejętność klasyfikowania i szeregowania przedmiotów, obrazków, Posiada orientację w schemacie ciała i w przestrzeni (potrafi wskazać prawą, lewą rękę, określa położenie przedmiotów nad, pod, na),

Jest samodzielne w czynnościach samoobsługowych oraz w sytuacji zadaniowej (podejmuje próby poradzenia sobie z trudnością, jest zainteresowane osiągnięciem celu, stara się dokończyć pracę), Dba o bezpieczeństwo własne i innych (bezpiecznie porusza się po drodze, rozumie jak zachować się w sytuacji zagrożenia, wie gdzie można otrzymać pomoc i umie o nią poprosić), Jest sprawny pod względem ruchowym i manualnym,

Jest zainteresowany czytaniem, pisaniem i matematyką (interesuje się książkami, z uwagą słucha opowiadań, baśni, rozumie sens umownych znaków, zna i stosuje liczebniki porządkowe, dodaje i odejmuje konkretne przedmioty, liczmany). DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ 