JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik jacek.wojcik@termika.pgnig.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Advertisements

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU Technikum nr 2 Architektoniczno-Budowlane Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 3 Architektoniczno-Budowlana.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Kształtowanie sieci szkolnictwa ponadgimnazjalnego w Powiecie Starogardzkim Perspektywa 2020.
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach sekcji Nauka i Gospodarka.
SPEED UP Praktyki na rzecz wspierania ekosystemów sprzyjających przedsiębiorczości w rozwoju polityki miejskiej OFERTA PARTNERSKA.
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Programowanie z eTwinning
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Efekty realizacji podejścia LEADER w ramach PROW
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
JAK DZIAŁAMY W FIRMIE? DZIAŁ HANDLOWY TELESALES
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
- efektywne wsparcie doradcze
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Program profilaktyczno-wychowawczy
Staże europejskie drogą do sukcesu
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Postęp wdrażania RPO WSL
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Miasto Przyjazne Dzieciom
Partnerzy projektu: Miasto Grajewo Comune di Torino
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo RACH CIACH
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Małopolski Festiwal Innowacji
Wspomaganie pracy szkół
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Program Edukacja (MF EOG )
Zapis prezentacji:

JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik jacek.wojcik@termika.pgnig.pl

ANALIZA I DIAGNOZA SYTUACJI WEWNĘTRZNEJ ORAZ RYNKOWEJ ODEJŚCIA EMERYTALNE 294 BRAK WYKWALIFIKOWANEJ KADRY DLACZEGO? BRAK ZAWODU TECHNIK ENERGETYK STATYSTYKI

CELE 5 1 4 2 3 ZAPEWNIENIE DOSTĘPU DO WYKWALIFIKOWANEJ ŚREDNIEJ KADRY FIRMA ODPOWIEDZIALNA SPOŁECZNIE POZYSKANIE WYKWALIFIKOWANYCHPRACOWNIKÓW TECHNICZNYCH ZAPEWNIENIE DOSTĘPU DO WYKWALIFIKOWANEJ ŚREDNIEJ KADRY TECHNICZNEJ 4 BUDOWANIE KULTURY DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ WŚRÓD PRACOWNIKÓW 2 PRZYWRÓCENIE ZAWODU TECHNIK ENERGETYK 3 BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA I ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

PRZYGOTOWANIE ROZWIĄZAŃ NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY Z URZĘDAMI MIAST I UCZELNIAMI WYŻSZYMI OPRACOWANIE STRATEGII DZIAŁANIA Zespół Szkół Technicznych im. T. Kościuszki

WDROŻENIE SKUTECZNYCH ROZWIĄZAŃ Moduły programu Zagrzewamy do nauki Program Mentoringu Pracowniczego Praktyki zawodowe dla uczniów Warsztaty techniczne Warsztaty miękkie

WDROŻENIE SKUTECZNYCH ROZWIĄZAŃ Moduły programu Zagrzewamy do nauki Działania skierowane do uczniów szkół partnerskich Promocja szkół wśród gimnazjalistów Program Stypendialny Wsparcie finansowe szkół

PRZYGOTOWANIE I WDROŻENIE SKUTECZNYCH ROZWIĄZAŃ Moduły programu Zagrzewamy do nauki Warsztaty miękkie Program Mentoringu Pracowniczego Praktyki zawodowe dla uczniów Warsztaty techniczne Działania skierowane do uczniów szkół partnerskich Promocja szkół wśród gimnazjalistów Program Stypendialny Wsparcie finansowe szkół

OSIĄGNIĘTE EFEKTY DOTYCZĄCE ORGANIZACJI WIZERUNKOWE SPOŁECZNE

KORZYŚCI DOTYCZĄCE ORGANIZACJI EFEKTY POZYSKANIE WYKWALIFIKOWANEJ KADRY ORAZ WSPARCIE PROCESU REKRUTACJI BUDOWANIE KULTURY DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ KORZYŚCI DOTYCZĄCE ORGANIZACJI ROZWÓJ PRACOWNIKÓW - MENTORÓW ZWIĘKSZENIE ŚWIADOMOŚCI BRANŻY I CHARAKTERU PRACY W ENERGETYCE SZKOLENIE PRZYSZŁEJ KADRY ZGODNIE Z OCZEKIWANIAMI

EFEKTY KORZYŚCI WIZERUNKOE BENCHMARK INICJATOR ZMIAN EDUKACYJNYCH FIRMA ODPOWIEDZIALNA SPOŁECZNIE DOBRY PRACODAWCA W REGIONIE MAZOWIECKIM WIĘKSZA ZNAJOMOŚĆ MARKI I USŁUG

EFEKTY KORZYŚCI SPOŁECZNE WSPÓŁPRACA BIZNESU Z EDUKACJĄ PRZYWRÓCENIE ZAWODU TECHNIK ENERGETYK KORZYŚCI SPOŁECZNE PROMOCJA BRANŻY ENERGETYCZNEJ WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI WSPIERANIE UCZNIÓW W WYBORZE KIERUNKU ROZWOJU ZAWODOWEGO