EDU-ART MIX czyli edukacyjne projekty artystyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Wartości i wartościowanie w nowej podstawie programowej
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Gotycki Toruń (wycieczka 1-dniowa) 20 października 2012
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Język angielski na lekcjach historii
PROJEKT OPRACOWANY PRZEZ
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŁODZI.
„ Serce jako organ życia i uczuć”
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Klasa językowa „poliglotek” pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu propozycja.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Technologia informacyjna
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Uczniowie naszej szkoły (klasy I-III) po raz kolejny biorą udział w projekcie „KinoSzkoła”. Warsztaty, prelekcje oraz filmy odbywają się w Pałacu Kultury.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

EDU-ART MIX czyli edukacyjne projekty artystyczne Anita Przybyszewska – Pietrasiak nauczyciel plastyki w Szkole Podstawowej 28 w Toruniu Doradca metodyczny plastyki i muzyki CKU TODM i DN

Projekt to metoda nauczania a nie cel Projekt to metoda nauczania a nie cel! Projekt może być metodą na osiąganie celów zawartych w podstawie programowej

•tematyka projektów powinna być zaczerpnięta z otaczającej rzeczywistości ucznia; • stawiajmy na samodzielność uczniów w formułowaniu lub doprecyzowaniu tematyki projektu; • projektujmy realnie – ustalajmy możliwe do realizacji kryteria sukcesu; • uczmy się krok po kroku - zaczynajmy od małego projektu, przechodźmy do dużego w miarę możliwości; • projekt powinien być dla każdego ucznia – każdy uczeń może wykonać zadanie w zespole projektowym; • proces tworzenia projektu jest tak samo ważny jak efekt końcowy • zadbajmy o publiczną prezentacje – uczniowie powinni uczyć się jak prezentować w interesujący sposób efekty swojej pracy •nie wykluczajmy nikogo z projektu, dlatego, że czegoś nie wie lub nie potrafi •nie dzielmy uczniów na lepszych lub gorszych •każdy z nas ma prawo do popełniania błędów

Wiesław Karolak Projekt edukacyjny. Projekt artystyczny. Książka składa się z dwóch części; rozważań teoretycznych nad pracą metodą projektów oraz opisów realizacji wybranych projektów powstałych na przestrzeni ostatnich lat. Opisy zostały podzielone na grupy. Pierwsza grupa to projekty zrealizowane z dziećmi w wieku szkolnym . Druga grupa to projekty realizowane z młodzieżą licealną i studiującą. Trzecia grupa to projekty powstałe w trakcje spotkań z dorosłymi: z nauczycielami, artystami, animatorami, multiplikatorami w ramach Międzynarodowych Letnich Akademii Sztuki "Otwarte OKNO HISTORII" w Jeleniej Górze oraz METAMORFOZA w Łodzi. Wiesław Karolak Warsztaty twórcze - warsztaty artystyczne

Rozważania: Czym jest drabina? Projekt artystyczno-edukacyjny „Drabina” http://www.projektdrabina.ahe.lodz.pl/prace.html Opis projektu Drabina do... Drabina do nieba? Drabina do piekieł? Drabina do nikąd? DRABINA DRABINA - przyrząd do wspinania się lub schodzenia w dół. Konstrukcja, którą łatwo zdemontować lub przenieść w inne miejsce. DRABINA - metafora etapów istnienia. DRABINA - stopniowanie i gradacja. DRABINA do... - warsztat artystyczny, Warsztat plastyczny związany z kreowaniem indywidualnych szczebli i budowaniem instalacji artystycznej. Rozważania: Czym jest drabina? Skojarzenia, myśli, powiedzenia z drabiną i szczeblami związane. Rysowanie, malowanie istoty rozumienia drabiny: poetyckie, symboliczne, metaforyczne rozumienia tego słowa - pojęcia. Nadawanie indywidualnego charakteru szczeblom drabiny - malarstwo. Budowanie instalacji "DRABINA do...".

Publikacje prof. Wiesław Karolak Karolak W., Handford O. (2011), Collage w twórczym rozwoju i arteterapii, Warszawa: APS. Karolak W. (red.) (2011), ARTETERAPIA. Od rozważań nad teorią do zastosowań praktycznych, Łódź: AHE. Karolak W. (2010), ARTETERAPIE. Terapie za pomocą języka wizualnego. Warszawa: APS. Karolak W., Handford O. (2009), PORTRETY i MASKI, Łódź: AHE. Karolak W., Handford O. (2008), ZABAWA (z) PRZEDMIOTAMI, Łódź: WSHE. Karolak W. (2008), RYSUNEK w arteterapii, (II wydanie uzupełnione), Łódź: WSHE. Karolak W., Handford O. (2008), MANDALA w arteterapii, Łódź: WSHE. Karolak W., Handford O. (2007), BAJKA w twórczym rozwoju i arteterapii, Łódź: WSHE. Karolak W. (2006), MAPPING w twórczym samorozwoju i arteterapii, Łódź: WSHE. Karolak W. (2005), RYSUNEK w arteterapii, Łódź: WSHE Łódź. Karolak W. (2005), Warsztaty twórcze – warsztaty artystyczne, Kielce: JEDNOŚĆ. Publikacje prof. Wiesław Karolak w Internecie: www.liscie.asp.lodz.pl, www.mops.asp.lodz.pl, www.landart.asp.lodz.pl, www.recyklingart.asp.lodz.pl , www.projektdrabina.ahe.lodz.pl, www.projekt.portret.asp.lodz.pl, www.projekt.podloga.asp.lodz.pl, www.projekt.ksiazkatelefoniczna.asp.lodz.pl Nowe Projekty w INTERNECIE www.resztki.asp.lodz.pl, www.tkaniny.asp.lodz.pl, www.warzywaiowoce.asp.lodz.pl, www.plasticfantastic.asp.lodz.pl, www.monalisa.asp.lodz.pl, www.redesign.asp.lodz.pl www.transformacje.asp.lodz.pl, http://www.redesign-krzesla.asp.lodz.pl/, http://www.mandala-talerz.asp.lodz.pl/, http://www.landart-dzieci.asp.lodz.pl/index.html, http://www.makulatura.asp.lodz.pl/ http://www.czlowiekkomputerowy.asp.lodz.pl/, http://www.drewno.asp.lodz.pl/, http://www.czlowiek-x7.asp.lodz.pl/

1. Biblia w obrazach, obrazkach i obrazeczkach – projekt integrujący treści z języka polskiego, religii i plastyki. 2. POMPEJA PROJEKT - projekt integrujący treści z historii, plastyki, muzyki. 3. Jak obchodzony jest karnawał na świecie - projekt integrujący treści z plastyki, muzyki, historii, religii i poruszający zagadnienie wielokulturowości. 4. Starożytna Grecja, Rzym, Średniowiecze – projekty integrujące treści z języka polskiego, historii, plastyki, muzyki. 5. Jak poeci piszą o sztuce – dzieła sztuki oraz wiersze Wisławy Szymborskiej i Juliana Przybosia nimi inspirowane.

6. Przewodnik po moim mieście- TORUŃ – GOTYK NA DOTYK. 7 6. Przewodnik po moim mieście- TORUŃ – GOTYK NA DOTYK. 7. Mapa pięknych miejsc w Europie. 8. Jak przedstawiano drzewo w sztuce – prezentacja dzieł sztuki oraz własna interpretacja plastyczna z zastosowaniem różnych technik: fotografia, malarstwo, rysunek, kolaż, forma przestrzenna, grafika komputerowa. 9. Sztuka kocha Ikara – jak przedstawiano mit o Dedalu i Ikarze w sztuce europejskiej. 10. Projekty realizowane z wykorzystaniem wystaw w muzeach, instytucjach kultury, np. projekt Symbolika barw w różnych kulturach wykorzystujący wystawę w toruńskim Muzeum Etnograficznym „ Biały, czerwony, czarny. Symbolika barw”