Metodyka PRINCE 2 w zarządzaniu projektami informatycznymi administracji publicznej – inicjowanie projektu dr inż. Stefan Rozmus PRINCE2 Registered Practitioner Certified Project Manager IPMA Level C ITIL Foundation Certificate in IT Service Management TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.
Zarządzanie zgodnie z PRINCE 2, a jednak … wciąż aktualna zasada: żadne większe przedsięwzięcie nie zostało wykonane w założonym czasie, przy ustalonym budżecie i nie zmienionym zespole Co projekt zamierza osiągnąć? Dlaczego jest to ważne? Gdzie wytwarzany będzie produkt? Kto będzie zaangażowany w zarządzanie projektem i jakie będą obowiązki ? Jak i kiedy to wszystko ma się wydarzyć? DIP, w tym Plan Projektu Kryteria jakości dla Planu Projektu: jest możliwy do wykonania wspiera pozostałą część DIP TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.
Cykl życia projektu informatycznego w administracji publicznej (dostawca zewnętrzny) ??? dd.mm.rrrr T dd.mm.rrrr TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.
Dokument Inicjujący Projekt – dwie perspektywy (dostawca zewnętrzny) DIP: solidna podstawa projektu? dokument bazowy do oceny postępów projektu? DIP1 – tło projektu, DIP2 – definicja projektu (cele, zakres, produkty) DIP3 – Formuła Realizacji Projektu DIP4 – tolerancje projektu DIP5 – elementy sterowania projektem DIP6 – początkowe Uzasadnienie Biznesowe DIP7 – początkowy Plan Projektu DIP8 – początkowy Rejestr Ryzyka DIP9 – struktura organizacyjna projektu DIP10 – Plan Komunikacji DIP11 – Plan Jakości Projektu TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.
Typowa struktura zarządzania projektem informatycznym w administracji publicznej (z wykonawcą zewnętrznym) TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.
Wnioski Opracowanie Dokumentu Inicjującego Projekt uwzględniającego wszystkie wymagania wynikające z Umowy, który byłby możliwy do wykonania, niejednokrotnie jest zadaniem niewykonalnym. Jeżeli pomimo tego podejmowane są decyzje o rozpoczęciu kolejnych faz zarządczych projektu, to już na starcie projektu jest wielce prawdopodobne, że (m.in..): pierwotnie ustalone zakresy etapów będą zmieniane często podejmowane będą działania korygujące będą występowały konflikty na styku Zamawiający-Wykonawca, jak i w zespołach realizujących projekt Komitet Sterujący, a niejednokrotnie zarząd firmy lub Kierownictwo Programu będą często angażowane, przy czym podejmowanie decyzji co do projektu będzie znacznie utrudnione. W efekcie, zasada, którą przytoczono na wstępie, pozostaje i bez odpowiednich zmian w obowiązujących przepisach prawa (zdaniem autora) nadal pozostanie aktualna. TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.
Dziękuję za uwagę TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.