Metodyka PRINCE 2 w zarządzaniu projektami informatycznymi administracji publicznej – inicjowanie projektu dr inż. Stefan Rozmus PRINCE2 Registered Practitioner.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metodyka Prince 2 Wprowadzenie.
Advertisements

WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Zarządzanie projektem informatycznym
MOF Microsoft Operations Framework
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
Zarządzanie projektami – pojęcia
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych (cz. 2)
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
Zasady metodyki Prince 2
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Specjalista do spraw odnawialnych źródeł energii
Praca dyplomowa – Projekt X
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
(c) W. Cellary 2007, slajd 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
Zarządzanie projektami IT
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Metodyki zarządzania projektami
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
Biznesplan.
Metodyki zarządzania projektami
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
ZAAWANSOWANE ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
Wdrożenie outsourcingu
Postęp prac w zakresie ewaluacji ex-ante Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Departament Zarządzania Funduszami i.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Niezbędne działania dostosowujące organizacje do planowanych zmian wynikających z nowej wersji normy ISO14001 Maciej Kostrzanowski - PFISO14000-INEM Polska.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Wstęp do zarządzania projektami
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Komentarz do raportu Henryk Banaszak Zakład Statystyki, Demografii i Socjologii Matematycznej przetargów na badania sondażowe z roku 2014.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
2014 Rejestr Usług Rozwojowych - aktualny stan prac Warszawa, r. Rafał Kamiński.
Ergonomia procesów informacyjnych
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Sposoby doboru metod i narzędzi do komunikacji w zespole projektowym
USŁUGA INŻYNIERA - KRYTERIA WYBORU OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Opiekun naukowy: dr hab. inż. Tadeusz A. Grzeszczyk Metoda oceny publicznych projektów informatycznych Politechnika Warszawska Wydział Zarządzania mgr.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Organizacja zespołu w różnych metodykach zarządzania projektami
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Przygotowanie projektów unijnych
Przygotowanie projektów unijnych
Modele zarządzania ryzykiem w ujęciu jakości projektu
Zarządzanie projektami informatycznymi
Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Cybernetyki
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Równościowe zarządzanie projektem
Zgłoszenie do konkursu
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Zapis prezentacji:

Metodyka PRINCE 2 w zarządzaniu projektami informatycznymi administracji publicznej – inicjowanie projektu dr inż. Stefan Rozmus PRINCE2 Registered Practitioner Certified Project Manager IPMA Level C ITIL Foundation Certificate in IT Service Management TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.

Zarządzanie zgodnie z PRINCE 2, a jednak … wciąż aktualna zasada: żadne większe przedsięwzięcie nie zostało wykonane w założonym czasie, przy ustalonym budżecie i nie zmienionym zespole Co projekt zamierza osiągnąć? Dlaczego jest to ważne? Gdzie wytwarzany będzie produkt? Kto będzie zaangażowany w zarządzanie projektem i jakie będą obowiązki ? Jak i kiedy to wszystko ma się wydarzyć? DIP, w tym Plan Projektu Kryteria jakości dla Planu Projektu: jest możliwy do wykonania wspiera pozostałą część DIP TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.

Cykl życia projektu informatycznego w administracji publicznej (dostawca zewnętrzny) ??? dd.mm.rrrr T dd.mm.rrrr TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.

Dokument Inicjujący Projekt – dwie perspektywy (dostawca zewnętrzny) DIP: solidna podstawa projektu? dokument bazowy do oceny postępów projektu? DIP1 – tło projektu, DIP2 – definicja projektu (cele, zakres, produkty) DIP3 – Formuła Realizacji Projektu DIP4 – tolerancje projektu DIP5 – elementy sterowania projektem DIP6 – początkowe Uzasadnienie Biznesowe DIP7 – początkowy Plan Projektu DIP8 – początkowy Rejestr Ryzyka DIP9 – struktura organizacyjna projektu DIP10 – Plan Komunikacji DIP11 – Plan Jakości Projektu TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.

Typowa struktura zarządzania projektem informatycznym w administracji publicznej (z wykonawcą zewnętrznym) TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.

Wnioski Opracowanie Dokumentu Inicjującego Projekt uwzględniającego wszystkie wymagania wynikające z Umowy, który byłby możliwy do wykonania, niejednokrotnie jest zadaniem niewykonalnym. Jeżeli pomimo tego podejmowane są decyzje o rozpoczęciu kolejnych faz zarządczych projektu, to już na starcie projektu jest wielce prawdopodobne, że (m.in..): pierwotnie ustalone zakresy etapów będą zmieniane często podejmowane będą działania korygujące będą występowały konflikty na styku Zamawiający-Wykonawca, jak i w zespołach realizujących projekt Komitet Sterujący, a niejednokrotnie zarząd firmy lub Kierownictwo Programu będą często angażowane, przy czym podejmowanie decyzji co do projektu będzie znacznie utrudnione. W efekcie, zasada, którą przytoczono na wstępie, pozostaje i bez odpowiednich zmian w obowiązujących przepisach prawa (zdaniem autora) nadal pozostanie aktualna. TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.

Dziękuję za uwagę TIAPISZ, Warszawa 05 grudnia 2013r.