Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdańsku Rok Szkolny 2017/18

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TUTORING W PRACY NAUCZYCIELA
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
ocenianie, które pomaga się uczyć
Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice
Demokracja w szkole.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI to ogólnopolski program, który pomaga dzieciom w potrzebie. Dzieciom, które mimo młodego wieku mają za sobą.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. edycja tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange Warszawa, 6 marca 2013.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
Recepta na sukces nauczyciela
Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
O korzeniach i skrzydłach…
Szkoła Współpracy.
Szkoła Promująca Zdrowie
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Czego oczekuje i co robi użytkownik ?. Projektowanie dobrego interfejsu zaczyna się od zrozumienia ludzi.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
i obywatelskich uczniów ”
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Dzień Edukacji Narodowej
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Szkoła z mocą zmieniania świata!
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdańsku Rok Szkolny 2017/18 TUTORING Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdańsku Rok Szkolny 2017/18

NASZA SZKOŁA JEST JEDNĄ Z TRZECH W GDAŃSKU, W KTÓRYCH WPROWADZONY ZOSTANIE TUTORING!!!!

DROGI UCZNIU!!!! Jeśli chcesz: mieć w szkole wspierającego, towarzyszącego Wam nauczyciela, odkrywać swój potencjał, wzmacniać poczucie własnej wartości, być rozumianym i akceptowanym, rozwijać umiejętność twórczego, samodzielnego myślenia

JEŚLI CHCESZ ZNALEŹĆ ODPOWIEDZI NA NURTUJĄCE CIĘ PYTANIA: kim jestem? ile jestem wart? ile znaczę dla innych? co potrafię? jaki mam wpływ na rzeczywistość?

DROGI UCZNIU, OTO PROPOZYCJA DLA CIEBIE!!! ZAPRASZAMY CIĘ DO WZIĘCIA UDZIAŁU W TUTORINGU!!!!!

KIM JEST TUTOR??? Tutor – mentor. Dobry nauczyciel, mądry doradca i człowiek godny zaufania. Wierzy w możliwości ucznia, wspiera go i doradza, inspiruje, skłania do myślenia, dzieli się własnym doświadczeniem i wiedzą, nie stroni od własnej „oceny” i jasno ją wyraża.

CO TO JEST TUTORING??? Istotą tutoringu są indywidualne spotkania, w trakcie których w atmosferze dialogu, tzn. szacunku i zaufania, tutor pomaga uczniowi poszukiwać własnej drogi do wiedzy, tożsamości oraz wielopłaszczyznowego rozwoju.

TUTOR BĘDZIE TOBIE TOWARZYSZYĆ Osoby tutora i ucznia łączy więź pełna zaufania, która ma sprzyjać rozwojowi osobistemu, społecznemu i naukowemu ucznia.

ROZMOWA Głównym narzędziem tutoringu jest rozmowa, do której uczeń przygotowuje się m.in. poprzez wykonywanie uzgodnionych z tutorem zadań.

SPOTKANIA TUTORSKIE (TUTORIALE) PRZEBIEGAJĄ W ATMOSFERZE: szacunku akceptacji autentyczności otwartości zaufania zaangażowania współpracy – współdziałania partnerstwa (równoprawności) odpowiedzialności

TOWARZYSZENIE UCZNIOWI W REALIZACJI CELU Koncentrowanie się przede wszystkim na tym co dobre w trakcie realizacji zadania Optymistyczne podejście do trudności Bazowanie na informacji zwrotnej Wzbudzanie w uczniu radości i poczucia satysfakcji z uzyskiwanych efektów

CELE TUTORINGU DOSTRZEC TALENT I ROZWINĄĆ POTENCJAŁ pomoc w dorastaniu, dojrzewaniu (budowaniu systemu wartości, podejmowaniu decyzji i braniu za nie odpowiedzialności) przejmowanie odpowiedzialności za własną naukę budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych w szkole i poza nią

JAK PRACUJE TUTOR? umiejętnie zadaje pytania, uważnie słucha, udziela informacji zwrotnej, motywuje, pomaga wyznaczać cele,

JAK PRACUJE TUTOR? wspomaga w planowaniu drogi do osiągnięcia celu, opiekuje się rozwojem Twoich pasji, koncentruje na Tobie swoją uwagę, zależy mu na Tobie!

WYPOWIEDZI UCZNIÓW INNYCH SZKÓŁ NA TEMAT SWOICH TUTORÓW: Dobrowolność współpracy: „Chodzi o to, że obie strony chcą być razem i wiem, że on mnie lubi”, Lojalny wobec ucznia: „Twój opiekun po prostu wie o tobie tyle, ile sam chcesz, żeby o tobie wiedział. Nie będzie chodził, węszył, wydzwaniał do znajomych, pytał i robił coś za twoimi plecami”, Jest człowiekiem: „Ponieważ się nie alienuje, to wiem o nim coś więcej, niż to czego uczy i w której części miasta mieszka. Ja rozumiem, że boli go głowa, ale i on rozumie, gdy mnie boli głowa”.

ORGANIZACJA UCZEŃ SPOTYKA SIĘ Z TUTOREM RAZ W MIESIĄCU, TUTOR NAWIĄZUJE RÓWNIEŻ KONTAKT Z RODZICAMI (OPIEKUNAMI) UCZNIA, UCZNIOWIE KLAS IV i V BĘDĄ MOGLI SAMODZIELNIE DOKONAĆ WYBORU TUTORA PO ZŁOŻENIU PISEMNEJ ZGODY RODZICÓW. W KLASACH II i III DOBORU TUTORA DOKONAJĄ KOORDYNATORZY (P.BASIEWICZ-POTĘPSKA -pedagog, P.FERENSZKIEWICZ - psycholog) W UZGODNIENIU Z NAUCZYCIELAMI.

NASI SZKOLNIE NAUCZYCIELE - TUTORZY JOANNA BACZYŃSKA KATARZYNA BASIEWICZ- POTĘPSKA ANNA BAZYLEWICZ ANNA BRODOWSKA GRAŻYNA CHABOWSKA MARZENA CHOJNOWSKA BEATA DEMKO DOROTA DULSKA IZABELA FERENSZKIEWICZ MARTA FIERGOLSKA IWONA FURMAŃCZUK

NASI SZKOLNIE NAUCZYCIELE - TUTORZY ANETA JĘDRZEJEWSKA WIOLETTA JÓŹWIK ANNA KLAWIKOWSKA KATARZYNA KOTARSKA-GRZENIA BEATA KOPROWSKA KAROLINA KOZŁOWSKA RENATA KUCHARSKA KATARZYNA KWIDZIŃSKA AGATA LESIAK URSZULA ŁUĆ

NASI SZKOLNIE NAUCZYCIELE - TUTORZY ANNA MERCHEL AGATA MIKULEWICZ ALEKSANDRA MODZELEWSKA ANNA MODZELEWSKA MAGDALENA MOJEK JULITA MORAWCZYŃSKA MAGDALENA OLCHOWIK-RAMA MARZENA OSZEJKO KATARZYNA PAWŁOWICZ RENATA PRUSIK

NASI SZKOLNIE NAUCZYCIELE - TUTORZY URSZULA RETERSKA BARBARA RUT JUSTYNA SOKOŁOWSKA MONIKA STACHOWICZ PATRYCJA SZULIST BARBARA ŚWIERSZCZ AGNIESZKA TRĘTOWSKA KATARZYNA TROJAŃCZYK MAŁGORZATA WITKOWSKA EWA WOŹNIAK