Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdańsku Rok Szkolny 2017/18 TUTORING Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdańsku Rok Szkolny 2017/18
NASZA SZKOŁA JEST JEDNĄ Z TRZECH W GDAŃSKU, W KTÓRYCH WPROWADZONY ZOSTANIE TUTORING!!!!
DROGI UCZNIU!!!! Jeśli chcesz: mieć w szkole wspierającego, towarzyszącego Wam nauczyciela, odkrywać swój potencjał, wzmacniać poczucie własnej wartości, być rozumianym i akceptowanym, rozwijać umiejętność twórczego, samodzielnego myślenia
JEŚLI CHCESZ ZNALEŹĆ ODPOWIEDZI NA NURTUJĄCE CIĘ PYTANIA: kim jestem? ile jestem wart? ile znaczę dla innych? co potrafię? jaki mam wpływ na rzeczywistość?
DROGI UCZNIU, OTO PROPOZYCJA DLA CIEBIE!!! ZAPRASZAMY CIĘ DO WZIĘCIA UDZIAŁU W TUTORINGU!!!!!
KIM JEST TUTOR??? Tutor – mentor. Dobry nauczyciel, mądry doradca i człowiek godny zaufania. Wierzy w możliwości ucznia, wspiera go i doradza, inspiruje, skłania do myślenia, dzieli się własnym doświadczeniem i wiedzą, nie stroni od własnej „oceny” i jasno ją wyraża.
CO TO JEST TUTORING??? Istotą tutoringu są indywidualne spotkania, w trakcie których w atmosferze dialogu, tzn. szacunku i zaufania, tutor pomaga uczniowi poszukiwać własnej drogi do wiedzy, tożsamości oraz wielopłaszczyznowego rozwoju.
TUTOR BĘDZIE TOBIE TOWARZYSZYĆ Osoby tutora i ucznia łączy więź pełna zaufania, która ma sprzyjać rozwojowi osobistemu, społecznemu i naukowemu ucznia.
ROZMOWA Głównym narzędziem tutoringu jest rozmowa, do której uczeń przygotowuje się m.in. poprzez wykonywanie uzgodnionych z tutorem zadań.
SPOTKANIA TUTORSKIE (TUTORIALE) PRZEBIEGAJĄ W ATMOSFERZE: szacunku akceptacji autentyczności otwartości zaufania zaangażowania współpracy – współdziałania partnerstwa (równoprawności) odpowiedzialności
TOWARZYSZENIE UCZNIOWI W REALIZACJI CELU Koncentrowanie się przede wszystkim na tym co dobre w trakcie realizacji zadania Optymistyczne podejście do trudności Bazowanie na informacji zwrotnej Wzbudzanie w uczniu radości i poczucia satysfakcji z uzyskiwanych efektów
CELE TUTORINGU DOSTRZEC TALENT I ROZWINĄĆ POTENCJAŁ pomoc w dorastaniu, dojrzewaniu (budowaniu systemu wartości, podejmowaniu decyzji i braniu za nie odpowiedzialności) przejmowanie odpowiedzialności za własną naukę budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych w szkole i poza nią
JAK PRACUJE TUTOR? umiejętnie zadaje pytania, uważnie słucha, udziela informacji zwrotnej, motywuje, pomaga wyznaczać cele,
JAK PRACUJE TUTOR? wspomaga w planowaniu drogi do osiągnięcia celu, opiekuje się rozwojem Twoich pasji, koncentruje na Tobie swoją uwagę, zależy mu na Tobie!
WYPOWIEDZI UCZNIÓW INNYCH SZKÓŁ NA TEMAT SWOICH TUTORÓW: Dobrowolność współpracy: „Chodzi o to, że obie strony chcą być razem i wiem, że on mnie lubi”, Lojalny wobec ucznia: „Twój opiekun po prostu wie o tobie tyle, ile sam chcesz, żeby o tobie wiedział. Nie będzie chodził, węszył, wydzwaniał do znajomych, pytał i robił coś za twoimi plecami”, Jest człowiekiem: „Ponieważ się nie alienuje, to wiem o nim coś więcej, niż to czego uczy i w której części miasta mieszka. Ja rozumiem, że boli go głowa, ale i on rozumie, gdy mnie boli głowa”.
ORGANIZACJA UCZEŃ SPOTYKA SIĘ Z TUTOREM RAZ W MIESIĄCU, TUTOR NAWIĄZUJE RÓWNIEŻ KONTAKT Z RODZICAMI (OPIEKUNAMI) UCZNIA, UCZNIOWIE KLAS IV i V BĘDĄ MOGLI SAMODZIELNIE DOKONAĆ WYBORU TUTORA PO ZŁOŻENIU PISEMNEJ ZGODY RODZICÓW. W KLASACH II i III DOBORU TUTORA DOKONAJĄ KOORDYNATORZY (P.BASIEWICZ-POTĘPSKA -pedagog, P.FERENSZKIEWICZ - psycholog) W UZGODNIENIU Z NAUCZYCIELAMI.
NASI SZKOLNIE NAUCZYCIELE - TUTORZY JOANNA BACZYŃSKA KATARZYNA BASIEWICZ- POTĘPSKA ANNA BAZYLEWICZ ANNA BRODOWSKA GRAŻYNA CHABOWSKA MARZENA CHOJNOWSKA BEATA DEMKO DOROTA DULSKA IZABELA FERENSZKIEWICZ MARTA FIERGOLSKA IWONA FURMAŃCZUK
NASI SZKOLNIE NAUCZYCIELE - TUTORZY ANETA JĘDRZEJEWSKA WIOLETTA JÓŹWIK ANNA KLAWIKOWSKA KATARZYNA KOTARSKA-GRZENIA BEATA KOPROWSKA KAROLINA KOZŁOWSKA RENATA KUCHARSKA KATARZYNA KWIDZIŃSKA AGATA LESIAK URSZULA ŁUĆ
NASI SZKOLNIE NAUCZYCIELE - TUTORZY ANNA MERCHEL AGATA MIKULEWICZ ALEKSANDRA MODZELEWSKA ANNA MODZELEWSKA MAGDALENA MOJEK JULITA MORAWCZYŃSKA MAGDALENA OLCHOWIK-RAMA MARZENA OSZEJKO KATARZYNA PAWŁOWICZ RENATA PRUSIK
NASI SZKOLNIE NAUCZYCIELE - TUTORZY URSZULA RETERSKA BARBARA RUT JUSTYNA SOKOŁOWSKA MONIKA STACHOWICZ PATRYCJA SZULIST BARBARA ŚWIERSZCZ AGNIESZKA TRĘTOWSKA KATARZYNA TROJAŃCZYK MAŁGORZATA WITKOWSKA EWA WOŹNIAK