Kodeks etyczny nauczyciela

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FORMACJA W KATOLICKIM STOWARZYSZENIU MŁODZIEŻY
Advertisements

Standardy etyczne w pracy doradcy dr Anna Kienig Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii.
Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
Wartość …. Oznacza że, coś jest cenne i godne pożądania oraz co stanowi (albo być powinno) przedmiot szczególnej troski oraz cel ludzkich dążeń, a także.
Promowanie i realizacja wychowania patriotycznego w szkole
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
MODEL KWALIFIKACYJNY NAUCZYCIELA XXI WIEKU
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Skąd pochodzą zasady moralne?
dr Elżbieta Męcina-Bednarek
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Czy ksm-owicz to wolontariusz i w jaki sposób?
„Czym skorupka za młodu...”
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Pismo Święte podstawowym źródłem treści w programach nauczania religii Kościoła Zielonoświątkowego w RP.
Polskie konstytucje.
Starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Szczecinie
Prezentacja powstała na zajęciach TIK w edukacji w ramach projektu Jakość to nasz cel CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Katedra Pedagogiki Katolickiej
Wychowanie ku wartościom… Oto najważniejsze postawy i wartości, które ukazywał swoim życiem Jan Paweł II. Postawy i wartości, które powinny dla nas.
prawa człowieka w Deklaracji Praw Człowieka i w Biblii
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Prawa dzieci Prawa Osobiste
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
„Jak być dobrym nauczycielem?" Kazimierz Ickiewicz
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
OBOWIĄZKI UCZNIA.
AUTORYTETU NAUCZYCIELA (INSPIRANDERA) W PROCESIE EDUKACYJNYM
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Nauczyciel Wykonali: Jakub P. Seweryn S. Dominik Z.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Przyrzeczenie harcerskie
Koncepcja funkcjonowania Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
…– myślę o najbliższych
Czym jest dla nas tolerancja?
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Koncepcja pracy szkoły
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Edukacja chrześcijańska
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
Kuba Mikołajczyk VIa Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy.
2. Personalizm chrześcijański „Gdy patrzę na Twe niebo, dzieło palców Twoich, na księżyc i gwiazdy, któreś Ty utwierdził: Czym jest człowiek, że o nim.
53. „Nie rzucim, Chryste, świątyń Twych” Błogosławiony Jerzy Popiełuszko (1947–1984) Sługa Boży Stefan Wyszyński – Prymas Tysiąclecia (1901–1981)
Edukacja antydyskryminacyjna - uczniowska aktywność, respektowanie norm społecznych i indywidualizacja oddziaływań wychowawczych Marzanna Pogorzelska.
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
Godność ucznia a postawa nauczyciela
Niszczenie cudzego mienia, molestowanie, groźby, przemoc fizyczna są karalne. Stanowią naruszenie godności i dóbr osobistych zgodnie z art. 23 Kodeksu.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Etyka Patrycja Zalewska.
Fundacja Legalna Kultura | Warszawa 2015 Prezentacja do pracy z filmem „Mały Książę”
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Lekcja dla klasy z elementami bioetyki
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Dyrektor służby elżbieta bednarz
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Prawa dziecka.
doskonalenia zawodowego nauczycieli
Kierunek 2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych Elżbieta Bukowiecka-Górny.
Zapis prezentacji:

Kodeks etyczny nauczyciela

Przyrzeczenie nauczycielskie Ja, nauczyciel Rzeczypospolitej Polskiej, przyrzekam rzetelnie pełnić mą powinność nauczyciela i wychowawcy, dążyć do pełni rozwoju i doskonalenia osobowego tak własnego, jak i powierzonych mi uczniów, kształcić oraz wychowywać młode pokolenia w duchu umiłowania prawdy, człowieka i Ojczyzny, zgodnie z powszechnymi zasadami dobra i sprawiedliwości, strzec godności stanu nauczycielskiego i dbać o jego dobre imię. Tak mi dopomóż Bóg!

Nauczyciel powinien stanowić wzór osobowości prawej i szlachetnej, wrażliwej i odpowiedzialnej, o postawie otwartej na drugiego człowieka.

Podstawowym zadaniem nauczyciela jest troska o dobro ucznia. Nauczyciel szanuje godność ucznia w procesie kształcenia i wychowania. Nauczyciel szanuje autonomię ucznia oraz jego rodziny.

„SZANUJ, A BĘDZIESZ SZANOWANY”… Nauczyciel wprowadza ucznia w dziedzictwo kulturowe narodu polskiego oraz uczy poszanowania kultury innych narodów. Nauczyciel wychowuje w szacunku dla każdego życia ludzkiego, we wszystkich fazach jego rozwoju, od poczęcia po naturalny kres.

Nauczyciel w duchu prawdy uczy zasad współżycia społecznego i miłości Ojczyzny.

Nauczyciel uczciwie i rzetelnie przekazuje wiedzę zgodną z prawdą.

Kierując się dobrem ucznia nauczyciel: wybiera odpowiednie metody, formy oraz środki nauczania i wychowania, stosuje obiektywne kryteria oceny z uwzględnieniem zasady indywidualizacji.

Stoi na straży realizacji chrześcijańskich wartości moralnych, uczy Nauczyciel: Stoi na straży realizacji chrześcijańskich wartości moralnych, uczy i wychowuje własną postawą i przykładem. Jest tolerancyjny wobec innych przekonań religijnych i światopoglądów, respektujących ład społeczny i moralny.

Powinnością moralną nauczyciela jest stałe podnoszenie swych kwalifikacji zawodowych.

Nauczyciel jest zobowiązany do tajemnicy zawodowej.

Nauczyciel uczy kultury współżycia ze światem przyrody.

Dziękuję. Opracowała: Wioletta Wzorek Nowak