Metoda projektu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Advertisements

CO TO SĄ PROJEKTY INNOWACYJNE? PROJEKTY INNOWACYJNE WYTYCZNE EFS NIE WSKAZUJĄ ODRĘBNEJ DEFINICJI INNOWACYJNOŚCI.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE U UCZNIÓW? Szkoła Podstawowa, a Gimnazjum – Twórcze myślenie na lekcjach matematyki. Moje własne przemyślenia i spostrzeżenia.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Losy Absolwentów 2015/16 ZSEA w Kole
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Rozwiązywanie problemów alkoholowych w gminie
Co to jest spacer edukacyjny?
Program eTwinning Planowanie projektów
Przyroda.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
TRZECIE spotkanie Zespołu
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Pomoc w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej ucznia
Gimnazjum Nr 86 w Warszawie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Doradca zawodowy mgr Monika Mateja
Program profilaktyczno-wychowawczy
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zgłoszenie do konkursu
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Sosnowiec ZSO nr 7.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Wybory Prezydenta Parlamentu Uczniowskiego 37 kadencji
Zapis prezentacji:

Metoda projektu

Czym jest metoda projektu? Istotą metody projektu jest kształcenie polegające na tym, że zespół uczniów inicjuje, planuje i wykonuje pewne przedsięwzięcie. Uczniowie realizują określone zadanie w oparciu o przyjęte wcześniej założenia pod kontrolą nauczyciela, który wspiera ich działania (konsultacje). Zadania projektowe są wykonywane samodzielnie lub grupowo, poza szkołą, wieloetapowo, przez dłuższy czas.

Z jakich etapów się składa? PRZYGOTOWANIE - wybór tematu projektu oraz określenie problemu, PLANOWANIE - określenie celów projektu i zaplanowanie poszczególnych jego etapów, DZIAŁANIE - realizacja zaplanowanych działań, PREZENTACJA I OCENA - publiczne przedstawienie rezultatów projektu i ocena realizacji założonych celów i wykonanych działań.

Jaka jest rola uczniów, a jaka nauczyciela w trakcie realizacji projektu? Nauczyciel przestaje być osobą centralną procesu nauczania, nie wykłada, nie daje gotowych rozwiązań, ale organizuje uczącym się warunki do samodzielnego działania. Udziela wsparcia Uczniowie samodzielnie wybierają: temat projektu, sposoby postępowania oraz partnerów do pracy zespołowej. Biorą odpowiedzialność za swoje decyzje i podejmowane działania. Są twórcami własnego procesu uczenia się.

Korzyści wynikające z pracy metodą projektu Uczycie się komunikowania się pomiędzy sobą, z nauczycielami oraz innymi osobami, zarówno w formie pisemnej jak i ustnej. Podczas kontaktów z innymi członkami zespołu oraz nauczycielem i innymi osobami rozwijasz umiejętność negocjacji. Rozwijasz twórcze myślenie poprzez przełamywanie barier i poszukiwanie oryginalnych rozwiązań. Przenosisz dotychczasowe doświadczenia i umiejętności do nowych sytuacji.

Korzyści wynikające z pracy metodą projektu Rozwijasz umiejętność pracy zespołowej. Uczysz się rozwiązywać problemy poprzesz poszukiwanie różnych sposobów rozwiązań. Uczysz się korzystać z informacji poprzez wyszukiwanie wiadomości w różnych źródłach oraz selekcjonowanie ich. Rozwijasz umiejętność podejmowania decyzji oraz kontrolowania ich rezultatów. Zdobywasz doświadczenie w prezentowaniu własnej pracy i obrony swojego zdania.

Przykłady projektów realizowanych w naszej szkole „Gry Pokoleń-SP74” „Pomoc dla Madagaskaru” Inne.

Przykładowe tematy Nasza szkoła: „Jak spędzają najczęściej czas wolny nasi koledzy?”, „Jakie mają hobby uczniowie naszej szkoły”… Biwak/ wycieczka dla naszej klasy: plan wycieczki, uwzględnienie kosztów i atrakcji. Liczby wymierne wokół nas: Zastosowanie liczb wymiernych w naszym otoczeniu (temp. Powietrza, temp. Wrzenia i topnienia substancji chemicznych, depresje – tereny poniżej poziomu morza, najwyższe wzniesienia). Skala – projekt własnego mieszkania, projekt szkoły, ulubionego miejsca, ciekawego budynku w naszym mieście… Co mieszkańcy naszego miasta myślą o …. ? Co uczniowie naszej szkoły myślą o… ? Co według uczniów naszej szkoły (mieszkańców naszego miasta) warto zobaczyć w Poznaniu/ Polsce/ na świecie? Co je dzisiejsza młodzież? Czy warto zmienić nawyki żywieniowe? Inne.