dr Genowefa Janczewska-Korczagin

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA
Advertisements

B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
SEKTY RELIGIJNE.
Otoczenie polityki społecznej
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
10 błędów / wg E. Cochran’a /
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży „Program STACJA”
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
1 Konferencja – 1 grudnia 2007r. Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz osób niepełnosprawnych Maria Świdurska – Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Systemy walutowe po II wojnie światowej.
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek
Gary Stanley Becker ur „Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich”, PWN 1990.
Pogoń za rentą – przykłady z życia gospodarczego w Polsce w okresie transformacji Katarzyna Ruta.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
O aktywności dorosłych i seniorów
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Zmiana paradygmatu w postrzeganiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną – z podopiecznego na pełnoprawnego i niezależnego uczestnika życia społecznego.
Konflikty jako procesy społeczne
PROBLEMATYKA UBÓSTWA WYKŁAD.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
Współczesny nauczyciel a idea Janusza Korczaka
Rynek pracy a osoby niepełnosprawne stan obecny i perspektywy zmian Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Warszawa, kwiecień 2006.
…– myślę o najbliższych
LEKCJA 1 WYKLUCZENIE FINANSOWE. JAK NIE ZATRZASNĄĆ SOBIE DRZWI?
PORADNICTWO (zagadnienia ogólne)
Podstawy rekreacji WYKŁAD III
Jan Paweł II - Papież Wolności
Pogranicze polsko – niemieckie, rynek pracy jako nowe wyzwanie społeczne Dr hab. prof. UZ. Zdzisław Wołk Uniwersytet Zielonogórski 2011.
„Kto nie chce pracować, niech też nie je”.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 21 marca 2013 roku Spotkanie dotyczące.
BEZROBOCIE.
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Dr hab. Mariusz Jagielski EKONOMICZNE ASPEKTY KONSTYTUCJI -własność Wydział Prawa i Administracji.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Wykluczenie cyfrowe.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
ZRÓŻNICOWANIE SPOŁECZNE PROBLEM NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNYCH
Niepełnosprawność Władysław Sanocki „Człowiek niepełnosprawny jest pełnoprawnym członkiem ludzkiej wspólnoty”. Anna Zygmańska Grażyna Korczak Hanna Gleńska.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Temat pracy Promotor: Imię i nazwisko dyplomanta Rodzaj pracy (dyplomowa inżynierska/magisterska)
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Droga rozwoju pojęć ku myśleniu II dr Genowefa Janczewska- Korczagin
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
PROBLEMY WYŻYWIENIA LUDNOŚCI ŚWIATA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Dotacje.
Linia rozwoju mowy wg Wygotskiego L.S.
Zapamiętywanie- czy może być jedynym celem kształcenia?
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zagadnienia zaliczeniowe ich istota i składowe
Rozwój pojęć w wieku szkolnym to problem nauczania.
Tytuł Autor(ka) Wydział/Jednostka … UW
Współczesne kierunki polityki społecznej
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zapis prezentacji:

dr Genowefa Janczewska-Korczagin www.wiktor.horyzont.net Jak dokonać analizy problemu Teoretycznego i praktycznego problemu wykluczenia społecznego? dr Genowefa Janczewska-Korczagin www.wiktor.horyzont.net

Oto pierwsze dwa problemy dla rozwiązania Teoretyczny problem wykluczenia społecznego-czyli definicje znaczenia sformułowania :Wykluczenie społeczne. Praktyczne przejawy problemu wykluczenia społecznego-czyli: Jakie przejawy wykluczenia społecznego istnieją w Polsce?

Od czego zależy wykluczenie społeczne? Wykluczonym zawsze jest człowiek i aby poznać istotę problemu to należy patrzeć z dwu perspektyw: I. Indywidualne problemy wewnętrzne człowieka, jakie one są i co wynika z badań? II. Problemy otoczenia człowieka wpływające na jego wykluczenie.

Indywidualne problemy wewnętrzne człowieka wpływające potencjalnie na jego wykluczenie.. Możliwości jego rozwoju w okresie do wejścia w kryzys rozwojowy. Stopień samodzielności w rezultacie zamknięcia kryzysu rozwojowego.

Problemy otoczenia człowieka potencjalnie wpływające na wykluczenie społeczne. Status kulturowy rodziny. Możliwości ekonomiczne rodziny. Możliwości wynikające z jakości szkoły: a) metody pracy wywołujące rozwój ucznia. b) odległość do szkoły i możliwości korzystania z wielokulturowego wpływu świata zewnętrznego. 4. Możliwości skorzystania z dalszego wykształcenia. 5. Możliwości w zatrudnieniu. 6. Styl pracy instytucji powołanych w celu służby społecznej człowiekowi w trudnych sytuacjach. 7. Możliwości w obszarze mobilności zatrudnienia. 8. Wyniki badań społecznych.

Granice ludzkiej wytrzymałości Problem upokorzenia indywidualnego człowieka. Istota przyczyn patologii wpływającej na wykluczenie społeczne. Indywidualne korzyści z wykluczenia społecznego.

Istota degradacji człowieczeństwa 1.Wynikająca z indywidualnych możliwości zamykania sobie drogi rozwoju, albo ograniczeń w rozwoju wynikających z życia w rodzinie. Upadek rodziny. 2. Uzależnienia. 3. Patologie społeczne w środowisku zewnętrznym.