Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w obliczu wyboru ścieżki zawodowej Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Specjalne potrzeby edukacyjne Specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu Niepełnosprawność narządu słuchu Niepełnosprawność narządu wzroku Niepełnosprawność ruchowa Upośledzenie umysłowe Niepełnosprawności sprzężone Autyzm i zespół Aspergera ADHD Niedostosowanie społeczne i zagrożenie niedostosowaniem społecznym Uczeń zdolny Choroby przewlekłe
Jest decyzją administracyjną mającą zastosowanie w procesie edukacji, zobowiązującą odpowiednie organy (dyrektora szkoły, starostę) do jego realizacji, w zakresie którego dotyczy ORZECZENIE Jest sformułowanym na piśmie stanowiskiem uwzględnianym przy podejmowaniu decyzji związanych z edukacją OPINIA
Uczeń z niepełnosprawnością niesłyszący, słabosłyszący, niewidomy, słabowidzący, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z niepełnosprawnościami sprzężonymi
Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego: Niepełnosprawni Niedostosowani społecznie lub zagrożeni niedostosowaniem społecznym
Inne źródła informacji Orzeczenie o niepełnosprawności Zaświadczenie lekarskie Nieformalne źródła informacji
Uczeń zdolny – indywidualny program lub tok nauki Na wniosek lub za zgodą rodziców albo pełnoletniego ucznia dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, może zezwolić uczniowi na indywidualny program lub tok nauki oraz wyznaczyć nauczyciela-opiekuna.
DZIĘKUJEMY