Informacje dla uczniów:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin maturalny 2014.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Informacja o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
Sprawdzian w klasie VI opracowanie na podst
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Sposoby dostosowania warunków i form sprawdzianu (egzaminu)
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Egzamin maturalny w 2011 roku
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
MATURA 2013.
II Ogólnopolska Debata
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
INFORMACJE DLA RODZICÓW
INFORMACJA O EGZAMINIE MATURALNYM OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
dostosowanie WARUNKÓW I FORM sprawdzianU
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE DLA RODZICÓW
2015/2016 Opracowała: Bożena Markiewicz
SPRAWDZIAN W KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ ROK SZKOLNY 2015/2016
1 Jeszcze o maturze w maju Porównywanie wyników z różnych przedmiotów.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Organizacja egzaminu maturalnego
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
MATURA 2018.
Egzamin maturalny w 2018 roku
MATURA 2018.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
MATURA 2017.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Matura w 2017 roku. Matura w 2017 roku Informacja dla rodziców do 30 września 2016 r. Przedmioty, które są zdawane jako obowiązkowe i dodatkowe.
Procedury maturalne Maj 2018.
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
MATURA 2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Najważniejsze informacje
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
V Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Tarnowie
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
egzaminy, egzaminy, egzaminy….
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

Informacje dla uczniów: Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2017/2018

Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 1 września 2017r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2017/2018

Komunikat zawiera: Informacje wstępne dla absolwentów, przystępujących do egzaminu maturalnego Szczegółowe sposoby dostosowania w 2017/2018: Tabela 1 a oraz Tabela 2 a – matura w „nowej” formule Tabela 1 b oraz Tabela 2 b – matura w „starej” formule.

Zdający uprawnieni do dostosowania: posiadający orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego / niepełnosprawność, - posiadający orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego/niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym

Zdający uprawnieni do dostosowania: - posiadający orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, - chorzy lub niesprawni czasowo – na podstawie zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza. - posiadający opinię poradni psychologiczno- pedagogicznej (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia)

Zdający: - którzy w roku szkolnym 2017/2018 byli objęci pomocą pp w szkole ze względu na: trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej sytuację kryzysową lub traumatyczną na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej

Zdający: Cudzoziemiec /art. 165 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe/, któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu - na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej

Opinia rady pedagogicznej – na wniosek: nauczyciela lub specjalisty /po uzyskaniu zgody rodziców lub pełnoletniego ucznia, rodziców lub pełnoletniego ucznia,

A2 – autyzm, Zespół Aspergera A3 - słabosłyszący A4 – słabowidzący Dostosowanie FORMY: A1 - standardowy odrębne arkusze A2 – autyzm, Zespół Aspergera A3 - słabosłyszący A4 – słabowidzący A6 -niewidzący A7 - niesłyszący

Dostosowanie WARUNKÓW: zminimalizowanie ograniczeń m.in. osób niepełnosprawnych zapewnienie miejsca pracy odpowiednio do potrzeb, wykorzystanie sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, odpowiednie przedłużenie czasu ustalenie zasad oceniania do potrzeb zdającego zapewnienie obecności i pomocy nauczyciela wspomagającego lub specjalisty

Przystąpienie do egzaminu maturalnego w warunkach dostosowanych zapewnia: – dyrektor szkoły

Rada pedagogiczna: Wskazuje sposoby dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu, wybierając spośród możliwych sposobów, określonych szczegółowo tabela 1a „nowa” formuła tabela 1b „stara” formuła

Rada pedagogiczna: wskazuje na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, opinii ppp, zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza,

- wskazuje dyrektor/przewodniczący zespołu egzaminacyjnego Wyjątek: absolwenci chorzy, niesprawni czasowo, posiadający opinię …. którzy ukończyli szkołę we wcześniejszych latach - wskazuje dyrektor/przewodniczący zespołu egzaminacyjnego

Absolwenci, którzy ukończyli szkołę przed 2015 i posiadają stosowne dokumenty, uprawniające do dostosowania: - sposób/sposoby dostosowania ich warunków wskazuje przewodniczący zespołu egzaminacyjnego w danej szkole

Szczególne przypadki losowe lub zdrowotne: dyrektor szkoły/na wniosek rady pedagogicznej - może wystąpić do OKE o dostosowania nieujęte w komunikacie. WNIOSEK - uzasadniony i potwierdzony stosownymi dokumentami Uzgodnienia z OKE – do 10 lutego 2018r. Jeśli konieczność przyznania dostosowań nastąpi po tym terminie – uzgodnienia niezwłocznie po uzyskaniu przez dyrektora szkoły informacji

złożenie wraz z deklaracją - do 30 września 2017r. Dokumenty uprawniające do dostosowań /opinia/orzeczenie/zaświadczenie lekarskie o chorobie przewlekłej: złożenie wraz z deklaracją - do 30 września 2017r. dokumentacja może być uzupełniona do 12 stycznia 2018r. /wewnętrzny termin w szkole ostateczny termin złożenia tych dokumentów – 10 lutego 2018r. W sytuacjach losowych – możliwość złożenia w późniejszym terminie, niezwłocznie po otrzymaniu dokumentu

Do 10 lutego 2018r. - dyrektor /uprawniony nauczyciel: informuje zdającego na piśmie o wskazanych sposobach dostosowania (ZAŁĄCZNIK 4b) Zdający składa oświadczenie o korzystaniu lub rezygnacji ze wskazanych dostosowań – nie później niż do 14 lutego 2018r.

Po 14 lutego 2018r. Dostosowania możliwe – uczeń informowany przez dyrektora/uprawnioną osobę w szkole o wskazanych dostosowaniach, Dyrektor szkoły informuje dyrektora OKE

Opinia ppp, w tym poradni specjalistycznej może być wydana nie wcześniej niż po ukończeniu klasy trzeciej szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej. Opinia wydana po ukończeniu klasy trzeciej SP zachowuje swoją ważność na egzaminach na kolejnych etapach edukacyjnych Opinia może być wydana także uczniowi gimnazjum

czas przedłużony o dodatkowe przerwy, Egzamin powinien odbywać się w oddzielnym pomieszczeniu jeżeli zdający korzysta z co najmniej jednego z następujących dostosowań : czas przedłużony o dodatkowe przerwy, korzystanie z urządzeń technicznych, korzystanie z płyty CD z dostosowanym nagraniem (j. obcy), udział nauczyciela wspomagającego

Egzaminu w oddzielnym pomieszczeniu dla dwóch lub więcej absolwentów, którym przysługują różne sposoby dostosowania: - możliwe jest przeprowadzenie egzaminu dla tych absolwentów w jednym pomieszczeniu, pod warunkiem, że przebieg egzaminu żadnego z tych absolwentów nie będzie zakłócony. Wyjątek: - egzaminy z różnych języków obcych

Nauczyciel wspomagający/ w czytaniu i pisaniu: egzamin maturalny musi być rejestrowany- zapis integralną częścią

Komputera lub pomoc nauczyciela wspomagającego zasady określone w Informacji o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu maturalnego obowiązującej w roku szkolnym 2017/2018

- pisanie pracy na komputerze Absolwenci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się , w tym; dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią (na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej) – część pisemna egzaminu: - pisanie pracy na komputerze Dostosowanie możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie i dokonanie prawidłowej oceny odpowiedzi do zadań w arkuszu egzaminacyjnym zastosowanie szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań otwartych z języka polskiego, języków obcych nowożytnych, języka mniejszości narodowej, języka regionalnego oraz matematyki, uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się. część ustna egzaminu – brak dostosowań

Absolwenci chorzy lub niesprawni czasowo (na podstawie zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza) - część ustna i pisemna egzaminu: - korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę - miejsce pracy dostosowane do potrzeb zdającego.

Absolwenci z chorobami przewlekłymi (na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza) - część ustna dostosowanie warunków zdawania egzaminu do specyfiki choroby korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu z języka polskiego – nie więcej niż o 15 minut i przeznaczenie go na przygotowanie do wypowiedzi oraz /lub egzamin ( wypowiedź monologową oraz rozmowę z zespołem przedmiotowym) przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu z języka obcego nowożytnego– nie więcej niż o 15 minut

Absolwenci z chorobami przewlekłymi (na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza) - część pisemna: - dostosowanie warunków zdawania egzaminu do specyfiki choroby - korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę - przedłużenie czasu przeprowadzania egzaminu w przypadku każdego arkusza egzaminacyjnego nie więcej niż o 30 minut; dodatkowy czas może być przeznaczony na wykonanie zadań lub przerwy, w zależności od potrzeb - korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w pisaniu i/lub czytaniu

W szczególnych przypadkach: egzamin maturalny może być przeprowadzony w domu, szpitalu (wymogi: zgoda dyrektora OKE, udokumentowany wniosek dyrektora szkoły)

Ważne adresy, telefony: Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 9 we Wrocławiu ul. Krakowska 102 tel. 71 798 68 32 wew. 100 ul. Wieczysta 105 gabinety www. oke.wroc.pl www.cke.edu.pl

Sprawą dostosowań w LO nr VIII zajmuje się pedagog szkolny Marta Boniecka