„Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
PLANOWANE INWESTYCJE W EDUKACJI FINANSOWANE Z FUNDUSZY UNIJNYCH Wydział Inwestycji i Funduszy Europejskich Milicz, r.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a
ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ OFERTY SZKÓŁ
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zasady tworzenia i funkcjonowania Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Eksperyment edukacją przyszłości
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

„Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim „ Bartoszyce ,19 października 2017

Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Projekt pt. ”Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczana w Górowie Iławeckim” realizowany jest od 6 lutego 2017r. do 31 stycznia 2019r. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, w ramach Osi Priorytetowej: 2 „Kadry dla gospodarki”, Działania 2.2 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów, Poddziałania 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów- projekty konkursowe.

Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim” Kwota dofinansowania: 520 302,53zł Wkład UE : 442 257,15 zł Wkład własny : 5,04% ( 26 00,00zł) wartości projektu w kosztach pośrednich rozliczanych ryczałtem .

Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim” Cele projektu : Podniesienie kompetencji kluczowych 120 uczniów ZSzUJN w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i językowych oraz wyrównanie dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia dla uczniów mających trudności w spełnieniu wymagań edukacyjnych. Wzrost kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów w zakresie korzystania z narzędzi TIK oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego/kształtowanie i rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów.

DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU: Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU: Zajęcia wyrównawcze z matematyki; Laboratoria naukowo-techniczne (geograficzne, chemiczne, biologiczne, fizyki; Laboratoria językowe dla uczniów zdolnych ( języka angielskiego i języka niemieckiego); Indywidualne wsparcie psychologiczne dla wszystkich uczniów objętych wsparciem; Zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych , sprzętu komputerowego oraz infrastruktury sieciowej, w tym Internet bezprzewodowy WiFi; Szkolenia dla nauczycieli ZSzUJN w zakresie: „Kreatywnego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej” – 40 godzin, „Wykorzystanie eksperymentu i metod aktywizujących w nauczaniu- 6 godzin”, „Metoda projektu jako narzędzie integracji międzyprzedmiotowej -6 godzin”.

Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Szkolenia dla nauczycieli ZSzUJN w zakresie: „Kreatywnego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej” – 40 godzin,

„Efektywne techniki nauczania szansą na sukces” Szkolenia dla nauczycieli ZSzUJN w zakresie: „Wykorzystanie eksperymentu i metod aktywizujących w nauczaniu- 6 godzin”, „Metoda projektu jako narzędzie integracji międzyprzedmiotowej -6 godzin”.

Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Szkoła została wyposażona w nowoczesne pomoce dydaktyczne, sprzęt komputerowy wraz z infrastrukturą sieciową . W ramach TIK ( technologii informacyjno-komunikacyjnej) zakupiono: 41 - komputerów przenośnych ( laptopy) 1 - sieciowe urządzenie wielofunkcyjne (urządzenie współpracujące z komputerem umożliwiające drukowanie, kopiowanie i skanowanie) 1 Drukarka 3D 4 Monitory interaktywne – dotykowe 1 Wizualizer System do zbierania i analizowania odpowiedzi ( tworzenie sprawdzianów, testów, zarządzanie wynikami).

Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Drukarka 3D

Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim W ramach infrastruktury sieciowej zakupiono i zainstalowano: Urządzenie sieciowe (przełącznik zarządzalny) Punkt dostępowy- 20-sieciowe urządzenie bezprzewodowe Okablowanie strukturalne Ruter z wbudowanymi z lub zewnętrznymi modułami zapory sieciowej i systemem blokowania włamań (IPS) Kontroler WLAN –urządzenie zarządzające szkolna siecią bezprzewodową Serwer plików NAS – urządzenie umożliwiające skalowanie danych wraz z dyskami Zasilacz awaryjny UPS 8 –portowy przełącznik PoE typu desktop z 4 portami PoE W szkole wykonana została nowa instalacja i konfiguracja komputerowej sieci ( Internet bezprzewodowy WiFi).

Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Internet bezprzewodowy WiFi – w całym budynku szkoły

Laboratorium biologiczne monitory interaktywne dotykowe mikroskopy bezprzewodowe pomoce dydakt.(min. modele człowieka, zwierząt, gadów, płazów)

Laboratorium fizyczne Wyposażone w: monitor interaktywny dotykowy, komputery przenośne, pomoce dydaktyczne (min. maszyna elsktrostatyczna z wyposażeniem itp.)

Laboratorium chemiczne” Wyposażone w : monitor interaktywny dotykowy, dygestorium, komputery przenośne, szafa metalowa na odczynniki chemiczne, modele do budowy cząsteczek, zestaw do destylacji itp.

Laboratorium języka angielskiego

Laboratorium języka niemieckiego

Pracownia matematyczna Pracownia matematyczna wyposażona w tablicę interaktywną , 20 zestawów komputerowych , filmy edukacyjne, programy komputerowe, system do zbierania i analizowania odpowiedzi ( tworzenie sprawdzianów, testów, zarządzanie wynikami) - 32 piloty dla słuchaczy + 1 dla prowadzącego.

Wskaźniki - stan na dzień 30.09.2017r. Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Wskaźniki - stan na dzień 30.09.2017r. Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych w programie - 133 (86k/47m) tj. 110,83% uczniów ( więcej niż zakładano – 100%= 120 ucz.) Liczba nauczycieli objętych wsparciem – 20 (15k/5m), tj. 100% Liczba nauczycieli, którzy nabyli kompetencje w zakresie TIK ( technologii informacyjno-komunikacyjnej )- 20 (15k/5m)- na podstawie bilansu kompetencji -100% Liczba uczniów uczestniczących w laboratoriach językowych -29(21k/8m),tj.145%; (20=100%) Liczba uczniów uczestniczących w laboratoriach naukowo-technicznych- 77(47k/30m),tj.140%; (55=100%) Liczba uczniów uczestniczących w zajęciach wyrównawczych z matematyki-96 (65k/31m)tj.120% ; (80=100%).

Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Ocena wskaźników Formularz bilansu kompetencji wypełniany przez każdego uczestnika projektu przed i po otrzymaniu wsparcia. Ocena: w postaci testu wiedzy zawierającego 20 pytań zamkniętych po 4 odpowiedzi do wyboru, z których tylko 1 jest prawidłowa. Porównanie: Raport kompetencji ze stopnia wzrostu kompetencji u uczestników sporządzony na podstawie formularzy i odniesienie do wzorca.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UDZIAŁU W PROJEKCIE KORZYŚCI DLA UCZNIÓW: Podniesienie kompetencji kluczowych, właściwych postaw i kompetencji niezbędnych na rynku Bezpłatne zajęcia dodatkowe Zwiększenie szansy na osiągnięcie przez uczniów lepszych wyników na egzaminach zewnętrznych - maturalnym i gimnazjalnym Rozwój zainteresowań Wzrost zainteresowania nauką dzięki atrakcyjnej formie materiałów edukacyjnych Rozwój ambicji i kompetencji Podniesienie kompetencji językowych, matematyczno-przyrodniczych Wzrost samooceny, podniesienie motywacji i wiary we własne możliwości poprzez udzieleni wsparcia psychologicznego Wyposażenia przyszłych absolwentów szkoły w kompetencje poszukiwane na rynku pracy Możliwość wykorzystania nabytych i ukształtowanych kompetencji w dalszej nauce i życiu codziennym Zwiększenie aktywności edukacyjnej uczestników, ich pozytywnego nastawienia do samokształcenia oraz wykorzystywania w tym celu nowoczesnych metod uczenia się z wykorzystaniem TIK. Lepszy start.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UDZIAŁU W PROJEKCIE KORZYŚCI DLA NAUCZYCIELI: Wspomaganie rozwoju ucznia Większa motywacja do pogłębiania nauki danego przedmiotu Rozwijanie zainteresowań związanych z danym przedmiotem Nowe doświadczenia dla kadry Przeszkolenie w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych, wykorzystywania w kształceniu metody projektów Nabycie kompetencji w zakresie TIK Wzrost wiedzy w zakresie nowoczesnych form nauczania i TIK.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UDZIAŁU W PROJEKCIE KORZYŚCI DLA SZKOŁY: Rozszerzenie oferty edukacyjnej szkoły o komponent dotyczący kluczowych kompetencji w zakresie TIK, języka angielskiego i niemieckiego Podniesienie jakości i efektywności nauczania w obszarze kształcenia ogólnego poprzez stworzenie w szkole warunków do nauczania eksperymentalnego Wzrost prestiżu szkoły dzięki podniesieniu kwalifikacji nauczycieli i zwiększeniu efektywności kształcenia Wyposażenie dydaktyczne (zakup nowoczesnego sprzętu , infrastruktury sieciowej i narzędzi TIK); Uatrakcyjnienie zajęć; Promocja szkoły w środowisku lokalnym i nie tylko; Nowe perspektywy.

Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim „Mądry nauczyciel nie zaprasza Cię do skarbnicy swej mądrości. Pokazuje Ci raczej drogę do wzbogacania własnej”. Kahlil Gibran

Renata Gąsiorek- doradca zawodowy, koordynator projektu Efektywne techniki nauczania szansą na sukces uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Dziękuję za uwagę Renata Gąsiorek- doradca zawodowy, koordynator projektu