Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
informacje i wskazówki dla rodziców
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
KONFERENCJE POWIATOWE
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Sześciolatek idzie do szkoły
Wyniki Badania 6- i 7-latków na starcie szkolnym
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
Opracowała: Bogumiła Ogrodowczyk
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Dziecko sześcioletnie w klasie pierwszej
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania podstawy programowej – wychowanie przedszkolne Delegatura w Płocku.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
6-LATEK W SZKOLE.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Izabela Modzelewska mgr psychologii
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
Diagnozowanie dzieci 6-letnich
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
Kiedy dziecko dojrzewa do pójścia do szkoły?
Dojrzałość szkolna dziecka
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
BADANIE GOTOWOŚCI SZKOLNEJ EMOCJONALNO-SPOŁECZNY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej nr 24 w Lublinie

Użyte narzędzia i środki dydaktyczne: „Karty do diagnozowania gotowości szkolnej” Hanna Derewlana, Barbara Michalska, Joanna Świątek, Beata Wosińska Zestaw klocków przestrzennych ( + liczby) Historyjki obrazkowe, puzzle, kolorowe obrazki Zestaw figur geometrycznych

Cel: Wskazanie umiejętności i kompetencji dziecka, w zakresie badanych obszarów, które będą mu pomagać w nauce w klasie I oraz, wskazanie aspektów rozwoju dziecka, które tę naukę mogą utrudniać.

Charakterystyka grupy: Diagnozą przedszkolną objęte było razem 24 dzieci z oddziału przedszkolnego, w tym 14 dzieci sześcioletnich oraz 10 dzieci pięcioletnich. Dwoje dzieci 4 letnich nie uczestniczyło w badaniu, ze względu na wiek.

Badane obszary: Rozwój poznawczy Rozwój społeczno- emocjonalny Rozwój fizyczny

Rozwój poznawczy: Mowa Percepcja wzrokowa Pamięć i uwaga Przygotowanie do nauki czytania i pisania

Rozwój emocjonalno- społeczny: Samodzielność w zakresie czynności samoobsługowych Poziom kompetencji społecznych (reagowanie w sposób społecznie akceptowalny, pokojowe rozwiązywanie konfliktów, relacje w grupie społecznej)

Rozwój fizyczny: Ogólna sprawność ruchowa dzieci, z uwzględnieniem motoryki małej i dużej.

Przyjęto następującą skalę oceny osiągnięć dziecka: A(3pkt): badana umiejętność została ukształtowana: dziecko samodzielnie/ starannie/precyzyjnie/sprawnie/bezbłędnie wykonuje określone wskaźnikiem czynności. B (2pkt): badana umiejętność należy doskonalić: dziecko samodzielnie wykonuje określone wskaźnikiem czynności, popełniając pojedyncze/ nieznaczne/ niewielkie/ drobne błędy.  C(1pkt): badana umiejętność jest w fazie kształtowania należy ją rozwijać: dziecko podejmuje próby samodzielnego wykonania zadania lub oczekuje wsparcia, wykonuje czynności nieprecyzyjnie/ niedokładnie/ niestarannie/ popełnia błędy. D(0 pkt): Badana umiejętność jeszcze nie występuje, dziecko nie podejmuje określonych wskaźnikiem czynności samodzielnie ani z pomocą nauczyciela lub wykonuje zadania niepoprawnie.

Przyjęto następujące przedziały procentowe: 100% - 76% - poziom wysoki 75% - 51% - poziom przeciętny poniżej 51% - poziom niski

Wyniki: Wysoki poziom gotowości szkolnej: 7 uczniów ( w tym 1 pięciolatek) Przeciętny poziom gotowości szkolnej: 8 uczniów ( w tym 1 pięciolatek) Niski poziom gotowości szkolnej: 9 uczniów (są to same pięciolatki, uczęszczające pierwszy rok do zerówki)

Dziękuję za uwagę!