Co wiemy o kompetencjach polskich uczniów i dlaczego musimy je badać?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
opr. Janusz Pleskot Wydział Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Torunia
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
które nie przekazują danych do systemu rekrutacji elektronicznej
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2015/2016 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Informator dla rodziców
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E - Dziennik. Czym jest e - Dziennik To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 110 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI ŁÓDZKIEJ 93 – 329 ŁÓDŹ, UL. ZAMKNIĘTA 3 TEL.: (42) 646–31-40 e -mail: ZAPRASZAMY MISJA.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Szkoła przesyła formularz zgłoszenia mailem lub faksem do Biura STO.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Projekty zrealizowane w ZS1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Co wiemy o kompetencjach polskich uczniów i dlaczego musimy je badać? Maciej Jakubowski Evidence Institute Warszawa Maj 2017

Jaki jest poziom kluczowych kompetencji polskich uczniów? Jakich kompetencji im brakuje? Czy kompetencje mają znaczenie? Jakie są różnice między metropoliami w poziomie kompetencji? Czy te różnice wynikają z różnic w zamożności czy z jakości nauczania? Projekt Kompetencje 2017 i inne działania Fundacji wspierające samorządy Plan prezentacji

Polscy 15-latkowie podnosili swoje kompetencje przez ostatnie 15 lat

Znaczny spadek liczby najsłabszych od 2000 roku

Zmiana w Polsce nie wynika ze zmiany w zamożności i edukacji rodzin uczniów

Reforma pomogła głównie uczniom szkół zawodowych

Młode talenty w EU Level 5+ in PISA 2015 Science

Oczekiwania zawodowe…

Oczekiwania zawodowe…

Umiejętności XXI wieku Umiejętności ogólne: rozumienie tekstu, myślenie matematyczne i analityczne, rozumowanie naukowe Umiejętności „miękkie”: społeczne, interpersonalne, pracy w grupie, pracy projektowej, komunikacyjne itp. Umiejętności cyfrowe obsługi komputera, ale też poruszania się i bezpieczeństwa w sieci, krytycznego szukania informacji, zrozumienie działania komputerów, Internetu, aplikacji, podstawy programowania Języki obce, przede wszystkim angielski Umiejętności samodoskonalenia się i uczenia się przez całe życie Umiejętności XXI wieku

Hardy, Keister, Lewandowski „Skazani na rutynę Hardy, Keister, Lewandowski „Skazani na rutynę? Ewolucja struktury zadań na polskim rynku pracy”, IBS working paper 10/2015

Globalizacja i wpływ technologii na gospodarkę Popyt na rutynowe prace kognitywne rośnie bo płace są relatywnie niskie Popyt spadnie wraz ze wzrostem płac Duże miasta w trudniejszej pozycji Trzeba rozwijać umiejętności, których nie można łatwo zastąpić inwestycjami zagranicą czy automatyzacją Globalizacja i wpływ technologii na gospodarkę

PISA 2012- używanie ICT w szkole

1) Uczymy tanio i efektywnie 2) Więcej pieniędzy to nie zawsze lepsze wyniki

Umiejętności uczniów są związane z długofalowym wzrostem gospodarczym

Ranking Evidence Institute: Miejsca sprzyjające edukacji 2017 Trzy składniki: Dobry start (% dzieci 3-4 lata w przedszkolach oraz wyniki sprawdzianu 6-klasisty) Nierówności (zróżnicowanie wyników na sprawdzianie i egzaminie gimnazjalnym) Postęp (Edukacyjna Wartość Dodana) Wyniki skorygowane zostały o takie zmienne jak liczba mieszkańców, stopa bezrobocia i dochody ludności. Końcowy wynik to średnia z tych trzech składników Wykorzystano dane z lat 2014-2016 Ranking Evidence Institute: Miejsca sprzyjające edukacji 2017

Na ile wyniki zależą od sytuacji gospodarczej i społecznej miasta?

Na ile wyniki zależą od sytuacji gospodarczej i społecznej miasta?

Nie ma najlepszych we wszystkich 3 wymiarach Warto się od siebie uczyć!

Dalsze kroki Ogłoszenie 22 maja Analizy dobrych praktyk Promowanie samorządów jako dobrych gospodarzy oświaty Co z oświatą niepubliczną? Co w kolejnych latach? Dalsze kroki

Na czym polegają Kompetencje 2017 Badanie uczniów klas szóstych szkół podstawowych: umiejętności z matematyki Porównanie z całym krajem niezależnie od liczby uczniów, szkół czy gmin biorących udział. Opiera się o podstawę programową i poprzednie edycje sprawdzianu szóstoklasistów Badanie uczniów klas trzecich gimnazjów: umiejętności z matematyki oraz przyrody Odniesienie do wyników PISA – największego badania edukacyjnego na świecie  Na czym polegają Kompetencje 2017

Pierwsza edycja badania planowana jest na początek czerwca 2017 r. Badanie przeprowadzane będzie na komputerach szkolnych. Wymagany jest tylko dostęp do Internetu przez przeglądarkę. Czas trwania badania ok. 60 minut. Rekrutacja przez Internet bez zbierania danych osobowych. Raporty dla uczniów, rodziców, nauczycieli, szkół oraz samorządów dostępne elektronicznie wkrótce po zakończeniu badania. Organizacja badania

porównanie efektów nauczania na przestrzeni lat oraz między szkołami, samorządami; odniesienie wyników do innych krajów; wiarygodność wyników dzięki wykorzystaniu sprawdzonych narzędzi; wygodna forma badania wykorzystująca nowoczesne technologie komputerowe; przystępne raporty w formie elektronicznej, dostępne wkrótce po badaniu; uzupełnienie luki, która powstanie po sprawdzianie po szóstej klasie, egzaminie gimnazjalnym i kończących się edukacyjnych projektach badawczych. Korzyści z badania:

Koszty badania Zapewniamy Udział w pierwszej edycji badania w szkołach podstawowych i gimnazjach w czerwcu 2017 Opłata wpisowa: 15 tys. zł dla miast powyżej 200 tys. mieszkańców; 10 tys. zł dla miast na prawach powiatu poniżej 200 tys. mieszkańców; 8 tys. zł dla gmin miejskich; 5 tys. zł dla gmin miejsko-wiejskich; 4 tys. zł dla gmin wiejskich; 1 tys. zł dla szkół prywatnych.  Koszt realizacji badania: 2 zł za ucznia.   Testy i narzędzia badawcze. Dostęp online do testu. E-platforma obsługującą badanie. Koordynację i wsparcie techniczne szkół podczas realizacji badania. Opracowanie wyników badania. Elektroniczne raporty z wynikami uczniów, szkół i samorządów. Dodatkowe, pogłębione analizy wykorzystujące inne dane dostępne na poziomie szkół i samorządu. Oferta

Harmonogram Podpisanie umowy. Szkoła wypełnienia online formularz rejestracji: dane kontaktowe szkoły; kontakt do dyrekcji i szkolnego koordynatora badania; liczba klas / uczniów przewidzianych do badania; liczba sal i komputerów; potwierdzenie terminu badania. Automatycznie po rejestracji szkoła otrzymuje listę haseł i loginów dla uczniów. Szkoła przeprowadza próbę komputerów – logowanie się na stronę badania. Przeprowadzenie badania w terminie głównym lub w miarę potrzeby w terminie rezerwowym. Wyniki są dostępne na stronie badania do 14 dni po zakończeniu badania. Strona badania: www.evidenceinstitute.pl/kompetencje-2017 Harmonogram

Przygotowania Wymagania dotyczące komputerów: dostęp do internetu; przeglądarka internetowa np. Chrome/Firefox/Internet Explorer; włączona obsługa JavaScript; ekran o przekątnej minimum 15 cali lub rozdzielczości 1024x768; klawiatura i mysz komputerowa. Na komputerach przewidzianych do badania powinien być przeprowadzony krótki test – wyświetlenie zadań testowych na stronie badania Inne: wydrukowane loginy i hasła dla uczniów; czyste kartki do robienia notatek. Przygotowania

Uczniowie rozwiązują test przez 60 minut Czynność Czas przewidywany czas Przygotowanie pracowni komputerowej ok 15 -20 minut Wprowadzenie i usadzenie uczniów ok 10 minut Przywitanie i logowanie uczniów Zapoznanie się uczniów z testem – część wprowadzająca 5 minut Czas trwania testu 60 minut Zakończenie i wyłączenie komputerów (po ostatniej klasie) ok 5 minut Uczniowie rozwiązują test przez 60 minut

Anonimowość Badanie jest w pełni poufne Szkoły nie przekazują danych uczniów. Szkoły samodzielnie tworzą listy uczniów do badania – do list klasowych dodają listy z hasłami i loginami. Hasła i loginy należy zachować - po zakończeniu badania umożliwią uczniom / rodzicom dostęp do ich wyników. Wykorzystany na użytek rejestracji szkoły kontakt mailowy umożliwi otrzymanie hasła oraz loginu i dostęp do wyników szkoły. Z opracowanych wyników szkół nie będą tworzone rankingi. Wyniki badania są tylko do dyspozycji uczestniczących placówek oraz jednostki zamawiającej badanie. Anonimowość

Oferta Fundacji Evidence Institute Działamy non-profit: wszystkie opłaty zostaną wykorzystane do pokrycia kosztów badania i budowy darmowych testów online (np. dla 7 i 8 klasy w kolejnych latach) W kolejnych latach udostępnimy także narzędzia do badania umiejętności społeczno- emocjonalnych, komputerowych oraz innych przedmiotów Oferujemy pogłębione analizy i szukanie najlepszych praktyk dla szkół i samorządów Chcemy dać szkołom i samorządom narzędzia oceny kompetencji Oferta Fundacji Evidence Institute