Generator wniosków o dofinasowanie Przygotowanie wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami – wypełnianie pól i załączników
Informacje ogólne Wniosek wypełniany jest w języku polskim, wyłącznie w Generatorze Wniosków pod adresem https://snow-ipaw.dolnyslask.pl Wnioski wypełniane odręcznie lub w języku innym niż polski nie będą rozpatrywane Wszystkie kwoty i wartości wpisywane we wniosku muszą być podawane w PLN Pozostawienie pola niewypełnionego oznaczać będzie, iż dane pole nie dotyczy Wnioskodawcy Każdy wniosek, który został do IOK wysłany za pomocą systemu powinien zostać wydrukowany, a następnie podpisany (wraz z imienną pieczątką) przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wnioskodawcy – podpis należy złożyć także pod Oświadczeniami Za datę wpływu do IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej
Sekcja A - Informacje ogólne GWND
Klasyfikacja projektu Sekcja A - Informacje ogólne Klasyfikacja projektu Zakres interwencji (dominujący)-to taki, który przeważa w całości wydatków kwalifikowalnych projektu Zakres interwencji (uzupełniający)-pole wypełniane w przypadku, gdy projekt dot. więcej niż jednej kategorii interwencji [nie przeważa w całości wydatków kwalifikowalnych] Forma finansowania - dotacja bezzwrotna Typ obszaru realizacji – 01 Duże obszary miejskie, 02 Małe obszary miejskie, 03 Obszary wiejskie, 07 Nie dotyczy Rodzaj działalności gospodarczej – jeden rodzaj prowadzonej działalności wiodący dla głównego celu projektu a nie dla głównej działalności Wnioskodawcy. W przypadku braku odpowiedniego rodzaju działalności należy wybrać : „inne niewyszczególnione usługi” Terytorialne mechanizmy wdrażania – ZIT miejskie Nazwa Terytorialnych mechanizmów wdrażania – ZIT AW PKD dot. Zakresu projektu – kod odpowiadający zakresowi projektu wg. Polskiej Klasyfikacji Działalności
Miejsce realizacji Sekcja A - Informacje ogólne A6 – obszar realizacji projektu: gdzie będzie realizowany projekt a nie ze wzgl. Na siedzibę Wnioskodawcy
Charakterystyka projektu Sekcja A - Informacje ogólne Charakterystyka projektu Typ projektu – należy wybrać odpowiedni typ projektu zgodnie z ogłoszonym konkursem np. projekt rewitalizacyjny Rodzaj projektu – pole wypełniane automatycznie przez system = konkursowy Pomoc publiczna – poszczególne opcje wymagają zaznaczenia w odniesieniu do poszczególnych wydatków w projekcie. W przypadku wskazania, że projekt jest objęty pomocą publiczną/ i lub pomocą de minimis w dalszej części wniosku (sekcja D) należy podać szczegółowe informacje na temat wartości ponoszonych wydatków i wysokości udzielonej pomocy.
Krótki opis projektu Sekcja A - Informacje ogólne Ogólne założenia projektu Nie należy podawać szczegółowej specyfikacji zakupywanego sprzętu/wyposażenia/robót budowlanych
Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu Sekcja A - Informacje ogólne Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu Należy krótko wskazać jaki problem/szersze zagadnienie społ.-ekonomiczne zostanie rozwiązane dzięki realizacji projektu
Cele realizacji projektu Sekcja A - Informacje ogólne Cele realizacji projektu Cele powinny być spójne ze wskaźnikami produktu i rezultatu projektu
Harmonogram realizacji Sekcja A - Informacje ogólne Harmonogram realizacji Data rozpoczęcia rzeczowej realizacji projektu – pole wymagane jedynie w przypadku gdy projekt jest objęty pomocą publiczną objętą „efektem zachęty” Data rozpoczęcia realizacji projektu – należy przyjąć datę poniesienia pierwszego wydatku w projekcie tj. dokonanie przez Wnioskodawcę zapłaty na podstawie faktury lub innego dokumentu księgowego o równoważnej wartości dowodowej -dot. To zarówno wydatków kwalifikowalnych jak i niekwalifkowalnych – DATA ROZPOCZĘCIA PROJ. NIE MOŻE BYĆ WCZEŚNIEJSZA NIŻ 01.01.2014 R. Data zakończenia rzeczowej real. projektu – data podpisania przez Wnioskodawcę ostatniego protokołu lub innego dokumentu równoważnego. DATA NIE MOŻE BYĆ PÓŹNIEJSZA NIŻ 30.09.2019 R. Data zakończenia realizacji projektu – poniesienie ostatniego wydatku w projekcie tj. dokonanie zapłaty na podst. ostatniej faktury lub innego dokumentu o równoważnej wartości dowodowej - dot. wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych ponoszonych w ramach projektu
Gotowość projektu do realizacji Sekcja A - Informacje ogólne Gotowość projektu do realizacji Z listy rozwijalnej należy wybrać jedną z czterech opcji w zależności od tego czy projekty wymaga czy też nie uzyskania decyzji budowlanych W sytuacji, gdy Wnioskodawca wystąpi do właściwego organu o wydanie wymaganych decyzji budowlanych w POLU DATA UZYSKANIA DECYZJI BUD. (…) należy wskazać datę pozwolenia natomiast w opisie należy wskazać kiedy przedmiotowa decyzja się uprawomocniła
Zgodność projektu z dokumentami strategicznym Sekcja A - Informacje ogólne Zgodność projektu z dokumentami strategicznym W uzasadnieniu nie należy kopiować treści Strategii - należy wskazać dlaczego projekt jest spójny z danym dokumentem i jak wpisuje się w jego cele i założenia
Projekty komplementarne Sekcja A - Informacje ogólne Projekty komplementarne Jeżeli wystąpią projekty komplementarne – należy zaznaczyć pole „DOTYCZY” oraz dodać niezbędne informacje wskazane w instrukcji wypełnienia wniosku o dofinansowanie W przypadku naborów ogłoszonych w ramach ZIT istnieje możliwość wskazania projektów , które zostały już w całości zrealizowane bądź są w trakcie realizacji
Wnioskodawca Sekcja B – Charakterystyka Wnioskodawcy Forma prawna – jeżeli Wnioskodawcą będzie spółka cywilna – właściwe informacje dot. Wspólników należy dołączyć do wniosku o dofinansowanie w formie załącznika Możliwość odzyskania VAT – tak-nie-nie dotyczy – odpowiedzi udziela się w odniesieniu do projektu a NIE całej działalności Wnioskodawcy, Partnera, podmiotu realizującego projekt Podatek VAT dla którego istnieje prawna możliwość odzyskania nie może stanowić wydatku kwalifikowalnego w projekcie Jeżleli Wnioskodawca może odzyskać VAT ale tylko częściowo - należy właściwie określić wysokość kwalifikowanego podatku VAT, w odniesieniu do części, co do której nie ma prawnej możliwości jego odliczenia NIP – gminy a nie urzędu NIP i REGON – pole obligatoryjne
Sekcja B – Charakterystyka Wnioskodawcy Dane osoby do kontaktu
Partner projektu Sekcja B – Charakterystyka Wnioskodawcy Możliwość odzyskania VAT – tak-nie-nie dotyczy – odpowiedzi udziela się w odniesieniu do projektu a NIE całej działalności Partnera
Podmiot realizujący projekt Sekcja B – Charakterystyka Wnioskodawcy Podmiot realizujący projekt Możliwość odzyskania VAT – tak-nie-nie dotyczy – odpowiedzi udziela się w odniesieniu do projektu a NIE całej działalności podmiotu realizującego projekt
Wskaźniki kluczowe / specyficzne dla projektu Sekcja D – Zakres rzeczowo-finansowy Wskaźniki kluczowe / specyficzne dla projektu Wartość bazowa wskaźników produktu= „0” Wskaźniki produktu powinny być określone w powiązaniu z ponoszonymi wydatkami w projekcie Wskaźniki rezultatu: – podawane narastająco w kolejnych latach realizacji projektu, aż do osiągnięcia wartości docelowej należy wybierać adekwatnie do celów realizacji projektu obligatoryjnie musi być przedstawiony przynajmniej jeden wskaźnik produktu i rezultatu C3. Wskaźniki specyficzne dla projektu: W przypadku, gdy wybrane wskaźniki kluczowe nie opisują w pełni efetów projektu, Wnioskodawca w tym miejscu może wpisać wskaźniki własne
Realizacja polityk horyzontalnych Sekcja D – Zakres rzeczowo-finansowy Realizacja polityk horyzontalnych W odniesieniu do każdej polityki należy obowiązkowo podać uzasadnienie Należy wskazać w jaki sposób realizacja poszczególnych zadań/elementów wykonywanych w ramach przedmiotowego projektu wpłynie na zachowanie zasad każdej z polityk Zasada niedyskryminacji (w tym niedyskryminacji ze względu na niepełnosprawność) – w przypadku zaznaczenia w tym punkcie neutralnego wpływu na zasadę niedyskryminacji należy dodatkowo w pkt A7 wskazać jako typ projektu: „Projekt w którym nie stosuje się zasady dostępności dla osób niepełnosprawnych”
Szacunkowy plan finansowy projektu (w PLN) Sekcja D – Zakres rzeczowo-finansowy Szacunkowy plan finansowy projektu (w PLN)
Sekcja D – Zakres rzeczowo-finansowy Luka w finansowaniu
Zakres rzeczowy Sekcja D – Zakres rzeczowo-finansowy W polu należy określić wszystkie zadania planowane do realizacji w ramach projektu oraz przedstawić opis działań jakie będą realizowane w ramach wyodrębnionych zadań. Zadania należy określić dla całego projektu, uwzględniając w przypadku projektu partnerskiego również zadania realizowane przez poszczególnych Partnerów. Wyszególnione w tym punkcie zadania zostaną automatycznie przeniesione przez system do tabeli D4 – Podsumowanie- zakres finansowy. Budżet należy określić w podziale na: Zadania Kategorie wydatków (w instrukcji zawarty został katalog kosztów) Nazwy kosztu Działania z zakresu promocji projektu należy zawsze ująć jako odrębne zadanie o nazwie „Działania promocyjne” z kategorią kosztów „Informacja i promocja”
Sekcja B – Charakterystyka Wnioskodawcy Wydatki w projekcie
Źródła finansowania Projektu (w PLN) Sekcja B – Charakterystyka Wnioskodawcy Źródła finansowania Projektu (w PLN) W sekcji D5 należy dokonać podziału źródeł dofinansowania odpowiednio na: Środki wspólnotowe – dofinansowanie z RPO Krajowe Prywatne
Pomoc publiczna (w PLN) Sekcja D – Zakres rzeczowo-finansowy Pomoc publiczna (w PLN)
Podsumowanie - zakres finansowy Sekcja D – Zakres rzeczowo-finansowy Podsumowanie - zakres finansowy Wydatki w projekcie – pole służy do zdefiniowania wszystkich kosztów (wydatków) ponoszonych w projekcie. Dodatkowo należy wskazać, czy dany wydatek objęty jest pomocą publiczną.
Deklaracja Wnioskodawcy
Oświadczenia partnerów
Załączniki
STUDIUM WYKONALNOŚCI