Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Wydział Oświaty Urzędu Miasta Poznania Rekrutacja w poznańskich szkołach 2003.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Bytomski Oświatowy Okrągły Stół
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 8 stycznia 2016 r. Rekrutacja do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015r.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Rekrutacja do klas pierwszych gimnazjum. Weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
LOSY ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2014/2015 W czerwcu 2015 nasze gimnazjum ukończyło 176 uczniów. Naukę w szkołach ponadgimnazjalnych podjęło 174 osoby: w liceach.
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
aula Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.
Projektowane zmiany w polskim systemie oświaty - gimnazja
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Wdrażanie reformy edukacji
Szkoła Podstawowa Nr 12 - zmiany w systemie oświaty

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018

Doradztwo zawodowe w szkołach
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 2017 r.
w rejonie wspomagania:
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Status prawny szkół w kontekście reformy ustroju szkolnego
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017/2018
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Niektóre skutki zmian w oświacie
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Zmiany w ramowych statutach: 1
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Reforma oświaty w gminie Żarów Szkoła Podstawowa im
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r

REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe

Lista obecności lista (kolor)
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja do szkół rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Rok szkolny 2019/2020 w kontekście zmian systemu edukacji
Podwójny rocznik w algorytmie podziału OGÓLNEJ W 2019 R.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych
art. 264 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

Projekt planu dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź do nowego ustroju szkolnego

Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych

Liczba uczniów w ogólnodostępnych szkołach samorządowych Łącznie: 60 495

ZAŁOŻENIA REFORMY – zgodnie z projektem ustawy „Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe” (oczekującym na podpis prezydenta RP) Przekształcenie 6-letniej szkoły podstawowej w 8-letnią szkołę podstawową (art. 119 ust. 1), Wygaszanie Gimnazjów (począwszy od roku szkolnego 2017/2018) (art. 129 ust. 1). Zakończenie działalności gimnazjów - 31 sierpnia 2019r. Przekształcenie 3-letnich LO w 4-letnie LO z dniem 01.09.2019 , (art. 148 ust. 1 i art. 195 ust. 1) Przekształcenie 4-letnich techników w 5-letnie technika z dniem 01.09.2019 (art. 154 ust. 1), Przekształcenie 3-letnich zasadniczych szkół zawodowych w 3-letnie szkoły branżowe I stopnia z dniem 01.09.2017 (art. 164 ust. 1), Utworzenie 2-letnich szkół branżowych II stopnia z dniem 01.09.2020 (art. 175).

Szacunki i prognozy demograficzne Liczba potencjalnych uczniów klas I od roku szkolnego 2017/2018 wg. danych z Biura Ewidencji Ludności oraz szacunków GUS wg. Ewidencji Ludności szacunkowo wg. GUS rocznik 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 zameld.w Łodzi 6137 5938 5763 5493 5692 5546 5102 5026 4994 4926 4842 4743 4633 4518 Przewidywana liczba uczniów szkół podstawowych od roku szkolnego 2017/2018 z uwzględnieniem przekształcenia szkoły podstawowej z 6- na 8-letnią r. szk. 17_18 18_19 19_20 20_21 21_22 22_23 23_24 24_25 25_26 26_27 27_28 28_29 29_30 l. ucz. w SP 38166 44179 45011 46103 46840 45545 43074 45222 43964 42860 41870 41012 39929

Liczba dzieci i młodzieży w Łodzi w podziale na typ szkoły

Liczba miejsc w szkołach podstawowych liczba SP liczba miejsc w SP liczba miejsc w SP po wygaszeniu gimnazjów zlokalizowanych we wspólnych budynkach z SP liczba uczniów SP w roku bieżącym i szacunkowo w kolejnych latach 16_17 17_18 18_19 19_20 20_21 21_22 22_23 86 42400 45 620 31 650 38 103 44 091 44 923 45 977 46 758 45 666

Liczba miejsc w szkołach ponadgimnazjalnych Maksymalna liczba miejsc w szkołach ponadgimnazjalnych z uwzględnieniem obecnej bazy tych szkół wynosi - 37 178. W kulminacyjnym roku szkolnym 2023/2024, kiedy do szkół ponadgimnazjalnych trafią najliczniejsze roczniki ze szkół podstawowych szacowana liczba uczniów wynosić może 32 262.

Możliwe ustawowe kierunki zmian dotyczące gimnazjów GIMNAZJA Wygaszanie z dnm 31.08.2019r Włączenie w strukturę innej szkoły Szkoły podstawowej Liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły branżowej I stopnia Przekształcenie w: Szkołę podstawową Liceum ogólnokształcące, technikum, szkołę branżową I stopnia

Szkoły podstawowe 86 66 39 27 19 10 Szkół Podstawowych Poradzi sobie z przyjęciem nowych roczników w tym: 39 jednozmianowo w tym: 27 dwuzmianowo 19 Potrzebuje dodatkowej powierzchni 10

W związku z proponowaną zmianą procedowanego prawa w stosunku do projektu, biorąc pod uwagę: Demografię Zmianowość Stopień wykorzystania budynków i stan bazy Społeczny klimat zmiany Proponujemy następujące rozwiązanie:

Proponowane rozwiązania 12

WARIANT A 13 GIMNAZJA oraz Wygaszanie z dniem 31.08.2019r 36 Włączenie w strukturę innej szkoły Szkoły podstawowej Liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły branżowej I stopnia Przekształcenie w: Szkołę podstawową 1 Liceum ogólnokształcące, technikum, szkołę branżową I stopnia 5 oraz powołanie 3 nowych szkół podstawowych: 2 w rejonie Widzew i 1 w rejonie Górna 13

WARIANT B 14 GIMNAZJA Wygaszanie z dniem 31.08.2019r 9 Włączenie w strukturę innej szkoły Szkoły podstawowej 20 Liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły branżowej I stopnia 4 Przekształcenie w: Szkołę podstawową Liceum ogólnokształcące, technikum, szkołę branżową I stopnia 5 14

Harmonogram XII 2016 r. - spotkania z dyrektorami szkół, których dotyczą zmiany XII 2016 r.- I 2017 r. - konsultacje społeczne (6 spotkań z mieszkańcami w sprawie zmian dotyczących danego obszaru miasta oraz wyrażanie opinii drogą elektroniczną) Połowa I 2017r. - zakończenie konsultacji Do 25.01.2017r. - przygotowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawie sieci szkół Do 17.02.2017r. - przedstawienie Kuratorowi Oświaty uchwały Rady Miejskiej w sprawie projektu sieci szkół Do 31.03.2017r. - Podjęcie uchwały Rady Miejskiej po uzyskaniu pozytywnej opinii KO.

Dziękuję za uwagę Opracowanie: Wydział Edukacji w DSS UMŁ w ramach projektu: „Przygotowanie i wdrożenie reformy oświaty na terenie Miasta Łodzi”.