Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
1 1 Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w 2013 roku Miasto Gdańsk Gdańska Rada Oświatowa, 14 listopada 2013 roku Barbara Przychodzeń Wydział Badań i.
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Rok szkolny 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Opracowanie: Zespół ds. analizy sprawdzianów: Elżbieta Wachnik-Kulpa,Agnieszka.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Emocjonalne zaangażowanie ucznia a rozwój kompetencji czytelniczych dr Dorota Zalewska Gimnazjum w Stawiskach.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2017 roku.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
DIAGNOZA WSTĘPNA Z JĘZYKA POLSKIEGO. LO XVIII LO XII LOVIII LO X LO XXIII ZS NR 2 ZCEMIP ZSB.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Test diagnostyczny dla klas pierwszych z języka polskiego
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Podstawa programowa WF założenia
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Metoda projektu.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Egzamin ósmoklasisty 2019.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
INFORMACJE O EGZAMINIE MATURALNYM Z JĘZYKA POLSKIEGO
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Podstawa programowa WF założenia
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
INSTRUKCJA.
Dlaczego warto czytać?.
ZASADY i TERMINY NABORU DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Historia i wiedza o społeczeństwie
Informacje dla rodziców o egzaminie ósmoklasisty 2019
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Instrukcja.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
DECYZJE PROCESOWE Anna Dzięciołowska Katedra Postępowania Karnego
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Zapis prezentacji:

Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017 CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Język polski OPRACOWANIE Maja Gąsik, Marcin Krenc

Charakterystyka testu Arkusz egzaminacyjny składał się z 22 zadań: 20 zadań zamkniętych, 2 zadań otwartych.

Charakterystyka zadań zamkniętych Zadania zamknięte wymagały od ucznia umiejętności odbioru wypowiedzi i wykorzystania zawartych w nich informacji oraz analizy i interpretacji tekstów kultury.

Charakterystyka zadań otwartych Zadania otwarte wymagały uzasadnienia własnego zdania oraz zredagowania dłuższej wypowiedzi pisemnej w formie rozprawki na temat: Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że marzenia mają sprawczą moc? Argumenty zilustruj przykładami z literatury.

Porównanie wyników szkoły

Podział zadań ze względu na stopień trudności

Wynik 86,5% sytuuje naszą szkołę w 9. (najwyższym) staninie. Statystyka testu Wynik 86,5% sytuuje naszą szkołę w 9. (najwyższym) staninie. Wynik maksymalny – 100% Wynik minimalny – 47%

Zagadnienia wymagające poprawy Rozpoznawanie części mowy i dostrzeganie ich funkcji w zdaniu. Stosowanie trafnej i wnikliwej argumentacji w rozprawce. Zachowanie poprawności językowej przy redagowaniu wypowiedzi pisemnej. Poprawne stosowanie zasad interpunkcji.

MOCNE STRONY Wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji. Wyciąganie wniosków wynikających z przesłanek zawartych w tekście. Świadome dobieranie synonimów dla wyrażenia zamierzonych treści. Rozpoznawanie cech gatunkowych powieści detektywistycznej. Rozpoznawanie intencji wypowiedzi.

MOCNE STRONY cd. Wskazywanie funkcji użytych w utworze środków stylistycznych z zakresu składni. Przedstawienie propozycji odczytania konkretnego tekstu kultury i jego trafna interpretacja. Tworzenie krótkiego tekstu argumentacyjnego. Stosowanie konsekwentnej i celowej segmentacji tekstu. Dostosowanie stylu do formy wypowiedzi.

WNIOSKI W dalszej pracy z uczniami należy: kształtować umiejętność rozpoznawania części mowy i rozumienia ich funkcji w zdaniu, ćwiczyć umiejętność tworzenia własnych wypowiedzi w różnych formach, uczyć rzetelnej i celowej analizy tematu wypowiedzi pisemnej, zwracać uwagę na rolę wypowiedzi argumentacyjnej jako podstawowej formy wyrażania własnych opinii,

WNIOSKI cd. ćwiczyć umiejętność budowania argumentu, który byłby punktem wyjścia do dobrania właściwego przykładu literackiego, doskonalić sprawność językową i umiejętność trafnego wyboru środków językowych stosownych dla danej wypowiedzi, ćwiczyć poprawne stosowanie znaków interpunkcyjnych, zwracać uwagę na staranność redagowania wypowiedzi przez uczniów.

Maja Gąsik, Marcin Krenc Dziękuję za uwagę OPRACOWANIE Maja Gąsik, Marcin Krenc