Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+” w 2017 r. § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie realizacji Rządowego programu wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+” (Dz.U. poz. 972).
Bezpieczna + Projekt zakłada działania w obszarze przedsięwzięć antydyskryminacyjnych, w tym służących przeciwdziałaniu agresji rówieśniczej, powodowanej stereotypami i uprzedzeniami.
Przystępując do realizacji projektu planujemy podjąć działania, które wspierać będą szkołę w obszarze przedsięwzięć antydyskryminacyjnych, w tym służących przeciwdziałaniu agresji rówieśniczej powodowanej stereotypami i uprzedzeniami.
Zadanie nr 1 Diagnoza problematyki dotyczącej przemocy rówieśniczej wśród uczniów powodowanej uprzedzeniami i dyskryminacją - analiza ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, nauczycieli i rodziców odp. W. Wolszczak - psycholog
Zadanie nr 2 Włączenie się w lokalną akcję z udziałem Stowarzyszenia „Amazonek- Teresa” ”Marsz życia” Dziękujemy rodzicom, uczniom i nauczycielom, którzy włączyli się do akcji
Debata społeczności szkolnej: uczniowie, nauczyciele, rodzice. Zadanie nr 3 Debata społeczności szkolnej: uczniowie, nauczyciele, rodzice. 10.X. 2017 r. - aula szkoły Cel: Prezentacja projektu oraz wyników diagnozy zjawiska przemocy rówieśniczej Odp. W. Wolszczak, J. Łosowska, H. Szczygieł
–Trening asertywności. Zadanie nr 4 Spotkanie nauczycieli z sędzią Sądu Rodzinnego w Gryfinie – Kodeks rodzinny i opiekuńczy w pracy szkolnej Szkolenie dla nauczycieli – Jak radzić sobie w trudnym kontakcie z rodzicami –Trening asertywności. Odp. H. Szczygieł
Zadanie nr 5 Spotkania dla rodziców: Jak przeciwdziałać powstawaniu zaburzeń agresywnych przez wychowanie Kurs dialogu. Skuteczna komunikacja rodzica z dzieckiem Alkohol, to nie dotyczy mojego dziecka odp. Wychowawcy klas zapraszają i informują rodziców, przygotowują sale , a spotkanie prowadzą specjaliści
Zadanie nr 6 Spotkanie dla uczniów kl. V-VII z podróżnikiem Mariuszem Kurcem - 6 listopada 2017 r. godz. 11.30. – aula szkoły zajęcia warsztatowe w klasach klasy VII - Depresja i zachowania autoagresywne klasy VI - Komunikacja interpersonalna w zespole klasowym. Jak zapobiegać zachowaniom agresywnym klas V - Wulgaryzmy – nie tylko pięścią stosujesz przemoc! Odp. E. Mróź- pedagog, wychowawcy klas zgłaszają swoje klasy, uczniowie na spotkaniu są pod opieką nauczycieli uczących
Zadanie nr 7 Gra ( miejska ) zadaniowa wybrane klasy IV-VII z udziałem ŚDPS i OSW w Chojnie. Cel gry – tematyka tolerancja, współpraca, poznanie swoich miejsc odp. Zainteresowani wychowawcy klas IV-VII zgłaszają udział swojej klasy do udziału w grze, grę oraz regulamin przygotowują M. Chatłas, M. Szarejko, P. Tylus, E. Mróz, R. Janik. Gości zaprasza E. Mróz-pedagog , W. Wolszczak- psycholog
Przygotowanie filmu z realizacji działań w trakcie trwania projektu Zadanie nr 8 Przygotowanie filmu z realizacji działań w trakcie trwania projektu odp. E. Mróz- pedagog
Zadanie nr 9 Opracować broszury, informatory dla rodziców ze wskazówkami- jak postępować w sytuacji kiedy dziecko pada ofiarą dyskryminacji, przemocy, agresji lub jest jej prowokatorem odp. J. Łosowska, A. Michniewicz, E. Mróz informator
Baner informacyjny na temat realizowanego projektu w szkole Zadanie nr 10 Baner informacyjny na temat realizowanego projektu w szkole odp. E. Mróz
Zadanie nr 11 Podsumowanie projektu z udziałem instytucji wspierających. Prezentacja filmu, broszury informacyjnej, wystawa zdjęć z projektu - 19 grudnia 2017 r. odp. E. Mróz, W. Wolszczak, J. Łosowska, H. Szczygieł oraz Rada Rodziców
Spodziewane efekty podjętych działań: Edukacja antydyskryminacyjna to ważne, świadome działanie podnoszące wiedzę, umiejętności i wpływające na postawy, mające na celu przeciwdziałanie dyskryminacji i przemocy oraz wspieranie równości i różnorodności. uczeń rodzic nauczyciel Zmiana postaw i poglądów na akceptowane w społeczności Wzrost świadomości Wzrost świadomości Poszerzenie kompetencji Zmiana postaw i poglądów na pojawiające się problemy Wzrost poczucia bezpieczeństwa Zdobycie nowych narzędzi Wyposażenie w umiejętności radzenia sobie w trudnej sytuacji Zrozumienie i lepsza komunikacja z własnym dzieckiem
DZIĘKUJEMY SERDECZNIE ZA UDZIAŁ W NASZYM SPOTKANIU