Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Advertisements

Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
Przemoc w szkole Przemysław Urbański Mikołaj Wesołowski Dawid Zawadzki.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Długosza w Radomiu ul. Sobieskiego 12 tel.: (48) fax: (48)
Program „ dla Zdrowia” podsumowanie 5 lat pracy Gdańsk, r. Paulina Metelska Koordynator Programu „ dla Zdrowia”
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Sprawozdanie z ankiety kierowanej do uczniów dotyczącej bezpieczeństwa w szkole.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Olga Wasilewska, Prezes Fundacji „Druga Strona Lustra”
Program rządowy Bezpieczna+
Sześciolatek idzie do szkoły
Projekt „Lekki tornister”
Aktywny RODZIC.
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Szkoła Podstawowa nr 61 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
Chcę więcej, mogę lepiej
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Magdalena Milewska.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Działania Policji w zakresie ochrony dzieci przed przemocą
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Program profilaktyczno-wychowawczy
Szkolenie dla WOLONTARIUSZY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ZINTEGROWANA POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA GIMNAZJUM NR 2 w  ANDRYCHOWIE Przegląd działań
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
ul. Grzybowska Warszawa
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Działania informacyjno – promocyjne PROW 2014 – 2020
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Wybory Prezydenta Parlamentu Uczniowskiego 37 kadencji
Zapis prezentacji:

Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+” w 2017 r. § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie realizacji Rządowego programu wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+” (Dz.U. poz. 972).

Bezpieczna + Projekt zakłada działania w obszarze przedsięwzięć antydyskryminacyjnych, w tym służących przeciwdziałaniu agresji rówieśniczej, powodowanej stereotypami i uprzedzeniami. 

Przystępując do realizacji projektu planujemy podjąć działania, które wspierać będą szkołę w obszarze przedsięwzięć antydyskryminacyjnych, w tym służących przeciwdziałaniu agresji rówieśniczej powodowanej stereotypami i uprzedzeniami.

Zadanie nr 1 Diagnoza problematyki dotyczącej przemocy rówieśniczej wśród uczniów powodowanej uprzedzeniami i dyskryminacją - analiza ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, nauczycieli i rodziców odp. W. Wolszczak - psycholog

Zadanie nr 2 Włączenie się w lokalną akcję z udziałem Stowarzyszenia „Amazonek- Teresa” ”Marsz życia” Dziękujemy rodzicom, uczniom i nauczycielom, którzy włączyli się do akcji

Debata społeczności szkolnej: uczniowie, nauczyciele, rodzice. Zadanie nr 3 Debata społeczności szkolnej: uczniowie, nauczyciele, rodzice. 10.X. 2017 r. - aula szkoły Cel: Prezentacja projektu oraz wyników diagnozy zjawiska przemocy rówieśniczej Odp. W. Wolszczak, J. Łosowska, H. Szczygieł

–Trening asertywności. Zadanie nr 4 Spotkanie nauczycieli z sędzią Sądu Rodzinnego w Gryfinie – Kodeks rodzinny i opiekuńczy w pracy szkolnej Szkolenie dla nauczycieli – Jak radzić sobie w trudnym kontakcie z rodzicami –Trening asertywności. Odp. H. Szczygieł

Zadanie nr 5 Spotkania dla rodziców: Jak przeciwdziałać powstawaniu zaburzeń agresywnych przez wychowanie Kurs dialogu. Skuteczna komunikacja rodzica z dzieckiem Alkohol, to nie dotyczy mojego dziecka odp. Wychowawcy klas zapraszają i informują rodziców, przygotowują sale , a spotkanie prowadzą specjaliści

Zadanie nr 6 Spotkanie dla uczniów kl. V-VII z podróżnikiem Mariuszem Kurcem - 6 listopada 2017 r. godz. 11.30. – aula szkoły zajęcia warsztatowe w klasach klasy VII - Depresja i zachowania autoagresywne klasy VI - Komunikacja interpersonalna w zespole klasowym. Jak zapobiegać zachowaniom agresywnym klas V - Wulgaryzmy – nie tylko pięścią stosujesz przemoc! Odp. E. Mróź- pedagog, wychowawcy klas zgłaszają swoje klasy, uczniowie na spotkaniu są pod opieką nauczycieli uczących

Zadanie nr 7 Gra ( miejska ) zadaniowa wybrane klasy IV-VII z udziałem ŚDPS i OSW w Chojnie. Cel gry – tematyka tolerancja, współpraca, poznanie swoich miejsc odp. Zainteresowani wychowawcy klas IV-VII zgłaszają udział swojej klasy do udziału w grze, grę oraz regulamin przygotowują M. Chatłas, M. Szarejko, P. Tylus, E. Mróz, R. Janik. Gości zaprasza E. Mróz-pedagog , W. Wolszczak- psycholog

Przygotowanie filmu z realizacji działań w trakcie trwania projektu Zadanie nr 8 Przygotowanie filmu z realizacji działań w trakcie trwania projektu odp. E. Mróz- pedagog

Zadanie nr 9 Opracować broszury, informatory dla rodziców ze wskazówkami- jak postępować w sytuacji kiedy dziecko pada ofiarą dyskryminacji, przemocy, agresji lub jest jej prowokatorem odp. J. Łosowska, A. Michniewicz, E. Mróz informator

Baner informacyjny na temat realizowanego projektu w szkole Zadanie nr 10 Baner informacyjny na temat realizowanego projektu w szkole odp. E. Mróz

Zadanie nr 11 Podsumowanie projektu z udziałem instytucji wspierających. Prezentacja filmu, broszury informacyjnej, wystawa zdjęć z projektu - 19 grudnia 2017 r. odp. E. Mróz, W. Wolszczak, J. Łosowska, H. Szczygieł oraz Rada Rodziców

Spodziewane efekty podjętych działań: Edukacja antydyskryminacyjna to ważne, świadome działanie podnoszące wiedzę, umiejętności i wpływające na postawy, mające na celu przeciwdziałanie dyskryminacji i przemocy oraz wspieranie równości i różnorodności. uczeń rodzic nauczyciel Zmiana postaw i poglądów na akceptowane w społeczności Wzrost świadomości Wzrost świadomości Poszerzenie kompetencji Zmiana postaw i poglądów na pojawiające się problemy Wzrost poczucia bezpieczeństwa Zdobycie nowych narzędzi Wyposażenie w umiejętności radzenia sobie w trudnej sytuacji Zrozumienie i lepsza komunikacja z własnym dzieckiem

DZIĘKUJEMY SERDECZNIE ZA UDZIAŁ W NASZYM SPOTKANIU