TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Język angielski na lekcjach historii
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Projekt utworzenia w Poznaniu
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
SZKOŁY JAGIELOŃSKIE. Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
„Szkolne Centrum Nauki”
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Egzaminy pisemne Niemiecki (180 Min) Matematyka (135 Min) Pierwszy język obcy ( angielski) (45 Min)
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
NAUCZANIE DWUJĘZYCZNE
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Język mniejszości - język niemiecki
UCZESTNICY PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 W ROKU SZKOLNYM 2013/14 Dyrektor szkoły: p. Joanna Bieńko Koordynator programu: p. Beata Niziołek Nauczyciele:
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Dyrektor Gimnazjum 141 mgr Grzegorz Kaliski Jakość nauczania w Gimnazjum 141 G141 inne gimnazja Targówka.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Publiczne Gimnazjum nr 34 im. K. K. Baczyńskiego Łódź ul. Czajkowskiego 14 tel./fax tel
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Projekt Kim będziesz?.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi

UCZESTNICY chętni uczniowie ZSP Nr 3 w Łodzi oraz okolicznych gimnazjów (w sumie ok. 40 osób)

ZAKRES, CZAS I MIEJSCE REALIZACJI projekt interdyscyplinarny (język angielski, język niemiecki, wiedza o kulturze) realizacja: ZSP Nr 3 w Łodzi termin: marzec – kwiecień 2015 r.

GŁÓWNE CELE wzbogacanie wiedzy funkcjonalnej dotyczącej kultury Niemiec, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych motywowanie uczniów do nauki języków obcych kształtowanie umiejętności komunikowania

CELE SZCZEGÓŁOWE – cz. 1 Podczas realizacji projektu uczeń: nabywa umiejętność rozumienia tekstu czytanego rozwija umiejętność posługiwania się środkami językowymi w zakresie tematów: szkoła, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, podróżowanie i turystyka, sport, kultura, nauka i technika, elementy wiedzy o kraju obszaru nauczanego języka z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego doskonali umiejętność przekazywania w języku polskim wybranych informacji z tekstu w języku obcym

CELE SZCZEGÓŁOWE – cz. 2 Podczas realizacji projektu uczeń: rozwija umiejętność wyszukiwania i selekcjonowania informacji poznaje wybrane techniki rozwijające twórcze myślenie doskonali techniki samodzielnej pracy nad językiem rozwija postawę zrozumienia i szacunku dla innych kultur kształtuje umiejętność pracy w grupie doskonali umiejętność autoprezentacji promuje szkołę w środowisku poprzez przeprowadzenie prezentacji dla uczniów gimnazjów

ETAP I – 6 TYGODNI opracowanie celów i tematyki projektu zajęcia w grupach, zapoznanie się z wybranymi aspektami kultury Niemiec, Wielkiej Brytanii bądź Stanów Zjednoczonych przygotowanie przez uczestników prezentacji (w dowolnej formie) na wybrany temat

ETAP II – KWIECIEŃ 2015 Impreza podsumowująca z udziałem gimnazjalistów prezentacja projektów quiz dla gimnazjalistów głosowanie na najlepszą prezentację prezentacja projektów gimnazjalnych (wybór najlepszego) program artystyczny rozdanie nagród

EWALUACJA ankieta przeprowadzona przez uczniów obserwacja pracy nad prezentacjami analiza wyników nauczania języków obcych w szkole informacja zwrotna od uczniów gimnazjów oraz ich opiekunów

FOTOREPORTAŻ Z POPRZEDNICH EDYCJI PROJEKTU Stoisko o żywieniu w Niemczech Stoisko: „Piłka nożna w Wielkiej Brytanii”

FOTOREPORTAŻ Z POPRZEDNICH EDYCJI PROJEKTU James Bond i jego dziewczyny … sekcja rosyjska