Zadania realizowane przez MCDN we współpracy z beneficjentami projektów konkursowych w ramach projektu Małopolskie Talenty Kraków,12 października 2017.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Oszlifować diamenty, czyli w poszukiwaniu skutecznych form wsparcia uczniów zdolnych Krystyna Dynowska- Chmielewska Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Co to jest spacer edukacyjny?
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
System akredytacji AKSES
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
REKRUTACJA „Małopolskie Talenty – I etap edukacyjny - Powiat Gorlicki” (kl. IV – VI) „Małopolskie Talenty – II etap edukacyjny - Powiat Gorlicki” (kl.
Diagnoza uzdolnień uczniów Otylia Pulit-Parszewska Nowy Sącz – 6 listopada 2017 Kraków – 8 listopada 2017.
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
w powiatach malborskim i sztumskim”
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
Małopolskie Talenty - zakres wsparcia projektów konkursowych przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli nauczyciele, uczniowie, realizatorzy.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
do szkół ponadpodstawowych w województwie zachodniopomorskim
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zasady tworzenia i funkcjonowania Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Zadania realizowane przez MCDN we współpracy z beneficjentami projektów konkursowych w ramach projektu Małopolskie Talenty Kraków,12 października 2017

Zadania MCDN w projekcie Małopolskie Talenty ZAKOŃCZONE Analiza i modyfikacja programów szkoleń dla nauczycieli. Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ kluczowych kompetencji przedmiotowych po pierwszym konkursie. Opracowanie nowych wersji zadań w testach do diagnozy uzdolnień. Analiza programów zajęć pozaszkolnych, uzupełnienie programów z matematyki o moduły przyrodnicze. PLANOWANE Diagnoza uzdolnień uczniów po drugim konkursie. Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ kluczowych kompetencji przedmiotowych i kluczowych kompetencji ponadprzedmiotowych po drugim konkursie. Wsparcie nauczycieli CWUZ kluczowych kompetencji przedmiotowych i i kluczowych kompetencji ponadprzedmiotowych po obu konkursach.

Diagnoza uzdolnień Diagnoza uzdolnień obejmuje 4 kompetencje kluczowe: język angielski, matematykę, przedsiębiorczość TIK Diagnoza jest prowadzona w każdym powiecie, dla każdego etapu edukacyjnego odrębnie.

Diagnoza uzdolnień Diagnoza uzdolnień obejmuje dwa etapy: Nominacje uczniów, które są prowadzone w ramach projektów konkursowych i są jednocześnie rekrutacją do projektów konkursowych i projektu pozakonkursowego. 2. Testy uzdolnień, które są prowadzone w ramach projektu pozakonkursowego i stanowią formę wsparcia w ramach tego projektu.

Zasady rekrutacji uczniów w ramach diagnozy uzdolnień- prezentacja

Diagnoza uzdolnień Narzędzia stosowane w diagnozie: Arkusze nominacji uczniów, dostępne na stronie internetowej projektu (www.malopolskietalenty.pl) - do pobrania i wydrukowania przez beneficjentów. 2. Testy uzdolnień, które w wersji papierowej zostaną przekazane przez MCDN do beneficjentów projektów konkursowych.

Organizacja diagnozy- I edycja Nominacje Miesiąc Działania Terminy Październik Przekazanie przez beneficjentów projektów konkursowych do MCDN wykazu szkół, w których zostaną przeprowadzone nominacje oraz informacji o maksymalnej możliwej liczebności grupy uczniów objętej nominacjami w tych szkołach – wzór wykazu zostanie przesłany drogą mailową. do 27.10.2017

Organizacja diagnozy- I edycja Nominacje Miesiąc Działania Terminy Listopad Przeprowadzenie spotkań z dyrektorami szkół i nauczycielami –koordynatorami diagnozy: -Nowy Sącz ( dla CWUZ SP i G z powiatu gorlickiego, CWUZ G powiatu nowosądeckiego, CWUZ G powiatu Nowy Sącz); -Kraków ( dla CWUZ SP Kraków, CWUZ G powiatu myślenickiego, CWUZ SP, G i SPG powiatu olkuskiego, SP i G powiatu tatrzańskiego, SPG powiatu wadowickiego). 6.11.2017 8.11.2017 Przeprowadzenie w szkołach nominacji i przekazanie wypełnionych deklaracji udziału w projekcie koordynacyjnym oraz zgłoszenia uczniów do diagnozy do Biura Merytorycznego projektu (deklaracje udziału – pocztą tradycyjną, wykazy nominowanych uczniów pocztą tradycyjną i elektronicznie). do 30.11.2017

Organizacja diagnozy- I edycja Testy diagnostyczne Miesiąc Działania Terminy Grudzień Opracowanie bazy uczniów nominowanych na potrzeby przygotowania testów diagnostycznych. 4-8.12.2017 Przekazanie testów do beneficjentów projektów konkursowych. 15.12.2017 Odbiór testów od beneficjentów projektów konkursowych przez dyrektorów szkół /inne upoważnione osoby. 18.12.2017 Przeprowadzenie testów uzdolnień w szkołach przez nauczycieli zgodnie z dołączoną instrukcją. 19.12.2017 Zwrot wypełnionych testów ze szkół do beneficjentów projektów konkursowych. 20.12.2017 Przekazanie testów przez beneficjentów projektów konkursowych do siedziby MCDN w Krakowie lub w Nowym Sączu. 21-22.12.2017

Organizacja diagnozy- I edycja Ocena testów Miesiąc Działania Terminy Grudzień / styczeń Ocena testów diagnostycznych. 22.12.2017-20.01.2018 Przygotowanie list uczniów zakwalifikowanych do zajęć w CWUZ. 20.01 – 25.01.2018 Przekazanie informacji o zakwalifikowaniu uczniów do zajęć w CWUZ w formie elektronicznej do beneficjentów projektów konkursowych. 26.01.2018

Dokumentacja związana z diagnozą, przekazywana do MCDN Rodzaj dokumentu Na potrzeby….. Kto zbiera dane Kto jest administratorem danych Zgłoszenie uczniów do diagnozy (na podstawie formularza rekrutacyjnego / zgłoszeniowego do projektu konkursowego i pozakonkursowego). Organizacji diagnozy w projekcie koordynacyjnym. Beneficjent projektu konkursowego i przechowuje je. Beneficjent projektu konkursowego i MCDN. Deklaracja udziału w projekcie koordynacyjnym Wsparcia w projekcie koordynacyjnym - testy diagnostyczne Beneficjent projektu konkursowego Ministerstwo Rozwoju

Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje przedmiotowe Warsztaty Jak pracować z uczniem zdolnym na zajęciach pozaszkolnych w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych? – aspekty merytoryczne 46 godzin dydaktycznych, w tym: 40 godz. zajęć warsztatowych, 6 godz. obserwacji i omówienia modelowych zajęć otwartych w szkole, prowadzonych z zastosowaniem metody projektu i strategii PBL zajęcia w grupach przedmiotowych zajęcia o charakterze warsztatowym zajęcia prowadzone przez edukatorów przygotowanych w ramach kursu edukatorów

Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje przedmiotowe Warsztaty Jak pracować z uczniem zdolnym na zajęciach pozaszkolnych w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych? – kadra podstawowa i kadra rezerwowa Termin Miejsce realizacji Forma zajęć 18,19.11.2017 Kraków i Nowy Sącz (UWAGA!! możliwość uruchomienia grup w Nowym Sączu zależna od ilości zgłoszonych nauczycieli- min. po 10 osób w grupach JA i M, min. po 6 osób w grupach TIK i P) warsztaty 25, 26.11.2017 Kraków Między 20.11 a 15.12.2017 Kraków i okolice oraz Nowy Sącz obserwacja zajęć w szkole 16.12.2017

Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje przedmiotowe Warunki ukończenia warsztatów: min. 80% frekwencja na zajęciach; przygotowanie i przedstawienie na forum grupy warsztatowej pozytywnie ocenionej pracy zaliczeniowej - planu realizacji projektu edukacyjnego z zastosowaniem strategii PBL.

Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje ponadprzedmiotowe Warsztaty Jak pracować z uczniem zdolnym w zakresie kompetencji społecznych i uczenia się w CWUZ 48 godzin dydaktycznych zajęcia o charakterze warsztatowym zajęcia prowadzone przez edukatorów przygotowanych w ramach kursu edukatorów

Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje ponadprzedmiotowe Termin Miejsce realizacji Forma zajęć styczeń/luty 2018, zakończenie nie później niż 12 lutego; trzy zjazdy dwudniowe sobota/niedziela możliwe zajęcia w pierwszych lub ostatnich dniach ferii Kraków, Nowy Sącz warsztaty

Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje ponadprzedmiotowe Warunki ukończenia warsztatów: Obecność na nie mniej niż 40 godzinach zajęć Przeprowadzenie w ramach szkolenia ćwiczenia: symulacji zajęć z uczniami

Wymagania w stosunku do nauczycieli CWUZ Wymogi formalne (rekrutacja) bycie nauczycielem w rozumieniu Ustawy o systemie oświaty, art. 3 p.9),tj pracownikiem pedagogicznym zatrudnionym w szkole lub placówce lub placówce doskonalenia nauczycieli praca lub zamieszkanie na terenie województwa małopolskiego, skierowanie na warsztaty przez beneficjenta projektu konkursowego warunkiem prowadzenia zajęć w CWUZ.

Wymagania w stosunku do nauczycieli CWUZ Wymogi formalne (rekrutacja) Ponadto: W przypadku kluczowych kompetencji przedmiotowych: kwalifikacje do nauczania przedmiotu, adekwatnie do zakresu przewidzianych do prowadzenia zajęć w CWUZ, tj: język angielski, matematyka, przedsiębiorczość/WOS, informatyka/technologie informacyjno-komunikacyjne; W przypadku kluczowych kompetencji ponadprzedmiotowych: kwalifikacje do nauczania dowolnego przedmiotu z zakresu kształcenia ogólnego lub zatrudnienie w szkole w charakterze psychologa/pedagoga. Wymogi formalne (realizacja zajęć w CWUZ) ukończenie warsztatów Jak pracować z uczniem zdolnym na zajęciach pozaszkolnych w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych? jest warunkiem prowadzenia zajęć w CWUZ.

Wyzwania dla nauczyciela CWUZ Realizacja programu kierowanego do uczniów zdolnych, o odmiennym charakterze od szkolnego programu nauczania Praca metodą projektu ze strategią Problem Based Learning (PBL) Odejście od systemu klasowo-lekcyjnego Samodzielne przygotowanie planów realizacji projektów, adekwatnie do potrzeb grupy Praca z uczniami z różnych szkół, w grupach zróżnicowanych wiekowo Budowanie autorytetu wiedzy, a nie autorytetu formalnego Odejście od roli mentora na rzecz wsparcia uczniów w poszukiwaniu rozwiązania problemu

Rekrutacja kadry pedagogicznej - etap I Po podpisaniu umów o dofinansowanie MCDN prześle do Beneficjentów projektów konkursowych zawiadomienie w formie elektronicznej ws przekazania formularza skierowania kadry pedagogicznej do przeszkolenia. 2. Beneficjenci projektów konkursowych będą zobowiązani do przesłania do Biura Merytorycznego projektu Małopolskie Talenty po stronie MCDN Formularza skierowania kadry pedagogicznej do przeszkolenia, uwzględniającego kadrę podstawową do prowadzenia zajęć oraz kadrę rezerwową, zgodnie z zapisami Załącznika nr 13 do Regulaminu konkursu. 3. Formularz skierowania należy przesłać w terminie do 7 dni od otrzymania zawiadomienia: - w wersji elektronicznej na adres: malopolskietalenty@mcdn.edu.pl; - w wersji papierowej na adres Biura Merytorycznego projektu Małopolskie Talenty, ul. Jagiellońska 61, 33-300 Nowy Sącz.

Rekrutacja kadry pedagogicznej- etap I Uwaga: W przypadku kadry podstawowej, beneficjenci projektów konkursowych skierują na szkolenie ilość osób adekwatną do ilości grup planowanych do uruchomienia w danym CWUZ z każdej kompetencji, zgodnie z tabelami ilości grup, wskazanymi w Załączniku nr 13 do Regulaminu konkursu nr RPMP 10.1.05.-IP/01-12-27/17. W przypadku kadry rezerwowej beneficjenci części konkursowej projektu skierują na szkolenia: po jednym nauczycielu z każdej specjalności dla danego CWUZ w przypadku kadry do prowadzenia zajęć z kompetencji przedmiotowych (czyli 4 nauczycieli łącznie do każdego CWUZ); po dwóch nauczycieli dla każdego CWUZ w przypadku kadry do prowadzenia zajęć z zakresu kompetencji ponadprzedmiotowych

Rekrutacja kadry pedagogicznej - etap II Nauczyciele, skierowani przez Beneficjentów projektów konkursowych, będą zobowiązani do wypełnienia w wersji elektronicznej indywidualnego Formularza zgłoszenia na warsztaty, który będzie dostępny na stronie internetowej MCDN: www.mcdn.edu.pl oraz na stronie internetowej projektu: www.malopolskietalenty.pl. Indywidualny Formularz zgłoszenia na warsztaty należy wypełnić do 3 dni od przesłania przez Beneficjentów części konkursowej formularza skierowania. Na podstawie przesłanych formularzy skierowania oraz indywidualnych formularzy zgłoszeniowych, zostanie przeprowadzona kwalifikacja nauczycieli na warsztaty. Osoby zakwalifikowane do udziału w warsztatach zostaną powiadomione drogą mailową o przydziale do grup szkoleniowych oraz miejscu i terminie szkolenia.

Dokumentacja związana ze szkoleniami, przekazywana do MCDN Rodzaj dokumentu Na potrzeby….. Kto zbiera dane Kto jest administratorem danych Formularz skierowania kadry pedagogicznej do przeszkolenia Organizacji szkoleń w projekcie koordynacyjnym Beneficjent projektu konkursowego MCDN

Wsparcie metodyczne nauczycieli CWUZ Opieka ze strony ekspertów powiatowych ds. wsparcia merytoryczno-metodycznego kadry oświatowej wizyty monitorujące - obserwacje i omówienie zajęć, sieci współpracy i samokształcenia ( dla nauczycieli prowadzących zajęcia z zakresu kluczowych kompetencji przedmiotowych), konsultacje indywidualne.

Krystyna Dynowska-Chmielewska Kontakt do Biura Merytorycznego projektu po stronie Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli tel. 18 443 80 01 w.16 mail:k.dynowska@mcdn.edu.pl Krystyna Dynowska-Chmielewska kierownik projektu po stronie MCDN, ekspert ds. metodyczno-merytorycznych szkoleń Anna Podbielska ekspert ds. metodyczno-merytorycznych szkoleń Otylia Pulit-Parszewska ( od 2.11.2017) kierownik ds. diagnozy