Agnieszka Chojka Katedra Geodezji Szczegółowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Podstawowe pojęcia e-learningu
Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Nauczanie na odległość a standaryzacja materiałów edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Edycje: 2010/ / /2013 Koordynator projektu: Jolanta Przybylska.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
ABC e-learningu.
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Założenia PROJEKTU
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
E-learning (kurs dla uczniów)
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Piotrkowska platforma e-learningowa Miasto Piotrków Trybunalski Powiat Piotrkowski Piotrków Trybunalski, , opracował: Marcin Góra.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt Kim będziesz?.
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Zapis prezentacji:

Agnieszka Chojka Katedra Geodezji Szczegółowej E-Learning Agnieszka Chojka Katedra Geodezji Szczegółowej

Terminologia (1) e-learning technika szkolenia wykorzystująca wszelkie dostępne media elektroniczne, w tym Internet, intranet, extranet, przekazy satelitarne, taśmy audio/wideo, telewizję interaktywną oraz CD-ROMy pozwala na ukończenie kursu, szkolenia, a nawet studiów bez konieczności fizycznej obecności w sali wykładowej może także odnosić się do edukacyjnych stron internetowych, udostępniających np. scenariusze lekcji, arkusze ćwiczeniowe, czy interaktywne ćwiczenia dla dzieci pojęcie również używane w biznesie w odniesieniu do opłacalnych szkoleń online

Terminologia (2) d-learning lub dLearning (ang. distance learning) uczenie się na odległość odseparowaniem nauczyciela od ucznia oraz ucznia od grupy uczących się, zastępując bezpośrednią komunikację interpersonalną komunikacją, w której pośredniczy tradycyjna poczta i technologia komunikacyjna zapewnienie komunikacji w obie strony, tak aby możliwy był dialog między słuchaczem a nauczycielem, jednakże nie jest tu wymagana jednoczesność miejsca i czasu np.: szkoły korespondencyjne (ESKK) edukacyjne programy i audycje realizowane za pośrednictwem środków masowego przekazu, w szczególności edutainment

http://eskk.pl/

Terminologia (3) edutainment (ang.) – edurozrywka neologizm w języku angielskim, powstały z połączenia słów „education” i „entertainment”, w języku polskim używa się określenia edukacja rozrywkowa działania, których celem jest przede wszystkim edukacja, zaś forma rozrywki jest wyłącznie sposobem uatrakcyjnienia lub ukrycia przekazu o charakterze edukacyjnym programy wykorzystujące edutainment edukują z użyciem metod rozrywkowych (są narzędziem „rozrywkowej” edukacji)

Mechanizacja rolnictwa Uprawa roślin Hodowla zwierząt Matematyka Biologia Chemia Fizyka Historia Język polski

Terminologia (4) m-learning (mobile learning) uczenie się na odległość wymagające bezprzewodowej technologii, nowocześniejsza forma d-learningu mobilne uczenie się z wykorzystaniem przenośnego, bezprzewodowego sprzętu jak laptopy, palmtopy, a także nowoczesne telefony komórkowe (smartfony) ze stałym, bezprzewodowym dostępem do Internetu w każdym możliwym miejscu

Historia E-Learningu Organizacje wykorzystujące e-learning w latach 80.: Zachodni Instytut Psychologii Behawioralnej (z ang. Western Behavioral Sciences Institute) Instytut Technologii w Nowym Jorku ( z ang. New York Institute of Technology) Elektroniczny System Wymiany Informacji (z ang. Electronic Information Exchange System – EIES) Instytut Technologii w New Jersey (z ang. New Jersey Institute of Technology) Zintegrowana Edukacja (z ang. Connected Education) Niezależne Media Studenckie (z ang. Independent Student Media) – roboczy program nauczania dla studentów realizowany za pomocą interaktywnego podręcznika online (z ang. Interactive Online Textbook)

Rozwój E-Learningu Wg raportu opracowanego przez Konsorcjum Sloan (z ang. Sloan Consortium), wiarygodne źródło informacji na temat szkolnictwa wyższego: do 2003 roku liczba studentów korzystających z platform e-learningowych w USA wyniosła ponad 1,9 mln obecnie, praktycznie wszystkie państwowe instytucje szkolnictwa wyższego jak i przeważająca większość odpłatnych szkół wyższych oferuje zajęcia online do pracy online ze studentami należy zatrudnić odpowiednio wyszkoloną kadrę, której członkowie muszą posiadać nie tylko odpowiednią wiedzę merytoryczną, ale też wysokie kwalifikacje w obsłudze komputera i internetu 

Wady i Zalety (1) Wady brak osobistego kontaktu z nauczycielem wrażenie odosobnienia opracowanie materiałów kompatybilnych z e-learningiem jest bardziej czasochłonne niż opracowanie tych zwykłych!!!

Wady i Zalety (2) Zalety oszczędność pieniędzy oszczędność czasu ruchomy czas pracy uczenia się we własnym tempie brak dezorganizacji pracy monitoring wyników nauczania dowolna liczba osób szkolonych stałe doskonalenie programu szkoleniowego nowoczesny sposób nauczania większe urozmaicenie nauki …

Elementy Skutecznego Kursu Online (1) znajomość uczestników kursu tworzenie kursu na postawie jasno sprecyzowanych celów i zaznajomienie z nimi studentów zwrócenie szczególnej uwagi na opracowanie graficzne kursu (wygląd nie jest najważniejszy, ale układ graficzny kursu powinien ułatwiać nawigację i naukę oraz uwzględniać ograniczenia sprzętowe) zapewnienie ducha współpracy poprzez obowiązkowy podział zadań między studentów i nauczycieli, umożliwienie konstruktywnej krytyki, odpowiednią motywację i dostarczenie narzędzi, które pozwolą na dokonanie oceny w odpowiednim czasie

Elementy Skutecznego Kursu Online (2) elastyczne środowisko nauki – dostosowane do indywidualnych potrzeb studentów, ich zainteresowań oraz priorytetów dostępność serwisu technicznego, aby szkolić i zapewniać stałe wsparcie techniczne dla uczniów i nauczycieli zamieszczenie linków i listy zasobów, umożliwiających poszerzanie podstawowego zakresu wiadomości stałe aktualizowanie informacji na stronach poświęconych szkoleniom online

Modele Współczesnej Edukacj Korespondencyjny materiały drukowane, skrypty, podręczniki lekcje nadawane przez radio lub telewizję Multimedialny materiały drukowane lekcje na nośnikach audio lekcje na nośnikach wideo dydaktyczne programy komputerowe Teleedukacyjny synchroniczny audiotelekonferencje wideotelekonferencje lekcje przez radio lub telewizję i audiotelekonferencje Teleedukacyjny asynchroniczny (wirtualny) interaktywne multimedia materiały prezentowane w sieciach INTERNET teleleedukacja z komputerem i Internetem

Standardy E-Learningowe (1) SCORM (ang. Sharable Content Object Reference Model) otwarty standard reprezentacji zawartości dydaktycznej zapewnia przenaszalność zawartości dydaktycznej pomiędzy systemami różnych producentów oraz umożliwia wielokrotne użycie poszczególnych fragmentów kursu SCO (ang. Sharable Content Object) najniższy poziom złożoności źródeł uczących, które są wykorzystywane przez LMS szczególna implementacją Obiektu Uczącego LO (Learning Object), który wynika ze standardu SCORM

Standardy E-Learningowe (2) LMS (ang. Learning Management System) pomoc w zarządzaniu aktywnością szkoleniową i kompetencjami w organizacji zapewnia efektywny sposób śledzenia indywidualnych umiejętności i kompetencji, proste metody lokalizacji aktywności szkoleniowych i rejestracji na kursy zarządza dostępem do kursów online, na które użytkownik został zarejestrowany ułatwia wprowadzenie, śledzenie, zarządzanie i raportowanie aktywności szkoleniowych w organizacji

Standardy E-Learningowe (3) LCMS (ang. Learning Content Management System) pomaga tworzyć, wykorzystywać, lokalizować, dostarczać, zarząd zawartość jest zwykle zarządzana w scentralizowanym archiwum w formie niewielkich, samo opisujących, identyfikowalnych elementów lub jako jednostki szkoleniowe, z których każda satysfakcjonuje jeden lub więcej dobrze zdefiniowanych obiektów szkoleniowych potrafi zlokalizować i dostarczyć do użytkownika końcowego indywidualną jednostkę szkoleniową, aby zaspokoić pojedyncze zadanie lub dostarczać elementy większego kursu, zdefiniowanego w systemie LMS główne zadanie to tworzenie, przetwarzanie, lokalizowanie, dostarczanie, zarządzanie i ulepszanie treści

Narzędzia (1) Virtual Learning Environment (VLE) środowisko e-learningowe z menu nawigacyjnym i ikonami, zapewniające dostęp do zautomatyzowanych narzędzi oraz materiałów dydaktycznych Managed Learning Environment system kontroli środowiska e-learningowego połączenie środowisk VLE z systemem kontroli informacji (Managed Informaton System) wszelkie informacje związane z kursem przekazywane są poprzez interfejs użytkownika zgodny ze standardami obowiązującymi na uczelni

Narzędzia (2) Przydatne narzędzia w E-Learningu http://blog.platformyedukacyjne.pl/2010/09/04/100-przydatnych-narzedzi-w-e-learningu/ http://blog.platformyedukacyjne.pl/2010/09/14/100-przydatnych-narzedzi-w-e-learningu-2/ http://blog.platformyedukacyjne.pl/2010/11/19/100-przydatnych-narzedzi-w-e-learningu-3/ http://blog.platformyedukacyjne.pl/2011/03/08/100-przydatnych-narzedzi-w-e-learningu-4/

Narzędzia (3) Inne Ciekawostki http://blog.platformyedukacyjne.pl/2012/06/27/camtasia-studio-8-0-1-co-nowego/ http://blog.platformyedukacyjne.pl/2013/03/15/syntezator-mowy-ivona-tts-program-zmieniajacy-tekst-na-mowe/ Ciekawostki http://blog.platformyedukacyjne.pl/2011/04/14/social-media-i-e-learning/ http://blog.platformyedukacyjne.pl/2012/08/03/e-korepetycje-na-platformie-google/

Narzędzia (4) Przykłady platformy E-Learningowych http://www.learnup.pl/ http://www.elearning.piotrkow.pl/ https://moodle.org/ http://blog.platformyedukacyjne.pl/category/moodle/ http://informatyka.wroc.pl/kursy/course/view.php?id=4 http://estudia.wsfiz.edu.pl/file.php/1/pierwsza_pomoc/instrukcja/kursy_w_moodle_wprowadzenie.html http://moodle.uwm.edu.pl/

Ciekawostki O E-Learningu (1) http://www.elearning.pl/

Ciekawostki O E-Learningu (2) http://www.learning.pl/

Dziękuję Za Uwagę!!! Ucząc (innych), uczymy się sami  Seneka