Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Advertisements

Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Stypendia dla transferu wiedzy
Stypendia transferu wiedzy – Marie Curie ToK
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Możliwości finansowania projektów badawczych
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Spotkania konsultacyjne
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Erasmus+ Edukacja szkolna
Edukacja szkolna - mobilności w ramach programu Erasmus+
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
MIĘDZYNARODOWE PROJEKTY EDUKACYJNE W LATACH DZIAŁ DS. OBCOKRAJOWCÓW I WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Podstawowe informacje
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Projekty zrealizowane w ZS1
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej (Wniosek 201)
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody szczególnie - kompetencje podstawowe, języki, ICT, nowe formy - elastyczne, otwarte, wirtualna mobilność, otwarte źródła, ICT, potencjał, orientacja, narzędzia i metody rozwoju nauczycieli, zarządzanie, współpraca wymiana doświadczeń badania walidacja

cele Jakość i trafność oferty edukacyjnej Nauczanie i ocena umiejętności kluczowych Nastawienie na rynek pracy Nowe formy i metody nauczania Współpraca Rozwój zawodowy nauczycieli Potencjał szkół Równość Przedsiębiorczość Przejścia między szkołami Rok 2014: Przedsiębiorczość, ICT, Basic skills

istotne Kreatywność ICT Open educational resources Jakość edukacji Przedsiębiorczość Równość, integracja Umiejętności podstawowe i transwersalne – języki, przedsiębiorczość, umiejętności cyfrowe Walidacja Elastyczność drogi kształcenia Profesjonalizacja i rozwój zawodowy Zarządzanie Aktywność społeczna Współpraca między instytucjami i regionami Synergia między polityką i praktyką

rezultaty Innowacyjne podejścia Bardziej nowoczesne, zaangażowane i profesjonalne otoczenie Większa umiejętność i profesjonalizm w pracy międzynarodowej

wpływ Przedsiębiorczość Języki ICT Różnorodność Zatrudnialność Partycypacja Pozytywny stosunek do współpracy Walidacja Profesjonalizacja Edukacja formalna, nieformalna, pozaformalna Znajomość polityki Możliwość rozwoju zawodowego Motywacja i satysfakcja

struktura i czas 2 lub 3 instytucje szkoła-szkoła dawne Regio - podobny skład 2-3 lata termin naboru - 30 kwietnia 2014 godz czasu w Brukseli

partnerstwa strategiczne – formy mobilności krótkie spotkania robocze wspólne projekty pracy grup uczniów - 5 dni - 2 miesiące długie wyjazdy studyjne uczniów miesięcy - od 14 roku życia wspólne kształcenie nauczycieli - 5 dni - 2 miesiące nauczanie i kształcenie nauczycieli miesięcy

ocena - I element istotność i adekwatność projektu - do 30 pkt cele polityki europejskiej cele i priorytety akcji potrzeby synergia między różnymi obszarami edukacji innowacyjność i komplementarność w stosunku do innych działań instytucji europejska wartość dodana

ocena - II element jakość planu projektu i wdrażania - do 20 pkt jasność, kompletność, jakość planu pracy projektu – przygotowanie, wdrażanie i monitoring, ewaluacja, upowszechnianie spójność między celami i działaniami jakość i wykonalność proponowanej metodologii istnienie i adekwatność mierników kontroli jakości w celu zapewnienia wdrażania projektu o wysokiej jakości na czas i zgodnie z budżetem kosztowa efektywność i właściwe zasoby do każdego działania jeżeli planowane są mobilności: adekwatność mobilności do celów projektu i właściwa liczba osób jakość walidacji

ocena - III element jakość zespołu projektowego i uzgodnień dotyczących współpracy - max 30 pkt właściwy mix instytucji, właściwy profil, doświadczenie i kompetencje, by z sukcesem zrealizować cały projekt podział odpowiedzialności i zadań – ukazuje zaangażowanie i aktywny wkład wszystkich instytucji jeśli dotyczy – organizacje z różnych sektorów wartość dodana

ocena - IV element upowszechnianie max 30 pkt jakość ewaluacji potencjalny wpływ projektu: na uczestników i szkołę w czasie trwania projektu i po zakończeniu środowisko pozaszkolne jakość planu upowszechniania – adekwatność i jakość podejścia dostępność trwałość minimum 60 pkt, w każdej kategorii co najmniej połowa

grant zarządzanie projektem i wdrażanie - koordynator 500/ miesiąc, partner / miesiąc max 2750 / miesiąc spotkania robocze max / projekt km 575 euro / uczestnika ponad 2000 km 760 euro / uczestnika wkład intelektualny – menedżer, pracownik techniczny, nauczyciel, administrator multiplikacja euro / uczestnik lokalny, 200 euro / uczestnik zagraniczny max / projekt koszty specjalne - podwykonastwo, sprzęt 75% max / projekt podróż - 2 poziomy finansowania km – 275 euro / uczestnika 2000 km / 360 euro na uczestnika wsparcie indywidualne - w zależności od rodzaju mobilności – tabela lub stawki - krótkie wyjazdy uczniów 55/40 euro na dzień, nauczycieli 100 / 70 euro / dzień wsparcie językowe miesięcy – 150 euro / osobę koszt kursu - do 70 euro / dzień - do 700 euro wypłata grantu – 80% + 20 % Max / rok