Olsztyn r. Ekspert : Antoni Rutka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola Krajowej Sieci Tematycznej
Advertisements

Idea projektów innowacyjnych
Strategia wdrażania Produktu Finalnego „Wiek gorącego ziemniaka”
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
system zarządzania zasobami ludzkimi
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Znaczenie podręcznika
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Tworzenie i rozwijanie standardów usług instytucji pomocy i integracji społecznej Marek Borowski Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie DOŚWIADCZENIA I STAN REALIZACJI PARTNERSTWA ZADANIOWEGO.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
FUNKCJA PERSONALNA.
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Prezentacja wyników i przyjęcie rekomendacji wypływających z badania pn.: "Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu instytucjonalnego rynku.
Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej MODEL ZATRUDNIENIA WSPOMAGANEGO OSÓB PO 45 ROKU ŻYCIA - WIEK GORĄCEGO ZIEMNIAKA projekt innowacyjny z.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Nowe oblicze doradztwa – poradnictwo zawodowe dla pracodawców
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Projekt Indywidualne ścieżki zatrudnienia jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Piotr Olech – PFWB Co należy zrobić po upadku? To, co robią dzieci: podnieść się. - Aldous Huxley.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Strategia wdrażania produktu Opracowanie i prezentacja
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni Rodzina bliżej siebie Panel osób niepełnosprawnych Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Urząd Miejski w Modliborzycach
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Od kompleksowej diagnozy sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce do nowego modelu polityki społecznej wobec niepełnosprawności Projekt badawczy Prof.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt innowacyjno-testujący pt. „Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej.
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Dostosowanie oferty usług Powiatowego Urzędu Pracy w Chojnicach do potrzeb partnerów biznesowych.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
ZATRUDNIENIE WSPOMAGANE Krzysztof Grablewski. ZATRUDNIENIE WSPOMAGANE Zatrudnienie wspomagane to zapewnienie wsparcia osobom niepełnosprawnym lub innym.
Warszawa, r. Deinstytucjonalizacja usług – EFS
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „PRACOWNIK 45+. PRZEŁAMYWANIE BARIER NA RYNKU PRACY”
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Departament Polityki Regionalnej, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Informacja odnośnie stanu wdrażania rekomendacji z przeprowadzonych badań.
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Regionalna Polityka Rynku
Zapis prezentacji:

Olsztyn 30.11.2011 r. Ekspert : Antoni Rutka Opinia w zakresie oceny produktu finalnego projektu innowacyjnego testującego Nazwa projektodawcy : Elbląska Rada Konsultacyjna Osób Niepełnosprawnych Tytuł projektu: PI – PWP Indywidualne ścieżki zatrudnienia produkt finalny Model zatrudnienia wspomaganego osób po 45 roku życia – Wiek gorącego ziemniaka Olsztyn 30.11.2011 r. Ekspert : Antoni Rutka

1. Przydatność produktu innowacyjnego 1 1.Przydatność produktu innowacyjnego 1.1 Zgodność produktu ze strategią w zakresie celu i grupy docelowej 0,50/0,50 Model będący produktem finalnym służy celowi wskazanemu w strategii i dotyczy wskazanych w strategii grup docelowych

1. Przydatność produktu innowacyjnego 1 1.Przydatność produktu innowacyjnego 1.2 –Skuteczność produktu (korzyści dla grup docelowych) 1,00/1,00 Wpływa on na sytuację grup docelowych użytkowników – instytucji rynku pracy dostarczając im zawarty w modelu bogaty zestaw odpowiednich narzędzi interwencji wraz z instrukcjami i rekomendacjami do ich używania .Niewątpliwe korzyści uzyskają również pracodawcy –dla których zmiana podejścia z krótkoterminowego na długofalowe stabilizuje stosunek pracy z będącymi pomiotem interwencji zatrudnieniowej osobami odpowiednio wyselekcjonowanymi i dodatkowo jeszcze monitorowanymi przez trenera pracy . Pozwoli bowiem jasno rozróżniać problemy i formy pomocy dla osób które można aktywizować zawodowo i którym przed działaniami aktywizacyjnymi najpierw należy pomóc wyeliminować deficyty zdrowotne i psychospołeczne ,a więc tak ,jak to określono w rekomendacjach w zał.23

1.Przydatność produktu innowacyjnego 1.3 –Aktualność potrzeby wprowadzenia produktu) 1,00/1,00 Nie zmienia się aktualność potrzeby będącej punktem wyjścia dla projektu oraz potencjalna niezbędność produktu.

(łatwość zastosowania wypracowanych narzędzi ) 0,60/0,75 1.Przydatność produktu innowacyjnego 1.4.Stopień skomplikowania produktu (łatwość zastosowania wypracowanych narzędzi ) 0,60/0,75 Produkt jest względnie łatwy w stosowaniu –zawiera szczegółowe rekomendacje i wskazówki w zakresie posługiwania się konkretnymi narzędziami – składnikami PF , zatem jego ocena zasługuje na wysoką . Wysoka jest jakość instrukcji stosowania produktu oraz jakość materiałów składających się na produkt (metodologie, instrukcje , kwestionariusze badań ,formularze dokumentowania stanu, wyników analiz i obserwacji itp )

1. Przydatność produktu innowacyjnego 1. 5 1.Przydatność produktu innowacyjnego 1.5.Możliwości zastosowania przez użytkowników (prawne ,organizacyjne) 0,50/0,50 Nie ma istotnych ograniczeń prawnych dla zastosowania proponowanych rozwiązań w innych ośrodkach .Cenną propozycją są zawarte w modelu wskazania w zakresie odpowiedniego kompletowania składu partnerstwa ,doboru 4 typów współpracujących ze sobą specjalistów zapewniających stałe wsparcie eksperckie i pozwalające na wypracowanie profili osobowych i Programów Rozwoju Osobowego – do czego nie potrzeba żadnych nowych przepisów prawnych, jedynie należy doprecyzować niektóre przepisy prawne zgodnie z rekomendacjami w zał.23 . Ograniczenia organizacyjne są jednak dość istotne ,gdyż wynikają z braku należytej współpracy instytucji odpowiedzialnych tj. PUP i OPS-ów oraz ograniczoności zasobów finansowych jakie mogą być użyte dla skutecznej interwencji wobec tak trudnego klienta jakim są osoby długotrwale bezrobotne z różnymi deficytami ,także niedostatku kadr odpowiednio przygotowanych specjalistów (lekarzy, psychologów ,doradców zawodowych i trenerów pracy ).

1. Przydatność produktu innowacyjnego 1. 6 1.Przydatność produktu innowacyjnego 1.6.Efektywność (nakłady do rezultatów) wprowadzenia rozwiązania 0,60/0,75 Koszty wprowadzenia proponowanego rozwiązania są niewątpliwie wyższe niż w podejściu tradycyjnym ,jednakże w rachunku ciągnionym –z uwagi na wysoki stopień osiąganych korzyści ,zwłaszcza pod względem trwałości – taka koncentracja wsparcia skupiona na osobach starannie dobranych i zmotywowanych okazuje się być bardzo efektywna.

1. Przydatność produktu innowacyjnego 1. 7 1.Przydatność produktu innowacyjnego 1.7.Unikatowość rozwiązania 0,50/0,50 Stopień innowacyjności proponowanego rozwiązania odwzorowanego z rozwiązań fińskich - jest wysoki ,unikatowy w skali kraju , gdyż do tej pory tego typu model nie by stosowany do tej grupy odbiorców (osoby po 45 rż bezrobotne i nieaktywne zawodowo) oraz użytkowników (niepubliczne i publiczne instytucje rynku pracy i pracodawcy). Elementami unikatowości proponowanych rozwiązań są : preselekcja - rekrutacja na poziomie pośrednika pracy (arkusz rekrutacyjny, test motywacji) ,określenie realnej zdolności klienta do podjęcia zatrudnienia ze względów zdrowotnych ,indywidualna diagnoza wieloprofilowa klienta dotycząca sytuacji psychospołecznej ,zawodowej i socjalno- bytowej – na tej podstawie wypracowanie przez zespół interdyscyplinarny Profilu Odbiorcy określającego potencjał klienta (zasoby ,deficyty ,cele i propozycje wyjścia z deficytów),włączenie od tego momentu trenera pracy ,który wraz z klientem wypracowuje Plan Rozwoju Osobistego doprowadzając do podpisania kontraktu z klientem –co następnie umożliwi realizację tego planu w 2 ścieżkach : pracy z klientem ( trening i wzmacnianie postaw pracowniczych i życiowych oraz szkolenia) i współpracy z pracodawcą (wyszukanie miejsca zatrudnienia i podpisanie umowy z pracodawcą ) – by wreszcie w fazie finalnej -kontynuować pracę z klientem (wzmacniającą przez zindywidualizowane wsparcie eksperckie )postawy pracownicze i życiowe) i współpracę z pracodawcą (przez monitoring zatrudnienia) – jako realizację PRO –utrwalającą wejście na rynek pracy . .

2.Opinia nt.zmian wprowadzonych przez beneficjenta w zakresie strategii upowszechniania i włączania do głównego nurtu polityki W dokumentacji produktu finalnego pominięto opisy stanu upowszechniania i włączania do głównego nurtu polityki .W samej strategii zawarto jednak informacje o przyjęciu wspólnej strategii dla obu tych faz wdrażania produktu finalnego (gdyż elementy –tj. techniki i metody wzajemnie się przenikają) a skoncentrowanej na działaniach promocyjnych.

3.Podsumowanie i komentarz Model który powstał w ramach projektu odchodzi od tradycyjnego modelu interwencji ograniczanej najczęściej do formuły „przeszkolić i zatrudnić „ – i proponuje formułę bardziej kompleksową ,wzbogaconą o dodatkowe elementy wzmocnienia i utrzymania w zatrudnieniu – co nadaje takiej interwencji cechy pożądanej trwałości i skuteczności . Zastosowany model oparty jest na indywidualnej i kompleksowej diagnozie potencjału (mocnych i słabych stron) i zindywidualizowanym (adekwatnym do zdiagnozowanych potrzeb) treningu postaw pracowniczych - przy jednoczesnej pełnej akceptacji i włączeniu się klienta w realizację działań podejmowanych na jego rzecz . Oznacza to zatem pełną realizacje zasady empowerment w pracy z klientem . Proponowany model jest dobrą podpowiedzią praktyczną jak wspierać klientów realnie zdolnych do zatrudnienia pod względem zdrowotnym i psychospołecznym ,co zdiagnozować należy na etapie preselekcji do projektu a następnie wzmacniać i utrwalać nawet w trakcie zatrudnienia. Wysoki poziom przydatności praktycznej z możliwościami replikacji w skali lokalnej mają wszystkie elementy modelu – od poprawnie skonstruowanego partnerstwa instytucjonalnych interesariuszy ,przez zindywidualizowane i wieloaspektowe podejście w fazie diagnostycznej a następnie adekwatnie dobrane szkolenia i wieloprofilowe podejście do zatrudnienia jednego klienta Wypracowane narzędzia interwencji w formie procedur ,testów i kwestionariuszy badawczych ,scenariuszy działań ,formularzy raportów itp. – zawierają pożyteczne instrukcje i rekomendacje dla ich zastosowania – posiadają więc cechy wysoce utylitarne Produkt finalny bez większych przeszkód może i powinien być wykorzystany w innych ośrodkach jako dobra praktyka zastosowania innowacyjnych rozwiązań w znajdywaniu indywidualnych ścieżek zatrudniania osób bezrobotnych w wieku 45 +

Uznać produkt finalny za zwalidowany 4.Rekomendacja : 4,70/5,00 Uznać produkt finalny za zwalidowany Olsztyn,30.11.2011 r. Antoni Rutka