PRZESZŁOŚĆ PRZYSZŁOŚCI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Obchody Roku Chopinowskiego w PSP Nr 15 w RADOMIU
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
AD 2010Chopin żyje w Daleszycach Szkolny program obchodów Roku Chopinowskiego.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
PROJEKT OPRACOWANY PRZEZ
Realizacja projektów edukacyjnych w świetle edukacji regionalnej Joanna Dembowa wrzesień 2007.
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Mniejszości narodowe Romowie w PSP nr 1
Organizacja imprezy rekreacyjno-sportowej w Maćkówce przez
Izba Historii Regionalnej istnieje od końca 1999 roku. Początki tworzenia zbiorów sięgają 1995r. Wtedy to nauczyciel historii i opiekun Izby mgr Janusz.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
realizowany przez Zespół Szkół Nr 2 w Zamościu Szkołę Podstawową Nr 7
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Drodzy uczniowie W roku szkolnym 2008\2009 rozpoczyna swoją działalność Koło Literackie.
„Rodem Warszawianin, sercem Polak, a talentem świata obywatel.”
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
Nasza Biblioteka 2011.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
„Hetman Jan Tarnowski- życiorys czynami pisany.”
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
MŁODZI TWORZĄ SZTUKĘ Projekt miał na celu: Aktywizację, rozwijanie warsztatu plastycznego oraz pogłębianie wiedzy z zakresu historii i teorii sztuki wśród.
KOŁO PLASTYCZNE.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Innowacja organizacyjna „Klik… i wiem wszystko” z zakresu historii i społeczeństwa oraz technologii informacyjnej Alicja Krupska, Ewa Oleszczak.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Magnum Praemium Wratislaviae (lata ). Cel przedsięwzięcia Połączenie konkursów poświęconych historii, tradycji, kulturze oraz innym zagadnieniom.
Prezentacja projektu „Zapomniana historia - śladami Bitwy Przasnyskiej” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w Ramach Europejskiego Funduszu.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
„Stulecie Czesława Miłosza”
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Realizacja ścieżki turystyczno - regionalnej W ramach działań w zakresie realizacji ścieżki turystyczno - regionalnej przygotowaliśmy dla uczniów naszej.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Podsumowanie I etapu projektu Drogi Tarnowian do Niepodległości
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Tablica poświęcona poległym żołnierzom.
29 kwietnia 2016 r. cała społeczność szkolna obecnością w uroczystym apelu uczciła Dzień Flagi RP oraz 225 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W czasie.
Konkursowi patronuje pani Wanda Chotomska. - Rozbudzenie zainteresowania literaturą i językiem ojczystym. - Rozwój literackich talentów. - Promowanie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
MAŁOPOLSKA – MOJE MIEJSCE NA ZIEMI, MOJA MAŁA OJCZYZNA
Szkoła Nauczycielem stoi
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W TUSZYNIE
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
ROK STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
„KTO TY JESTEŚ ?” „Ta ziemia od innych droższa” – odwrócona lekcja języka polskiego
Zapis prezentacji:

PRZESZŁOŚĆ PRZYSZŁOŚCI CYKL DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH

Cykl działań dydaktyczno-wychowawczych zatytułowanych Przeszłość przyszłości ma za zadanie zachęcić uczniów do aktywnego poznawania wybranych obszarów naszej tradycji, historii oraz dorobku wybitnych twórców przeszłości i współczesności. Działania maja charakter interdyscyplinarnych projektów łączących wiedzę i umiejętności z zakresu historii Polski, historii literatury, geografii, religii, historii architektury, muzyki i stroju oraz kultury żywego słowa i plastyki. Uczniowie, przygotowując prezentacje, poprzez wspólną pracę i grupowe działanie odnajdują się jako odbiorcy i współuczestnicy kultury.

Realizowany przez Komisję Przedmiotów Humanistycznych cykl projektów poświęcony jest ważnym wydarzeniom historycznym i kulturowym naszego kraju oraz regionu. Podejmowane działania są często związane z rocznicowymi obchodami wydarzeń. Przygotowanie i prezentacja projektów stały się atrakcyjnymi lekcjami patriotyzmu i historii dla młodzieży, pozwoliły na wykorzystanie różnych zdolności i zainteresowań uczniów oraz przyczyniły się do większej współpracy nauczycieli uczących przedmiotów humanistycznych.

Projektom towarzyszyły szkolne konkursy wiedzy, których zwycięzcy oraz uczniowie i nauczyciele zaangażowani w realizację przedsięwzięcia, uczestniczyli w organizowanych w ramach projektu wycieczkach przedmiotowych: „Zabytki Puław” (wycieczka w Puławach) oraz „Muzea poświęcone życiu i twórczości Fryderyka Chopina” (zwiedzanie muzeów w Warszawie i Żelazowej Woli). Realizacja prezentowanych przedsięwzięć zaowocowała współpracą ze Starostwem Powiatowym w Puławach, Biblioteką Miejską oraz Muzeum Regionalnym w Puławach.

Etapy pracy nad projektem:

Ustalenie tematu projektu (burza mózgów) Zaproponowanie wykorzystania treści poszczególnych przedmiotów KPH w realizacji projektu (historia, język polski, religia, geografia, wiedza o społeczeństwie, wiedza o kulturze) Ustalenie części prezentacji i zakresu odpowiedzialności poszczególnych nauczycieli (część wprowadzająco-informacyjna, część artystyczna – poezja, śpiew, inscenizacje, wystrój i dekoracja, oprawa muzyczna, przygotowanie konkursów, organizacja wycieczek) Uzgodnienie terminu prezentacji. projektu Ogłoszenie projektu wśród uczniów Praca chętnych uczniów nad projektem pod kierunkiem nauczycieli Przedstawienie szkolnej społeczności multimedialnej prezentacji projektu

Zrealizowane projekty i ich cele:

Katyń – Golgota Wschodu utrwalenie pamięci o ofiarach zbrodni katyńskiej oraz pobudzenie refleksji na temat zagrożeń wynikających z totalitarnych form organizacji państwa

Złoty Wiek Puław zapoznanie uczniów z historią i tradycją regionu oraz działalnością kulturalno-oświatową rodu Czartoryskich w latach 1731-1831

Wrzesień 1939 – zaczęło się w Polsce przypomnienie ważnych i tragicznych wydarzeń związanych z wybuchem II wojny światowej ze szczególnym zwróceniem uwagi na przebieg wrześniowych dni na ziemi puławskiej i wykorzystaniem relacji naocznych świadków

Chopin 2010 przekazanie informacji o życiu i twórczości najwybitniejszego kompozytora na tle ważnych wydarzeń historycznych epoki, jak: powstanie Księstwa Warszawskiego, Królestwa Polskiego, powstanie listopadowe, Wielka Emigracja, którym towarzyszyły nostalgiczne dźwięki muzyki Chopina przesiąknięte polskością, tęsknotą za Ojczyzną, miłością do bliskich

Rok 2011 – Rok Czesława Miłosza

Czesław Miłosz – w stulecie urodzin Konkurs Recytatorski Czesław Miłosz – w stulecie urodzin

W czerwcu 2011 roku minęła setna rocznica urodzin Czesława Miłosza W czerwcu 2011 roku minęła setna rocznica urodzin Czesława Miłosza. Pragnąc uczcić to wydarzenie Zespół Szkół nr 1 im. Stefanii Sempołowskiej w Puławach zorganizował konkurs recytatorski poświęcony twórczości Noblisty.

Celem imprezy było popularyzowanie wiedzy o życiu i twórczości Czesława Miłosza, kształtowanie kultury żywego słowa, doskonalenie umiejętności recytatorskich oraz pobudzanie artystycznej aktywności uczniów. Uczestnicy reprezentujący szkoły ponadgimnazjalne powiatu puławskiego recytowali wybrane wiersze oraz fragmenty prozy autora Doliny Issy.

Konkursowi recytatorskiemu towarzyszyła prezentacja multimedialna poświęcona Poecie. Oprawę scenograficzną imprezy stanowiły gazetki i ekspozycje przedstawiające kraje i miasta, w których żył i tworzył Miłosz, portrety jego literackich przyjaciół oraz najważniejsze wydarzenia historyczne, których świadkiem i uczestnikiem był autor Rodzinnej Europy. Dopełnienie całości stanowiła wystawa prac plastycznych wykonanych przez uczniów w związku z konkursem Czesław Miłosz w portrecie i karykaturze.

13 grudnia 1981 – stan wojenny – pamiętamy przypomnienie trudnej drogi do demokracji oraz uczczenie ofiar stanu wojennego w 30 rocznicę pamiętnych dni

Projekt przybrał formę uroczystego apelu dla uczniów całej szkoły.