POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
Dojrzałość szkolna dziecka
ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Duże dzieci – wielkie sprawy
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
PEDAGOG SZKOLNY.
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Pomorskie Centrum Psychoedukacji, Diagnozy i Terapii w Gdańsku
Reintegracja społeczna i zawodowa poprzez program zatrudnienia socjalnego.
REALIZACJA PROGRAMU ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Pod skrzydłami feniksa WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH DLA DZIECI Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI I RUCHOWYMI GRUPA WSPARCIA DLA RODZICÓW GRY.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Wychowywać to kochać i wymagać
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
II Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNE PROPONOWANE WYCHOWANKOM MOW w KAMIONKU WIELKIM
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Przedszkola Miejskiego nr 4
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU. OFERTA WARSZTATOWYCH ZAJĘĆ PSYCHOEDUKACYJNYCH DLA PRZEDSZKOLI.

Prowadzący: mgr Magdalena Klien- psycholog mgr Beata Grzybek- psycholog

Praca z agresją- warsztaty Rozwiązywanie konfliktów i praca z agresją w grupie przedszkolnej umiejętność nazywania zachowań agresywnych przez dzieci

c.d. odróżnianie złości od agresji nabycie umiejętności adekwatnego radzenia sobie z doświadczaną agresją

Praca nad tolerancją budowanie postaw akceptacji wobec inności i niepełnosprawności budowanie postaw otwartości wobec osób współtworzących grupę

Zajęcia ruchu rozwijającego metodą Veroniki Sherborne zapobieganie agresji wzbudzanie zachowań opiekuńczych u dzieci starszych wobec młodszych relaksacja wzbudzanie pozytywnych emocji u dzieci nauka współdziałania w grupie integracja grupy rówieśniczej oraz integracja międzygrupowa

Zajęcia integracyjne autoprezentacja lepsze poznanie członków grupy

Praca nad normami i zasadami w grupie przybliżenie funkcji autorytetu wyjaśnienie norm i zasad panujących w przedszkolu uświadomienie potrzeby wprowadzenia norm i nauka ich przestrzegania

Zajęcia o uczuciach nabycie umiejętności nazywania i wyrażania uczuć poprawa komunikacji w grupie komunikowanie uczuć jako element zapobiegania agresji

Warsztaty na temat bezpieczeństwa nauka bezpiecznego wchodzenia w relacje z osobami obcymi nabywanie umiejętności odmawiania wobec niepewnych sytuacji

Rola przedszkolaka nabywanie świadomości korzyści płynących z uczęszczania do przedszkola omówienie potrzeby edukacji oraz relacji społecznych

Zajęcia zawodoznawcze rozpoznawanie predyspozycji do poszczególnych grup zawodowych

Oferta warsztatów psychoedukacyjnych dla rodziców: omówienie faz rozwoju psychospołecznego i seksualnego u dzieci w wieku przedszkolnym kształtowanie kompetencji wychowawczych

Oferta warsztatów psychoedukacyjnych dla wychowawców: omówienie faz rozwoju psychospołecznego i seksualnego dzieci w wieku przedszkolnym kształtowanie kompetencji wychowawczych kształtowanie świadomości procesu grupowego w grupie przedszkolnej inne według potrzeb

Dziękujemy za uwagę!! Pomorskie Centrum Psychoedukacji, Diagnozy i Terapii. Tel.: 607- 211- 188 www.pcpdit.pl email: pcpdit@wp.pl