Zespół Szkół w Jerzmanowicach Szkoła Podstawowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
System zapewniania jakości Szkoły Podstawowej w Osięcinach
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Szkołą Odkrywców Talentów
Doświadczenia szkoły związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Tel./fax (0 42)
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
„ Powiedz dziecku, że jest dobre, że umie, że potrafi ” (Janusz Korczak) Zespół Szkół Specjalnych nr 5 tel./fax (42) ul. Plantowa Łódź.
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Pedagogika, studia II stopnia
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapraszamy Dołącz do nas !
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół w Jerzmanowicach Szkoła Podstawowa Dobre Praktyki Zespół Szkół w Jerzmanowicach Szkoła Podstawowa

I Poradnia psychologiczno- pedagogiczna w szkole   pedagog i psycholog szkolny: prowadzi zajęcia o charakterze terapeutycznym i socjoterapeutyczne, udziela konsultacji i porad dzieciom, rodzicom i nauczycielom, diagnozuje sytuacje problemowe, prowadzi zajęcia naprawcze w klasie w sytuacji konfliktu oraz spotkania psychoedukacyjne na temat radzenia sobie z emocjami,  pedagog- terapeuta: prowadzi zajęcia rewalidacyjne z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, celem zajęć jest korekcja, kompensacja i usprawnianie zaburzonych funkcji psychomotorycznych u tych uczniów. zajęcia prowadzone są indywidualnie lub w małych grupach. Zadania dobierane są do potrzeb i potencjalnych możliwości rozwojowych każdego dziecka. w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów edukacyjno – terapeutycznych wykorzystuje się różne nowoczesne metody, np.: Kinezjologię Edukacyjną, Metodę Dobrego Startu, Metodę Aktywnego Słuchania Muzyki, Metodę Symboli Dźwiękowych. logopeda: oprócz terapii logopedycznej logopeda podejmuje inne działania zapobiegające problemom związanym z mową i słyszeniem. prowadzone są systematyczne przesiewowe badania słuchu, co pozwala na odpowiednio szybkie wykrycie a następnie zaplanowanie i prowadzenie działań terapeutycznych, udzielenie odpowiedniego wsparcia zarówno dziecku, jak i jego rodzicom

II Szkoła promująca edukację, zdrowie, bezpieczeństwo i ekologię Społeczność szkolna od kilku lat systematycznie realizuje programy, projekty i przedsięwzięcia, które na stałe weszły do kalendarza. Są to min: Programy: „Szklanka mleka” i „Owoce w szkole” Ogólnopolska Akcja: „Śniadanie daje moc” Ogólnopolska akcja przy współudziale policji: „Klub bezpiecznego Puchatka” Udział w akcji ekologicznej „Listy do Ziemi” Projekty współrealizowane z gimnazjum np.: „Gimnazjaliści uczą dzieci segregować śmieci”. Wielkie dyktando Kiermasze i wystawy Dzień Europejski Akcje charytatywne

III Współpraca z instytucjami lokalnymi współpraca z OPN: warsztaty prowadzone przez pracowników OPN w szkole i ćwiczenia badawcze w terenie współpraca z parafią: przygotowanie cyklicznych uroczystości kościelnych współpraca z Gminną i Powiatową Biblioteką Publiczną: spotkania autorskie współpraca ze Stowarzyszeniem Ekoturystyki „Ostaniec”: spotkania z naukowcami oraz zajęcia terenowe w Jaskini Nietoperzowej współpraca z Muzeum Archeologicznym w Krakowie: warsztaty archeologiczne współpraca z Gminną Komisją do spraw rozwiązywania problemów alkoholowych: cykliczne warsztaty profilaktyczne: NOE i ARCHEZJA współpraca z Polskim Towarzystwem Schronisk Młodzieżowych – oddział małopolski w Krakowie  

IV Zajęcia artystyczne (plastyczne i teatralne) Głównym celem zajęć jest promowanie umiejętności i zdolności twórczych dzieci, jest to też okazja do wymiany doświadczeń nauczycieli w dziedzinie kształcenia artystycznego. Od kilku lat w klasach I-III prowadzone są zajęcia teatralne przygotowujące małe dzieci do publicznych wystąpień. Zajęcia prowadzone są w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Założeniem zajęć jest wielostronny rozwój uczniów: ich emocji, intelektu, wyobraźni, sprawności fizycznej i manualnej oraz sfery społecznej. W ten sposób integrują osobowość dziecka, a także integrują dzieci między sobą. Przygotowują do uczestnictwa w kulturze. Celem spotkań jest rozwój aktywności twórczej dzieci, rozbudzanie zainteresowań dziecięcą poezją i literaturą, nauka dykcji i rozwijanie zdolności recytatorskich, a także aktorskich. Dla wszystkich dzieci szkoły podstwaowej prowadzone są zajęcia plastyczno-artystyczne w czasie których uczestnicy tworzą prac plastyczne ale również przygotowują sztuki teatralne

V Szkolne koło turystyczno- krajoznawcze PTSM „Nietoperze” W szkole aktywnie działa turystyczno-krajoznawcze koło Nietoperze. Celem działalności koła jest propagowanie wśród dzieci i młodzieży wartości, których nośnikiem jest turystyka i krajoznawstwo oraz dbałość o właściwy rodzaj edukacji naszych uczniów. Krajoznawstwo pozwala zapoznać się z innymi stylami życia, innymi formami postrzegania świata, odkrywania samego siebie i innych. I taka idea przyświeca „Nietoperzom. W minionych latach sukcesami reprezentujemy naszą społeczność szkolną na rajdach i zlotach młodzieży PTSM dobywając puchary w różnych imprezach turystyczno-krajoznawczych.  Szkolne Targi Turystyczne uczniowie ze szkoły podstawowej brali udział w wojewódzkich targach turystycznych organizowanych w Krakowie, na których zdobyli wyróżnienie. Prezentowali stoiska pt. „Swój Region w Zmysłach”(gimnazjum) i „Świat w zmysłach” (szkoła podstawowa). Patronat nad tym konkursem sprawował Prezydent Krakowa. Nagrodą główną w konkursie był udział w targach ogólnopolskich. W latach 2006 -2008 szkoła kwalifikowała się do Ogólnopolskiej Szkolnej Giełdy Turystycznej, która zorganizowana została w Szczecinie. Tam uczniowie gimnazjum przedstawili pracę „Fragment Małopolski w Zmysłach”, a młodzież ze szkoły podstawowej zaprezentowała „Świat w zmysłach – Szkocja”. Udział w tym konkursie zobligował uczniów do pozyskiwania sponsorów, nawiązania współpracy z różnymi instytucjami, dzięki czemu szkoła oraz środowisko lokalne mogły się promować, a sami uczestnicy mieli okazję poznawać pn-zach część Polski.  

VI Sukcesy i nagrody, czyli np. konkurs Szopki Bożonarodzeniowe Konkurs Krakusek rokrocznie uczniowie uczęszczający do klas I-III biorą udział w konkursie „Krakusek” . Nasi uczniowie zostają finalistami, a jedna z uczennic naszej szkoły zajęła pierwsze miejsce w tym konkursie. Zwyciężczyni Kuratoryjnego Konkursu Humanistycznego w roku szkolnym 2011/2012 ,,Szopka Bożonarodzeniowa w tradycji chrześcijańskiej” każdego roku wielu uczniów bierze udział w konkursie organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 10 w Będzinie, Parafię Św. Trójcy oraz Muzeum Zagłębia. W konkursie wzięło udział 130 szopek, w tym 33 z Jerzmanowic, które przygotowało 46 uczniów. Podobnie jak w latach minionych najwięcej nagród otrzymali uczniowie naszej szkoły oraz przedszkolaki. Spośród 27 nagród 11 trafiło do naszych dzieci (2 pierwsze miejsca, 2 drugie, 3 trzecie i 4 wyróżnienia). Patronat honorowy sprawował biskup Grzegorz Kaszak.

VII Chór „Źródło” Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Akademii Krakowskiej i Szkoła Podstawowa im. Św. Królowej Jadwigi ma już za sobą liczne osiągnięcia. Jednym z nich jest działalność chóru „Źródło”, który funkcjonuje od 2002 r. Zgromadził on już 50 uczniów z gimnazjum i szkoły podstawowej. Chór ten opracowuje różnorodny repertuar, który jest wykorzystywany podczas uroczystości szkolnych, takich jak: Dzień Patrona, Wigilia, akademie patriotyczne, oraz środowiskowych m.in. koncerty organizowane w kościele parafialnym z okazji rocznicy śmierci Papieża Jana Pawła II, Jurajskie Dni Jerzmanowic, czy konkursy na szczeblu powiatowym. Każdego roku chór koncertuje na Powiatowym Przeglądzie Chórów z okazji Święta Niepodległości w Krzeszowicach. W ubiegłym roku szkolnym chór „Źródło” brał udział w Powiatowym Konkursie Chórów w Słomnikach, gdzie zdobył wyróżnienie.

VIII Projekty współfinansowane przez Unię Europejską Najnowsze sukcesy Zespołu Szkół w Jerzmanowicach Zespół Szkół w Jerzmanowicach może pochwalić się realizacją Projektów „Program Operacyjny Kapitał Ludzki 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”. Projekt „Wiedzieć więcej” rozpoczął się 01.09.2009 r. i trwał dwa lata, obejmował uczniów gimnazjum, drugi projekt „Akademia Efektywnej Nauki” realizowany był w szkole podstawowej w roku szkolnym 2009/2010. W ramach projektów „Wiedzieć więcej” i „Akademia Efektywnej nauki” uczniowie uczęszczali na zajęcia wyrównawcze i rozwijające. Uzupełniali braki, poszerzali zainteresowania i odkrywali predyspozycje, które pomogą w wyborze dalszej kariery zawodowej. Ponadto realizacja projektów, dzięki organizowanym wycieczkom i rajdom, pozwalała młodzieży na zgłębienie wiedzy o Polsce oraz wzbogaciła bazę dydaktyczną szkoły.

IX Nadzór pedagogiczny i zarządzanie   praca zespołów nauczycieli, analiza badań, opracowywanie wniosków i rekomendacje do dalszej pracy wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli analiza realizacji wniosków w zakresie kontroli ewaluacji i doskonalenia wdrażanie najważniejszych wniosków wynikających z realizacji planu nadzoru pedagogicznego np.: zwiększenie oferty zajęć rozwijających wypracowywanie metod pracy z uczniem z w zakresie wykorzystania wiedzy w praktyce organizowanie dni otwartych dla rodziców oraz zajęć koleżeńskich dla nauczycieli analiza i zmiana koncepcji pracy szkoły, ankiety wśród nauczyciel i wywiad z pracownikami samorządu oraz rodzicami systematyczne badania umiejętności uczniów klas trzecich OPERON, OBUT oraz próbny sprawdzian Operon