Smutna historia e-learningu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
im. Króla Jana III Sobieskiego
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
KODEKS 2.0.
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
KULTURA STUDIOWANIA jako przejaw kultury organizacyjnej
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
Zestawienie wyników egzaminu
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Liceum Ogólnokształcące w Sosnowcu w Sosnowcu Rok założenia Multimedialne Niepubliczne Historia Nasze atuty Galeria zdjęć Kontakt Życie szkoły.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Idea oceniania kształtującego
Z KLASĄ ..
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Małe dziecko w systemie edukacji
Metody sprawnego uczenia się.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
Festiwal Szkoły z klasą 2.0 Oprac. Aleksandra Mośko.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

Smutna historia e-learningu Miejsce na obrazek Smutna historia e-learningu …i co z niej wynikło Sławek Postek

Jak działa edukacja? cz. 1 Czynnik warunków systemu Czas trwania lekcji, materiał, nauczyciele, godziny nauki, sposób uczenia… urawniłowka Czynnik dyspozycji indywidualnych Zdolności, motywacje, inteligencja, masa mięśniowa… ze swej natury różnorodne

Efekt = warunki x dyspozycje Jak działa edukacja? cz. 2 Efekt = warunki x dyspozycje

czteropolówka

Cudowny pomysł e-learningu warunki x dyspozycje = efekt

Cudowny pomysł e-learningu warunki x dyspozycje = efekt Warunki po stronie ucznia Zmienianie warunków kompensuje niedostatki dyspozycji

A co wyszło w badaniach cz.1 kierowanie uwagą uczniów Sekwencyjność i wyróżnienie materiału wspiera zapamiętywanie, ale nie stosowanie wiedzy. Pogarsza rozumienie. (Jamal i in, 2008) [są inne dane: Craig i in., 2002] ‚interaktywność’ materiału Wzorce uczenia zmieniły się po dodaniu obrazków. Efekty NIE. Efektywność SPADŁA. (Rasch, Schnotz, 2009) Multimedialny nie znaczy efektywniejszy

A co wyszło w badaniach cz.2 Obciążenie nadmiarem informacji (od McLuhana, lata 70/80) Utrata orientacji Trudności w przekształcaniu informacji w wiedzę Nierozróżnianie wiedzy od trivii Obawa przed niedouczeniem („Sam sobie znajdź w necie”) Trudności w organizowaniu własnej nauki

A co wyszło w badaniach cz.3 Funkcjonowanie społeczne W e-l prawie brak poszukiwania pomocy (Mercier, Frederiksen, 2007) Kontakty społeczne poprawiają przynajmniej rozumienie i wartościowanie (Knipfer i in., 2009). Technologia zmniejsza ich częstotliwość (walter, 1996)

A czemu tak? Ludzie nieprzygotowani do ofiarowanej im swobody ‚Dopieszczanie’ uczniów skazane na niepowodzenie „Cyfrowi tubylcy” to nie tubylcy

Romans z b-learningiem Skoro: Ludzie w e-l uczą się lepiej gdy się nimi kieruje (Segers, Verhoeven, 2009) Wyniki czystego e-l są w najlepszym wypadku kłopotliwe Wprowadźmy do nauczyciela na powrót (Graham, Young, 2002)

Koniec romansu z b-learningiem Internet <---------> nauczyciel Kto jest ważniejszy? Kto jest mądrzejszy? Jak to się ma to etosu zawodu? + powrót wszystkich problemów instytucjonalnej edukacji

Na szpicy nauki: c-learning redefiniowanie nauczyciela Nauczyciel C-nauczyciel Źródło wiedzy Źródło oceny Dyrektywny Kontroluje CO Źródło metaumiejętności Inspiruje do rozwoju Wspierający Kontroluje JAK (Osguthorpe, Graham, 2003)

I na koniec: co to jest to metacośtam? meta = ‚o sobie’ metawiedza znam siebie, wiem co mnie rusza, wiem co mnie rozprasza, wiem ile muszę spać/jeść metaumiejętności kontroluję się, skupiam się, relaksuję się, motywuję się, umiem się uspokoić, coś sobie wytłumaczyć, zaplanować coś i pilnować się