WSTĘP DO MARKETINGU INTERNETOWEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
Advertisements

Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Debata szkolna Zespół Szkół w Rybnie r.
KIM JESTEŚMY? Serwis KurJerzy.pl został uruchomiony na początku 2010 roku jako alternatywa dla kosztownych usług kurierskich w Polsce. Firma działa jako.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Zużycie prądu w moim domu ENERGIA ELEKTRYCZNA ODCZYTWskazania licznika Zużycie w jednostkachLiczba osóbŚrednie zużycie na osobę Pierwszy44894,
Czyli… kilka słów o języku hiszpańskim oraz o tym dlaczego warto uczyć się tego pięknego języka?
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie zapotrzebowania na pracowników wśród.
Literary Reference Center Przewodnik
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Co to jest GMO ? GMO to organizm inny niż organizm człowieka, w którym materiał genetyczny został zmieniony w sposób nie zachodzący w warunkach naturalnych.
Oferujemy sprzedaż ręcznie wytwarzanych przez nas kartek na różne okazje (mi. na Boże narodzenie, Wielkanoc itp.). Kartki wykonywane będą z powszechne.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
CYBERPRZEMOC.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
LUKAS Bank „INSTYTUT JAK PŁACIĆ MNIEJ”
Test analizy wariancji dla wielu średnich – klasyfikacja pojedyncza
Rola książki w życiu człowieka
Ucz i ucz się z TIK!.
Osoby młode na rynku pracy w świetle danych statystycznych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
BAROMETR HEDONIŚCI I OSZCZĘDNI 2017.
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Liczby pierwsze.
Moje szczęście.
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
Bądź tam, gdzie Twoi klienci
Media Alternatywne.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Tworzenie modelu: przeglądanie wyników, redukcja rozmiarów modelu.
bankowość internetowa i mobilna płatności bezgotówkowe
Wpływ wybranych czynników na występowanie zaburzeń snu w chorobie Parkinsona Weronika Urbaś1, Anna Grażyńska1, Magdalena Doręgowska2, Joanna Siuda2, Monika.
Znajdowanie liczb pierwszych w zbiorze
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Zapis prezentacji:

WSTĘP DO MARKETINGU INTERNETOWEGO Polski internauta WSTĘP DO MARKETINGU INTERNETOWEGO

Liczba internautów w Polsce Jeśli wykluczyć dzieci w wieku 0-6 oraz osoby starsze +65, których w sumie jest ok. 9 milionów, okazuje się, że prawie WSZYSCY są internautami

Dostęp do internetu w Polsce Polska jest jeszcze troszkę poniżej średniej z Uni Europejskiej, ale patrząc na początek naszej przygody internetowej (wykres 2), to różnica systematycznie się zmniejsza

Profil polskiego internauty Demografia - 15-24 5,7% mężczyźni, 5,4% kobiety; 25-34 8% mężczyźni, 7,8% kobiety; 35-44 7,7% mężczyźni, 7,5% kobiety; 45-54 6% mężczyźni, 6% kobiety; 55+ 12,3% mężczyzn, 17,6% kobiety – czyli mamy zdecydowaną nadreprezentację w internecie osób młodych i sporą czarną dziurę wśród osób starszych Wykształcenie – podstawowe 15% M, 18,2% K; gimnazjalne 5,5% M, 3,9% K; zawodowe 27,8% M, 14,9% K, średnie 31% M, 33,7% K, wyższe 20% M, 28,3% K – profil użytkownika ze wzglęu na wykształcenie mniej więcej odpowiada temu co jest w społeczeństwie – mamy tylko nadreprezentacje gimnalazjalistów w internecie i mężczyzn z wykształceniem wyższym oraz duża część mężczyzn z wykształceniem zawodowym nie korzysta z internetu 30 lat, 2000 zł netto, specjalista z min. średnim wykształceniem korzystającym z internetu codziennie

Jakie witryny odwiedza Co to są witryny (zgrupowane) i witryny niezgrupowane – w badaniach internetu można spotkać się z pojęciami właśnie witryny i witryny niezgrupowane oraz domeny. W tym przypadku witryną niezgrupowaną jest youtube, zaś pod hasłem witryny np.w przypadku Grupy onet mieszczą się wyniki oglądalności serwisu onet.pl, ale też ich serwis o show-biznesie plejada.pl, sportowy przegladsportowy.pl (to po przejęciu przez Axel Springer onetu), lokalizator zumi. W grupie gazeta.pl oprócz portalu o tej nazwie jest między innymi sport.pl czy plotarski plotek.pl.

Jakie witryny odwiedza (wg. kategorii)

Z jakich urządzeń korzysta Ciągle jeszcze przede wszystkim z internetu korzystamy za pomocą urządzeń typu komputer stacjonarny (coraz rzadziej) lub laptop, ale coraz bardziej dostępny internet mobilny sprawia, że już ¾ użytkowników internetu w Polsce łączy się z nim mobilnie, głównie za pomocą smartofona. Dlaczego tak się dzieje? Po pierwsze, co widać na drugim wykresie, bardzo szybko rośnie liczba smarfonów, na dzień dzisiejszy pewnie już ponad 80% interneatów posiada smarfona. A po drugie, coraz większa konkurencja dostawców telekomunikacyjnych sprawia, że transfer internetu mobilnego jest coraz tańszy. Chociaż z internetu mobilnego ciągle najczęściej korzystamy w domu przez domowe wifi.

Jakie witryny odwiedza Tutaj zestawienie top 15 domen odwiedzanych przez polskich internautów. Już dwie z nich są częściej odwiedzane na urządzeniach mobilnych niż desktopowo – to gazeta.pl i tvn24.pl – co oznacza, że często będąc w drodze, mając tylko smartfona pod ręką, przede wszystkim sprawdzamy aktualne wiadomości, może wyniki sportowe. W innych przypadkach coraz mniejsza jest różnica między liczbą odwiedzających poszczególne strony www desktopowo i mobilnie. Wyjątkiem jest tutaj youtube, gdzie użytkowników desktopowych jest 3 razy więcej niż mobilnych.

Z jakich przeglądarek korzysta Chrome 55%-70% Firefox 10%-26% Opera 4%-6% Internet Explorer 3%-10% Safari 3%-5% Tutaj miał być slajd z informacją o tym z jakich przeglądarek korzystają najczęściej internauci, ale różne instytucje, firmy w tak różnych sposób zbierają dane, prowadzą badania, że wyniki mocno się różnią. Jedna rzecz jest tylko wspólna, czyli najpopularniejsza przeglądarka, i tutaj zagadka: jaka przeglądarka jest najpopularniejsza w Polsce: Chrome – w zależności kto bada i jak bada od 55-70% polskich internautów korzysta z tej przeglądarki. Z pewnością jednak w ostatnich kilku latach nastąpił zmierzch popularnego kiedyś internet explorera, nowy produkt microsoftu- Edge – który miał zająć miejsce swojego poprzednika nie chce się przyjąć i od kilku lat także firefox mozzila pikuję w dół, a w ich miejsce mocno wszedł chrome. To co Polskę różni od świata, to miejsce przeglądarki Applowskiej, Safari w świecie zajmuje bowiem 2 miejsce, dla Polaków produkty Appla ciągle są za drogie, stąd też niewielki odsetek internautów korzystających z tej przeglądarki.

Wydatki na reklamę online w Polsce Rynek reklamy online systematycznie rośnie, od wielu lat są to wzrosty dwucyfrowe... Jednak szacuje się, że niemal cały wzrost w ostatnich latach jest konsumowany przez dwóch największych graczy, jakimi są google i facebook

Wydatki na reklamę online w Polsce A tutaj widzimy porównanie wydatków na reklamę w poszczególnych klasach mediów. Ciągle liderem jest telewizja, dopiero za nią internet, ale to w przeciągu najbliższych kilku lat powinno się odwrócić, zwłaszcza, że powoli zmienia się sposób konsumpcji treści wideo, rośnie youtube, rozwijają się platformy vod jak netflix, wydawcy portali internetowych produkują coraz wyższej jakości materiały wideo, na niektórych serwisach internetowych są już normalne ramówki z treściami wideo. Na trzecim miejscu jest radio, któremu wieszczono odejście do lamusa, a które dość mocno się trzyma. Na drugim wykresie widać jak wygląda dynamika wydatków na reklamę w poszczególnych klasach mediów. I tutaj przed systematycznie rosnącym internetem jest kino, ze wrostem ponad 13%. Skąd ten wzrost? Polacy z roku na roku chętniej odwiedzają kina, 2016 roku był pod tym względem rekordowy, bo sprzedało się aż 52 milionów biletów (przy 44,5 mln w 2015, 36 mln w 2013), a za widzami idą reklamodawcy. Oczywiście wydatki na reklamę kinową zajmują niewieli kawałek tortu reklamowego, więc te wzrosty nie mają większego znaczenia dla całości rynku. Na drugim brzegu jest reklama prasowa, która notuje systematyczne spadki. Te spadki np, wydawca Gazety Wyborczej próbuje dyskontować (wzorując się na NY Times) wprowadzając prenumeratę cyfrową i zamykając część swoich treści za tzw. paywollem

Na jakie rozwiązania wydają reklamodawcy I to już ostatni slajd, który pokazuje z jakich rozwiązań reklamowych online korzystają reklamodawcy najczęściej. I tak niekwestionowanym liderem jest tzw. Display - w którym mieszczą się te wszystkie banery graficzne, które znajdujemy niemal na wszystkich serwisach internetowych, w tym też jest reklama wideo (i to ona jest motorem wzrostu wydatków na display), na który reklamodawcy wydają połowę swoich budżetów na online. Na drugim miejscu jest marketing w wyszukiwarkach, w naszym kraju to oczywiście google. W krajach wyżej rozwiniętych najczęściej to SEM jest liderem, a dopiero za nich jest display. Dalej mamy ogłoszenia, czyli reklamy w formie oferty konkretnych produktów w serwisach typu otomoto, olx, otodomo, domiporta czy gratka. W klasyfikacji dodatkowej potwierdza się to co pokazywałem kilka slajdów wcześniej, bowiem wraz z wzrostem konsumpcji treści przez urządzenia mobilne, wzrasta tam aktywność reklamodawców, którzy na reklamę mobilną w 2016 roku wydali o 64% więcej niż w roku poprzednim.

Kolejne spotkania 2. CPM, CPC, FF, CTR, SEM, SERP, RTM – czyli z internetowego na polski 3. SEO/SEM – czyli daj się znaleźć swojemu klientowi 4. Marketing mobilny – czyli podążaj za swoim klientem