Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LUKAS Bank „INSTYTUT JAK PŁACIĆ MNIEJ”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LUKAS Bank „INSTYTUT JAK PŁACIĆ MNIEJ”"— Zapis prezentacji:

1 LUKAS Bank „INSTYTUT JAK PŁACIĆ MNIEJ”
Innowacyjna strategia zintegrowana

2 SYTUACJA MARKETINGOWA 1a
LUKAS Bank to marka o wysokim współczynniku spontanicznej znajomości wśród klientów ALE na tle konkurencji LUKAS Bank miał nadreprezentację osób starszych o tradycyjnych poglądach i „niedobór” młodszych, bardziej nowoczesnych użytkowników produktów finansowych

3 KOMENTARZ LEKTORA 1b LUKAS Bank to marka o wysokiej, spontanicznej znajomości wśród klientów. W porównaniu do konkurencji wśród swoich konsumentów bank miał znacznie więcej osób starszych i „niedobór” młodszych użytkowników produktów bankowych. Klienci banku to w dużej mierze tradycjonaliści, którzy najchętniej korzystali z usług finansowych w placówce i nie byli zainteresowani nowoczesnymi produktami bankowymi.

4 CELE KAMPANII a Zachęcić do zainteresowania się i skorzystania z kredytu konsolidacyjnego grupę bardziej nowoczesnych konsumentów, otwartych na nowatorskie rozwiązania Przedstawić się i uwiarygodnić w ich oczach, jako nowoczesny bank z ofertą pomysłowych rozwiązań produktowych

5 KOMENTARZ LEKTORA 2b Najważniejszym wyzwaniem kampanii było trafić z ofertą kredytu konsolidacyjnego do grupy młodszych konsumentów otwartych na nowości. Przekaz miał za zadanie zaintrygować ich swoją formą, przekonać, że prezentowana oferta jest sprytnym i korzystnym rozwiązaniem. A bank, który ją przedstawia to nowoczesna instytucja finansowa.

6 GRUPA DOCELOWA 3a Osoby prowadzące aktywny, nowoczesny styl życia, otwarte na nowinki technologiczne, sięgają chętnie po marki wyróżniające się na tle konkurencji niestandardowym podejściem i innowacyjnością. W bankowości cenią sobie proste produkty i pomysłowe, nowoczesne rozwiązania bankowe. Wiele spraw załatwiają przez Internet, jest to nieodłączny element ich życia. Ludzie w wieku lat.

7 KOMENTARZ LEKTORA 3b Głównym odbiorcą komunikacji były osoby prowadzące aktywny, nowoczesny styl życia, otwarte na nowinki technologiczne, sięgające chętnie po marki wyróżniające się na tle konkurencji niestandardowym podejściem i innowacyjnością. Internet to dla nich podstawowe narzędzie wyszukiwania informacji i rozrywki.

8 INNOWACYJNOŚĆ KAMPANII TV 4a

9 KOMENTARZ LEKTORA 4b Kierując przekaz do tej grupy konsumentów postawiliśmy na niebanalną, „niebankową” formę kreatywną, która skutecznie budowała atrybuty marki takie jak nowoczesna, pomysłowa, innowacyjna. Na potrzeby kampanii stworzono „Instytutu Jak Płacić Mniej”, którego głównym zadaniem było pokazanie jak sprytnie można oszczędzać i ile gotówki tak się zaoszczędzi. Naukowcy przeprowadzali badania pokazując, że dla tych, którzy wolą płacić mniej kredyt konsolidacyjny LUKAS Banku to najlepszy wybór. Kluczowy w przypadku tej kampanii był wybór środków komunikacji dostosowany do sposobu konsumpcji mediów grupy docelowej.

10 INNOWACYJNOŚĆ KAMPANII INTERNETOWEJ 5a

11 KOMENTARZ LEKTORA 5b Spoty TV były początkiem kampanii, która rozegrała się w Internecie medium, do którego najczęściej zagląda grupa docelowa w poszukiwaniu rozrywki i informacji. Kolejne zabawne spoty ilustrujące badania Instytutu można było znaleźć na zbudowanym serwisie jakplacicmniej.pl. Na portalu nasza-klasa po raz pierwszy w Polsce założony został profil dedykowany produktowi kredytowemu. Profil opisywał postać pracownika Instytutu, dokonania naukowe oraz sfilmowane badania. Kampania została uruchomiona także w telefonach komórkowych. Umożliwiało to odbiorcom szybki, wygodny kontakt z bankiem z poziomu reklamy pełnoekranowej można było zadzwonić na infolinię, wysłać SMSa lub wejść na stronę WAP kampanii.

12 UZYSKANE REZULTATY 8a Złożono ponad 1000 wniosków przez Internet
osób świadomie przeszło na stronę instytutu w celu zapoznania się ze szczegółami oferty Średni CTR kampanii na poziome 1,13% (dla porównania w kampaniach produktów bankowych najczęściej oscyluje w granicach 0.5%) Profil na „naszej-klasie” odwiedziło osób, z czego ponad 1500 dodało go sobie do „znajomych”

13 KOMENTARZ LEKTORA 8b Dzięki niebanalnej formie i precyzyjnie dobranym mediom udało się uzyskać bardzo wysokie zainteresowanie kampanią: ponad 134 tys. osób świadomie przeszło na stronę Instytut w celu zapoznania się z zawartością, a średni współczynnik CTR osiągnął ponadprzeciętny poziom dla branży finansowej 1,13%. 47 tys. osób odwiedziło profil Instytutu na naszej-klasie.pl, a ponad 1500 dodało do swoich znajomych postać naukowca. Zainteresowanie na portalu społecznościowym było bardzo duże biorąc pod uwagę, że aktywność nie wiązała się z dodatkowymi bonusami. W efekcie podjętych działań złożono ponad 1000 wniosków przez Internet.


Pobierz ppt "LUKAS Bank „INSTYTUT JAK PŁACIĆ MNIEJ”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google