Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
Oferta dla doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
BADANIE OPINII STUDENT Ó W UEP – WIOSNA 2011 Część Ia (pytania 1-5)
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
ZESPÓŁ EDUKACJI „WIEDZA”
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez budżet państwa, realizowany pod nadzorem Wojewódzkiego.
KURSY I EGZAMINY JĘZYKOWE W PWSZ
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej IX Konferencja Czy społeczeństwo informacyjne pobudzi inicjatywy lokalne? Warszawa Wojciech Zieliński.
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając.
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Serdecznie Witamy !. WSNSiT jest wyższą uczelnią niepubliczną działającą na podstawie ustawy z 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Wyjazdy zagraniczne studentów GWSP w ramach programu LLP-Erasmus.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
ABC e-learningu.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
PROGRAM ERASMUS STUDIA I PRAKTYKA W UE
Instytut Spraw Publicznych
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
Erasmus + w Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie Spotkanie informacyjne 18 marca 2014 roku.
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia i praktyki studentów z niepełnosprawnością Anna Dębska, Warszawa 10 lipca 2015 r.
Studiujesz – praktykuj! Program stażowy dla studentów WES
Pedagogika, studia II stopnia
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
RACHUNKOWOŚĆ Katedra Rachunkowości.
Specjalność: Finanse zatrudnienia
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
STUDIA I PRAKTYKI ZA GRANICĄ
Rachunkowość – ścieżka ACCA
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Zapis prezentacji:

Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016 Opracowanie: dr Aleksandra Stankiewicz

Rozkład studentów według kierunku w PWSZ Kierunek studiów N % Bezpieczeństwo Wewnętrzne 148 24,6 Finanse i Rachunkowość 120 20,2 Pedagogika 110 18,5 Ogrodnictwo 57 9,6 Kosmetologia 40 6,7 Dietetyka 37 6,2 Informatyka 32 5,4 Zarządzanie Obszarami Wiejskimi 25 4,2 Zarządzanie Razem 594 100

Uzasadnienie wyboru PWSZ jako uczelni Które z twierdzeń najbardziej pasuje do Ciebie? N % Studia w PWSZ w Skierniewicach to był mój pierwszy wybór 358 60,3 Nie był to mój pierwszy wybór, ale nie dostałem się na inną wybraną uczelnię 102 17,2 Inne uzasadnienie („polecili mi ją znajomi”) 78 13,1 Nie stać mnie było na podjęcie studiów na wybranej uczelni 56 9,4 Razem 594 100

Motywy wyboru PWSZ jako uczelni Dlaczego podjąłeś/łaś studia w PWSZ w Skierniewicach? N % Uczelnia znajduje się blisko miejsca zamieszkania, łatwy dojazd 271 45,6 PWSZ w Skierniewicach zasugerowal mi ktoś z moich znajomych 108 18,2 Uczelnia posiada dla mnie atrakcyjną ofertę edukacyjną 97 16,3 Ze względu na niskie koszty studiowania 47 7,9 Studiują tu moi znajomi 31 5,2 Ze względu na prestiż Uczelni 24 4,0 Zasugerowali mi to rodzice 16 2,7 Inne Razem 587 100

ZAGADNIENIE Średnia <1-7> Kierunek Wiedza prowadzących o wykładanym przedmiocie 6,1 Ogrodnictwo Pedagogika Informatyka Podejście do studenta ze strony pracowników administracyjnych 6,0 BW Przygotowanie prowadzących do ćwiczeń, laboratoriów, warsztatów 5,9 Dietetyka Podejście do studenta ze strony pracowników dydaktycznych 5,8 Przygotowanie prowadzących do wykładów 5,7 FiR Poziom przekazywanej wiedzy przez prowadzących zajęcia dydaktyczne 5,6 Wielkość grup na zajęciach 5,4 Jasność zasad i procedur dotyczących studiowania

ZAGADNIENIE Średnia <1-7> Kierunek Umiejętność przekazania wiedzy przez prowadzących 5,4 Dietetyka Pedagogika Ogrodnictwo Dostępność prowadzących na konsultacjach/dyżurach 5,2 Informatyka Jasność kryteriów zaliczania przedmiotów Materiały dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach Stopień, w jakim Uczelnia przygotowuje do kariery zawodowej 4,9 FiR Sprawiedliwość systemu oceniania Wielkość grup na zajęciach 4,7 Zarządzanie

Ocena jednostek administracyjnych Jednostka administracyjna Średnia ocean <1-7> Biblioteka 6,9 Biuro Karier (obsługa studentów od strony praktycznej) 6,8 Opiekunowie praktyk (obsługa studentów od strony merytorycznej) 6,1 Dziekanat 6,0 Kwestura Uczelniana Rada Samorządu Studentów Wirtualna Uczelnia 5,0

Największe atuty Uczelni % Praktyczny (zawodowy) profil kształcenia 172 29,0 Bliskość miejsca zamieszkania 161 27,1 Kadra dydaktyczna współpracująca z renomowanymi uczelniami z Łodzi i Warszawy 99 16,7 Możliwość bezpłatnej nauki na studiach stacjonarnych 64 10,8 Wysoki, uniwersytecki poziom zdobywanej wiedzy 24 4,0 Indywidualne podejście do każdego studenta ze strony pracowników Konkurencyjna wysokość opłat za naukę studiach niestacjonarnych 18 3,0 Możliwość uczestnictwa w programach wymiany międzynarodowej (np. Erasmus+) 13 2,2 Dobrze wyposażony Kampus Uczelni (np. możliwość zakwaterowania w Domu Studenta) 12 2,0 Bogata oferta przedsięwzięć dodatkowych adresowanych do studentów 4 0,7 Inne 3 0,5 Razem 594 100

Ocena ogólnych warunków studiowania Zagadnienie Ocena <1-7> Ład i czystość na korytarzach i w salach dydaktycznych 6,3 Komputery na korytarzach 5,9 Parkingi na terenie Kampusu Wyposażenie pracowni dydaktycznych Bufet dla studentów (pomieszczenie w budynku 10) 4,5 Siłownia dla studentów

Ocena programu Erasmus + Zagadnienie 2015 2016 Ocena <1-7> Możliwość wyjazdu na praktyki za granicę 2,5 6,2 Znajomość oferty uczelni/państw, gdzie można wyjechać na wymianę 4,7 5,8 Poziom wiedzy o możliwościach programu Erasmus + 4,4 Atrakcyjność oferty uczelni/państw, gdzie można wyjechać na wymianę Znajomość języka angielskiego 3,5 5,6 Gotowość do wyjazdu 3,4 5,2

Co ułatwiłoby decyzję wyjazdu w ramach programu ERASMUS+? N % Czy kiedykolwiek rozważałeś/aś możliwość wyjazdu w ramach programu ERASMUS+? N % Tak 210 35,4 Nie 384 64,6 Razem 594 100 Co ułatwiłoby decyzję wyjazdu w ramach programu ERASMUS+? N % Możliwość uzyskania dodatkowych środków finansowych na pokrycie kosztów podroży 251 42,3 Możliwość odbycia specjalnego kursu językowego przed wyjazdem 219 36,9 Informacje o wyjeździe „z pierwszej ręki”, od studentów PWSZ, którzy już uczestniczyli w programie 50 8,4 Informacje na temat reguł i warunków zaliczenia różnic programowych po powrocie na Uczelnię 36 6,1 Możliwość otrzymani dodatkowych materiałów informacyjnych na temat programu 16 2,7 Kontakt osobisty lub telefoniczny z dedykowanym pracownikiem Uczelni 11 1,9 Inne (np.: pomoc w planowaniu podróży) Razem 594 100

97,3 % 94,6 %

Dziękuję za uwagę