Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
20 lat funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Strategia działania KZK GOP na lata
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Funkcjonowanie transportu lokalnego w Dzierżoniowie i w powiecie dzierżoniowskim Przygotował: Zygmunt Kuc Brzeg maja.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Komunikacja i Turystyka
Informacja o realizacji budżetu w 2012 rok Warszawa r. Komisja Infrastruktury i Inwestycji Rady Miasta.
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
Czysty transport miejski
03/10/2008 Warsztat « Transport » Wystąpienie pani Jeannine MARQUAILLE Wiceprzewodniczącej Rady Regionu Nord - Pas de Calais odpowiedzialnej za sprawy.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Gminne Zakłady Gospodarki Odpadami a ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zwana.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Wykonanie dochodów i wydatków Województwa Dolnośląskiego w latach 1999 – 2011, przewidywane wykonanie 2012 r. oraz projekt uchwały budżetowej na 2013 r.
Dla Związku Komunikacyjnego Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie Katowice, sierpień 2011 r.
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
BILETY OKRESOWE Z RABATEM 10 %. Od 1. kwietnia 2012 r. został wprowadzony system promocyjnej sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej w Stalowej.
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
Czytelność układu linii
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Wystąpienie Prezydenta m.st. Warszawy Warszawa, 10 grudnia 2016 r. PROJEKT BUDŻETU M.ST. WARSZAWY NA 2016 R. ORAZ PROJEKT WPF M.ST. WARSZAWY NA LATA
Temat: Samorząd gminny.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Budżet Miasta Gdańska na rok 2015 Gdańsk, 18 grudnia 2014r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wałbrzych – Książ, grudzień 2015 dr inż. Elżbieta Berezowska Skarbnik Województwa Dolnośląskiego.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Plan finansowy programu
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.

Transport drogowy na Mazowszu
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
OBSŁUGA KOMUNIKACYJNA OSIEDLI MORASKO – RADOJEWO I UMULTOWO
Zakopane 25 października 2018
Biała Podlaska.
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.

Biała Podlaska – miasto na prawach powiatu na wschodzie Polski, w województwie lubelskim, siedziba powiatu bialskiego i gminy Biała Podlaska. Położone nad rzekami Klukówką, Rudką i Krzną – lewym dopływem Bugu, w odległości 36 km od granicy z Białorusią. Powierzchnia miasta wynosi ok. 49,4 km², liczba ludności ok. 58 000. Miasto położone jest w odległości: 157 km od Warszawy 34 km od granicy z Białorusią 145 km od Białegostoku 127 km od Lublina Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Informacje o ZKM Jednostka budżetowa Gminy Miejskiej Biała Podlaska Siedziba - ul. Plac Wolności 12, Biała Podlaska Zatrudnienie – 13,25 etatów Obszar działania - miasto Biała Podlaska oraz gmina wiejska (porozumienie międzygminne) Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Od 1 stycznia 2008 roku za organizację i funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Białej Podlaskiej odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Miejski Zakład Komunikacyjny został przekształcony z zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością i wykonuje zadania jako operator. Wprowadzenie podziału zadań na organizatora i operatora jest zgodne z dyrektywami unijnymi i ustawa o publicznym transporcie zbiorowym. Biała Podlaska jest pierwszym samorządem w województwie lubelskim, który wprowadził takie rozwiązania w komunikacji miejskiej. Rozwój komunikacji miejskiej w Białej Podlaskiej jest realizowany na podstawie Zintegrowanego Programu Rozwoju Transportu Publicznego na lata 2008 – 2015. Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Zadania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej (1/2): programowanie i opracowywanie projektów planów rozwoju miasta w zakresie transportu publicznego, opracowywanie planów finansowych dochodów i wydatków budżetu miasta w zakresie transportu publicznego i realizacji usług wynikających z polityki transportowej miasta, prowadzenie badań rynku usług transportu zbiorowego w celu określania potrzeb transportowych mieszkańców, ustalanie przebiegu linii komunikacyjnych w mieście, przekształcanie i racjonalizacja sieci tras wg. kryteriów funkcjonalnych i finansowych oraz dostosowywaniem zakresu usług do wielkości realnego popytu, rozmieszczanie i utrzymywanie przystanków autobusowych w mieście, rozdzielanie linii poszczególnym operatorom w mieście, zarządzanie procesem zawierania umów na świadczenie usług przewozowych w komunikacji autobusowej, podwyższanie jakości świadczonych usług przez operatorów poprzez precyzyjne formułowanie kryteriów jakości i wiązanie ich spełnienia z wysokością zapłaty, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Zadania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej należy (2/2): kontrola standardów świadczonych usług przez operatorów oraz ich rozliczanie, analiza cen biletów, przygotowanie projektów uchwał dotyczących ustalania zasad taryfowych oraz cen biletów, dystrybucja biletów na terenie miasta, kontrola pasażerów i windykacja należności, koordynacja rozkładów jazdy komunikacji miejskiej, uzgadnianie projektów organizacji komunikacji zastępczej i zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej do dokumentacji projektowych zadań inwestycyjnych i remontowych związanych z koniecznością zmian stałych tras komunikacji miejskiej, promocja transportu publicznego jako środka do zrównoważenia systemu transportu w mieście, usługowe prowadzenie działalności reklamowej na urządzeniach komunikacji miejskiej, sporządzanie zestawień, analiz i sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw, rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących transportu zbiorowego, wykonywanie innych zadań doraźnie zlecanych przez Prezydenta Miasta Biała Podlaska. Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Schemat komunikacji miejskiej w Białej Podlaskiej Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Charakterystyka linii komunikacyjnych zarządzanych przez ZKM (1/2) ZKM zarządza 11 liniami autobusowymi z czego: - 9 linii kursuje w dni robocze - 11 linii kursuje w soboty - 11 linii kursuje w niedziele i święta Częstotliwość kursowania linii komunikacyjnych: - w dzień roboczy (2 wozy/godz. w godz. szczytu 3 wozy/godz.) - w soboty (1 wóz/godz. Linia „H” - 2 wozy/godz.) - niedziele (1 wóz/godz.) Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Charakterystyka linii komunikacyjnych zarządzanych przez ZKM (2/2) Liczba autobusów na liniach (w największym szczycie) - w dzień roboczy - 25 sztuk - w soboty - 12 sztuk - w niedziele i święta - 11 sztuk Liczba kursów wykonywanych w ciągu dnia - w dzień roboczy – 576 kursów - w soboty – 294 kursy - w niedziele i święta – 244 kursy Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Operatorzy komunikacji miejskiej w Białej Podlaskiej Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej Spółka z o.o. obsługiwane linie - 9 liczba autobusów – 30 szt. średni wiek taboru – 5 lat udział w przewozach – 94,58% Prywatna Komunikacja Miejska „WICZUK” Barbara Wiczuk obsługiwane linie - 2 liczba autobusów – 3 szt. średni wiek taboru – 10 lat udział w przewozach – 5,42% Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Nasze standardy jakości Punktualność - dopuszczalne opóźnienia ( 3 minuty ); przyspieszenia (1 minuta ). Bezpieczeństwo pasażerów Wyposażenie autobusu Oznakowanie autobusu Czystość i estetyka autobusu Kultura obsługi pasażera Ekologia Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Wybór środka transportu (dzień roboczy) Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej Źródło: „Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego w mieście Biała Podlaska na lata 2008 – 2015”

Ceny biletów na przełomie lat 2000 – 2011 wprowadzanych w komunikacji miejskiej w Białej Podlaskiej Uchwała nr XXXVII/135/10 Rady Miasta Biała Podlaska z dnia 15 czerwca 2010r. Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Punkty Obsługi Pasażera Zadania: Udzielanie informacji pasażerskiej Sprzedaż i dystrybucja biletów Przyjmowanie wniosków i uwag odnośnie funkcjonowania komunikacji miejskiej Wydawanie bezpłatnych rozkładów jazdy Kontrola punktualności odjazdów autobusów Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Wyniki dobowej kontroli świadczonych usług w komunikacji miejskiej w Białej Podlaskiej Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Wyniki z kontroli przewozu pasażerów Dane za I półrocze 2012 r. Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Liczba pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej w skali jednego dnia w badanych okresach czasu Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej Inwestycje w tabor, infrastrukturę przystankową oraz systemy zarządzania komunikacją miejską ▪ System taryfowo-biletowy uwzględniający potrzeby i możliwości finansowe mieszkańców ▪ Systematyczne badania marketingowe potrzeb pasażerów w powiązaniu z możliwościami organizatora ▪ Troska o wysoki standard jakości świadczonych usług przewozowych przez operatorów ▪ Współpraca ze środkami masowego przekazu – promocja komunikacji miejskiej Zarząd Komunikacji Miejskiej w Białej Podlaskiej

Dziękuję za uwagę Kielce 9 października 2012 r.