Mateusz Siuda klasa IVa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wzmacniacz operacyjny
Advertisements

4. Relacyjny model baz danych
CZWOROKĄTY Prezentacja została wykonana przez Kacpra Jackiewicza.
Prąd elektryczny Paweł Gartych kl. 4aE.
Ruch fali autorzy: Magda i Marta Pysznik
1.
Z historii naszej szkoły…
Struna – rozwi ą zanie dAlemberta Ewa Jench WFiIS AGH.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Soczewki – konstrukcja obrazu Krótkowzroczność i dalekowzroczność.
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
PODSTAWOWY ZESTAW KOMPUTEROWY
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Prąd elektryczny Opór elektryczny.
FIGURY GEOMETRYCZNE Materiały do nauki.
25 PRZYKAZA Ń. 1. Nie dyskutuj z go ś ciem, który ma nad Tob ą pó ł litra przewagi!
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
Gumowy Surowiec.
Mgr Miros ł aw Urbaczewski. W łą czenie si ę do ruchu to rozpocz ę cie jazdy po wcze ś niejszym postoju lub zatrzymaniu si ę, nie wynikaj ą ce z warunków.
Niektórzy ludzie tak przeżyli swoje życie, że pamięć o nich wciąż trwa. Aby uwiecznić tę pamięć, budujemy pomniki, ich imionami nazywamy ulice, czy miasta.
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Dziedzictwo kulturowe
Gesamtschule Sulzbachtal Saarbücken, Niemcy
NA TROPIE MARSJAŃSKICH LUDZIKÓW
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Przykłady skrzyżowań ze znakami
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
Podstawowe figury geometryczne
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
PARK NARODOWY GÓR STOŁOWYCH
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Bezpieczny Internet.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
 Prezentacja dla uczniów klas 1 realizuj ą cych zaj ę cia artystyczne wg programu „Kraina muzyki”.  Zeszyt ć wicze ń „ Ś wiat d ź wi ę ków”: - Modu.
Przedszkola.
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Haft matematyczny.
Jak majtek Kowalski wielokąty poznawał Opracowanie: Piotr Niemczyk kl. 1e Katarzyna Romanowska 1e Gimnazjum Nr 2 w Otwocku.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Szczecin Zdroje Szczecin : Nasza szkoła i okolice z,,lotu ptaka’’ Figury przestrzenne Cień figury Symetria w architekturze Symetria boiska szkolnego.
WSPÓŁRZĘDNE GEOGRAFICZNE.  Aby określić położenie punktu na globusie stworzono siatkę geograficzną, która składa się z południków i równoleżników. Południk.
„MATEMATYKA JEST OK!”. Figury Autorzy Piotr Lubelski Jakub Królikowski Zespół kierowany pod nadzorem mgr Joanny Karaś-Piłat.
Dodawania i odejmowanie sum algebraicznych. Mnożenie sumy algebraicznej przez jednomian. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
To znaczy, że składa się z dwóch identycznych części, które można na siebie nałożyć. Na przykład człowiek (w niektórych miejscach) jest takim stworem.
TWIERDZENIE TALESA. Tales z Miletu to jeden z najwybitniejszych mędrców starożytności. Zasłynął nie tylko jako filozof ale także jako matematyk i astronom.
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla gimnazjalisty Przygotowała Beata Czerniak FUNKCJE.
Geometria płaska Pojęcia wstępne.
Alfabety dla niewidomych:
W KRAINIE CZWOROKĄTÓW.
Zapraszam na spotkanie z wyrażeniami algebraicznymi!
Skrobia – w ę glowodan ro ś linny, wielocukier sk ł adaj ą cy si ę wy łą cznie z merów glukozy, pe ł ni ą cy w ro ś linach rol ę magazynu energii. Skrobia.
Okrąg i koło Rafał Świdziński.
Schematy blokowe.
Liczby pierwsze.
Przybliżenia dziesiętne liczb rzeczywistych
Zajęcia przygotowujące do matury rozszerzonej z matematyki
Prezentacja Julia Hamala 3B.
MATEMATYKAAKYTAMETAM
Zapis prezentacji:

Mateusz Siuda klasa IVa Proste i prostopadłe Mateusz Siuda klasa IVa

Wzajemne położenie prostych Wzajemne położenie prostych na płaszczyźnie to jedno z podstawowych pojęć w matematyce. Definicja tej sytuacji musi być znana już przez uczniów szkół podstawowych. Na zajęciach z geometrii rozpatrywane są dwa zjawiska matematyczne na płaszczyźnie: proste równoległe i proste prostopadłe. W pierwszym przypadku pozostają wobec siebie równoległe, nie przecinają się albo mogą się pokrywać . Natomiast w drugim proste mogą przecinać się wyłącznie w jednym punkcie. Proste równoległe Pamiętać należy do proste równoległe, to takie proste, które znajdują się na jednej płaszczyźnie, ale nie mają żadnego punktu wspólnego. Wyróżnia się w tym wypadku także proste pokrywające się, czyli takie proste, których wszystkie punkty są wspólne. Można rzec, że dwie proste na płaszczyźnie są równoległe, wtedy kiedy ich współczynniki kierunkowe a są takie same. Matematyczny zapis tej definicji wygląda następująco a ‖ b. Proste prostopadłe Natomiast proste przecinające się, to takie proste, które posiadają dokładnie jeden punkt wspólny. Wyróżnia się szczególny przypadek prostych przecinających się. Są to proste prostopadłe, czyli ich kąt przecięcia wynosi dokładnie 90 stopni. W tym przypadku współczynnik kierunkowy jednej prostej musi być odwrotnością drugiego współczynnika kierunkowego. W matematyce tę sytuację zapisuje się jako a ± b.

Jak narysować proste? Bierzemy linijkę, przykładamy do kartki. Następnie rysujemy po obu stronach linie. Oto co powinno wyjść

Jak narysować prostopadłe? Proste równoległe to 2 proste które nawet jak będą nieskończenie długie nie połączą się. 1. Narysuj prostą. ______________ 2. W dwóch punktach dorysuj do tej prostej 2 prostopadłe czyli2 linie pod kątem prostym. Tutaj są one przerywane i odległe od tej pierwszej poziomej prostej, lecz normalnie mają być stałe tutaj na komputerze i się nie zrobi tego idealnie ;p | | 3. Zmaż tą pierwszą prostą. | | 4. Otrzymujemy 2 proste (tutaj przerywane) równoległe wobec siebie. Możesz je teraz przedłużyć lub skrócić itp. Mam nadzieję, że miarę jasne 3. Zmaż tą pierwszą prostą

Inne możliwości:

Historia prostych i prostopadłych Euklides, matematyk grecki Od tego się zaczęło.

Historia żyjąc ponad 2300 lat temu powiedział, że punkt to coś, co nie składa się z części, a prosta to „długość bez szerokości”. Wiedza geometryczna opiera się głównie na dziele Elementy napisanym przez niego około 300 r. p. n. e. Ponieważ geometria współczesna zbudowana jest na analogicznych zasadach, nazywamy ją geometrią euklidesową. Podstawowymi pojęciami geometrii euklidesowej są: punkt, prosta, płaszczyzna i przestrzeń. Są to tak zwane pojęcia pierwotne, których nie definiujemy, lecz przyjmujemy jako znane. Można je objaśniać na przykładach. Punkty umownie oznaczamy wielkimi literami alfabetu: A, B, C itd. Natomiast proste – małymi: k, l, m, n itd. W przypadku prostej można również podać dwa punkty, przez które ona przechodzi: prosta AB, prosta KL itd.

Figury, które leżą na płaszczyźnie nazywamy figurami płaskimi, zajmuje się nimi dział geometrii zwany planimetrią. Przykładem figury płaskiej są na przykład: punkt, prosta, półprosta, odcinek, łamana. Dwie proste na płaszczyźnie mogą być położone w następujący sposób:

Proste mogą przecinać się pod kątem prostym Podam parę przykładów

Wokół na jest wiele prostych i prostopadłych

Przykłady:

Przykłady 2: