Wprowadzenie do e-learningu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szypuła-Sajon
Advertisements

VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Support.ebsco.com Tworzenie alertów dotyczących wyszukiwania Przewodnik.
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Wdrażanie Technologii eLearningowej
Proxy (WWW cache) Sieci Komputerowe
Korespondencja elektroniczna
Systemy zarządzania treścią CMS
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Jak korzystać z programu peer-to-peer Na przykładzie programu eMule.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
E-Uczelnia ATH Moodle dr inż. Jarosław Janusz.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Zakładanie konta pocztowego Wysyłanie i odbieranie wiadomości
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentują:.
Tak wygląda STRONA GŁÓWNA FORUM! Forum podzielone jest na 5 kategorii o określonym temacie: SIEĆ – Sprawy sieci Tutaj piszemy POSTY których tematyka związana.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Serwis poświęcony korepetycjom. Przemysław Mrówczyński Maciej Raszka Technologie internetowe.
Prezentacja i szkolenie
MAKRA 1.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Title Slide 1 It starts with you
E-learning (kurs dla uczniów)
Szkolenie dla bibliotekarzy MATERIAŁ POMOCNICZY KURS E-LEARNINGOWY O FINANSACH… KWESTIE TECHNICZNE Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w.
Dziennik.
Informatyka Poczta elektroniczna.
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE SIECI DYREKTORÓW POWIATU ŚWIDNICKIEGO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zamawianie i rezerwacja książek przez Internet
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
1 Zamawianie i rezerwacja książek przez Internet Zanim się zarejestrujesz udaj się do wypożyczalni po hasło i login Masz dwa sposoby logowania się do katalogu.
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Podstawy języka skryptów
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Dziennik elektroniczny w Zespole Szkół nr 1 w Choczni
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
E - Dziennik. Czym jest e - Dziennik To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Uonetplus.vulcan.net.pl/kobylka Podany adres należy wpisać w przeglądarce. Wyświetli się powitalna strona systemu lub Kliknąć prawym przyciskiem myszy.
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Dziennik elektroniczny w Zespole Szkół Publicznych w Wińsku
Projekt Kim będziesz?.
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Korespondencja elektroniczna
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Adres do strony internetowej:
Adres do strony internetowej:
Zapis prezentacji:

Wprowadzenie do e-learningu na przykładzie systemu Moodle Marian Rusek Katedra Ekonometrii i Informatyki SGGW Wspomnieć wkład inspektora kluzo.

Co znaczą te wszystkie hasła? E-learning (e-edukacja?) Wszystkie formy nauczania wspomaganego komputerowo Multimedia, e-mail, itp. Distance learning Nauczanie na odległość Korespondencyjne, zaoczne, itp. Online distance learning Połączenie e-learning i distance learning Wykorzystuje sieć Internet Moodle jest przykładem systemu online distance learning.

Czym jest Moodle? Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment System nauczania przez Internet Wspiera metodologię Social-Constructivism Projekt Open Source Autorzy: Martin Dougiamas z Curtin University w Perth (Australia) 18 zarejestrowanych developerów na sourceforge Martin twierdzi, że Moodle jest słowem w języku angielskim, ale nie udało mi się go znaleźć w żadnym słowniku. Pewnie jest to dialekt australijski... Martin jest ekspertem od distance learning, bo już w latach szkolnych mieszkał na pustyni i kontaktował się z nauczycielem przez CB radio po pół godziny dziennie. Martin zna się też na e-learning, bo internetem zaczął zajmować się w roku 1986.

Co można robić w Moodle? Samodzielne rozwiązywanie zadań Wiele dostępnych typów testów Oceniane automatycznie Wysyłanie plików z rozwiązaniami Oceniane przez prowadzącego Narzędzia ułatwiające pracę w grupie Fora dyskusyjne Elektroniczne głosowanie Krytyczna refleksja Pisanie wypracowań Wbudowany edytor tekstu Moodle wspiera również nauczanie przez doświadczanie: Pisanie wypracowań przy użyciu wbudowanego edytora tekstu skłania studentów do krytycznej refleksji.

Moodle na SGGW: http://pancake.sggw.waw.pl/moodle Na SGGW wystarczy pisać samo pancake. Każdy może oglądać listę dostępnych na serwerze kursów. Książka życzeń i zażaleń (czekam na uwagi). Dostęp do poczty squirrelmail (dla osób, które mają konto na pancake).

Widok kursów z kategorii „Komputerowe” wraz z opisami Po wybraniu kategorii kursów widać ich szczegółowy opis i kto jest prowadzącym.

Aktywny udział w zajęciach mogą brać jedynie uczestnicy zarejestrowani Zaproponować logowanie jako gość (może oglądać, ale nie może nic robić). Inne formy autoryzacji (e-mail, POP, IMAP, LDAP, baza danych).

Wybieramy kurs z podstaw obsługi komputera Różne typy aktywności. Klikamy najpierw w Participants potem głosujemy, a następnie przystępujemy do rozwiązywania zadania 1 (podświetlone ciemniejszym kolorem).

Kto oprócz nas bierze w nim udział? Adres e-mail widzą tylko uczestnicy zarejestrowani (można go zastrzec całkiem).

Elektroniczne głosowanie

Student widzi tylko zbiorcze wyniki głosowania

Prowadzący może dodatkowo sprawdzić kto jak głosował

Czytamy opis pierwszego ćwiczenia Moodle jako interfejs do już istniejących stron www.

Naszym zadaniem jest utworzenie i wysłanie dokumentu Widać do kiedy trzeba wysłać plik i jaką możemy otrzymać maksymalny ocenę (do tej pory studenci wysyłali pliki e-mailem).

Prowadzący ocenia pliki wysłane przez wszystkich uczestników Widać, który student spóźnił się z wysłaniem pliku.

Ale my widzimy tylko swoją ocenę

Przystępujemy do kolejnego ćwiczenia

Tym razem musimy odpowiedzieć na parę pytań

Po czym zostajemy ocenieni automatycznie Widać zarówno liczbę trafionych pytań jak i ocenę. Poprawne odpowiedzi podświetlone są na zielono. Student może przeczytać komentarze do udzielonych przez siebie odpowiedzi.

Naszym ostatnim zadaniem jest utworzenie własnej strony www

I wysłanie jej adresu do prowadzącego Wbudowany edytor do pisania wypracowań.

Prowadzący czyta i ocenia naszą pracę

A my czytamy jego uwagi

Na koniec sprawdzamy nasze oceny Widać maksymalną i osiągnięta liczbę punktów.

Zaś prowadzący ściąga je w postaci arkusza Excela

I sprawdza aktywność (wybranych) studentów Na osi poziomej godziny (około pierwszej Larry jadł obiad).

Subiektywne porównanie z oprogramowaniem komercyjnym Moodle (Martin) Każdy ma dostęp do listy dostępnych kursów Widać, kto oprócz nas bierze udział w kursie Fora dyskusyjne i inne narzędzia do pracy w grupie Bezpłatny Ładny i kolorowy LearningSpace (IBM) Najpierw trzeba się zalogować (i zapłacić) Nie widać innych studentów Brak dyskusji Kosztowny Szary i brzydki Dostępna lista kursów stanowi dodatkową reklamę dla uczelni.

Garść danych technicznych Moodle wykorzystuje istniejące oprogramowanie Serwer www Apache PHP Serwer bazy danych MySQL Serwer plików Moodle może zostać łatwo rozproszony Kilka komputerów Zwiększona wydajność Wyższe bezpieczeństwo Rozproszenie zwiększa zarówno wydajność jak i bezpieczeństwo. Serwery bazy danych (przechowuje oceny) i plików (przechowuje pliki studentów) nie muszą mieć dostępu do sieci zewnętrznej.

Program z otwartym kodem Każdy może Używać Moodle Zmieniać Moodle Rozpowszechniać Moodle Sprzedawać Moodle Każdy musi Zachować oryginalną licencję (GPL) Udostępniać innym swoje zmiany w kodzie

Podsumowanie Usłyszałem i zapomniałem, Zobaczyłem i zapamiętałem, Zrobiłem i zrozumiałem. Konfucjusz Przy użyciu systemu Moodle (oglądanie stron i rozwiązywania zadań) nawet Konfucjusz zapamiętałby i zrozumiał (jeszcze) więcej.

Zaproszenie Wszystkich chętnych do wypróbowania Moodle proszę o: Założenie sobie konta http://pancake.sggw.waw.pl/moodle Wysłanie mi proponowanej nazwy kursu i jego kategorii mailto:root@pancake.sggw.waw.pl Ja wygeneruję kurs i wpiszę Państwa na listę jego prowadzących.