Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Gotowość (dojrzałość) szkolna
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
SzkoŁa Podstawowa w KŁocku
Szko Ł a Podstawowa w K Ł ocku Nasz adres: Szkoła Podstawowa w Kłocku Kłocko Sieradz tel strona www
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Znaczenie wychowania przedszkolnego
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Obniżenie wieku rozpoczęcia obowiązku szkolnego –”Sześciolatki w szkole”. 6.
Sześciolatek w I klasie
Główne założenia nowej Podstawy Programowej.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
SZEŚCIOLATEK W „SZÓSTCE”
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
POZNAJMY SIĘ … ZAPRASZAMY NA „DNI OTWARTE” W NASZEJ SZKOLE …
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
6-LATEK W SZKOLE.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
6-LATEK W SZKOLE.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Przedszkolanka.
„Bo tylko w tym sadzie ptak gniazdo uwije, gdzie człek serce kładzie we wszystko, co żyje.”
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Dojrzałość szkolna dziecka
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Ul. Kuźnicka 12 tel. (42) Łódź
Zajęcia plastyczne stanowią ważny element w rozwoju przedszkolaka. Twórczość plastyczna jest dla dziecka źródłem wiedzy o otaczającym go świecie i formą.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się do nauki, lubią się uczyć i daje im to wiele satysfakcji.

,,Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki (Glenn Doman) 2

3 Umiejętności i wiadomości zawarte w obszarach działalności edukacyjnej przedszkola znajdują swoje odzwierciedlenie w podstawie programowej dla klasy I w edukacji wczesnoszkolnej. Ciężar jakościowy edukacji przedszkolnej przeniesiony został na ogólny rozwój sprzyjający pojawieniu się gotowości edukacyjnej sześciolatka. Istotą zmiany podstawy programowej wychowania przedszkolnego jest wyeliminowanie typowo szkolnych umiejętności jakie dziecko opanowywało przed podjęciem nauki w szkole.

4 DZIECKO: Potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru, rozumie polecenia typu: narysuj kółko w lewym górnym rogu kartki, narysuj szlaczek, zaczynając od lewej strony kartki; Potrafi uważnie patrzeć (organizuje pole spostrzeżeniowe), aby rozpoznać i zapamiętać to, co jest przedstawione na obrazkach; Dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania; Interesuje się czytaniem i pisaniem; jest gotowe do nauki czytania i pisania; Słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami;

5

Nasz dzień – zabawy dowolne GramyKolorujemy

Nasz dzień – edukacja przez zabawę Ważymy i mierzymyPodróżujemy

Nasz dzień – zabawy dydaktyczne Poznajemy kosmosUczymy się literek

Nasz dzień - śniadanie Myjemy rączkiJemy śniadanie

Nasz dzień – zajęcia dydaktyczne Pracujemy z kartą pracy Układamy puzzle sylabowe

Nasz dzień – gry i zabawy ruchowe na sali gimnastycznej Pokonujemy tory przeszkódĆwiczymy

Nasz dzień – spacery i zabawy na podwórku Witamy wiosnę Bawimy się na placu zabaw

Nasz dzień – obiad w stołówce szkolnej Jemy zdrową zupkęI drugie danie

Uroczyście obchodzimy każdą okazję MikołajkiBal karnawałowy

Uroczyście obchodzimy każdą okazję Dzień Babci i Dziadzia Powitanie wiosny

Po zakończonych zajęciach: Bawimy się w świetlicy szkolnej Odwiedzamy bibliotekę

1. Przyswojenie przez uczniów podstawowego zasobu wiadomości na temat faktów, zasad, teorii i praktyki dotyczących przede wszystkim tematów i zjawisk bliskich doświadczeniom uczniów. 2. Zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów. 3. Kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie.

czytanie myślenie matematyczne myślenie naukowe komunikowanie się w języku ojczystym i obcym posługiwanie się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi umiejętność uczenia się uczenie się pracy zespołowej

edukacja polonistyczna język obcy nowożytny edukacja muzyczna edukacja plastyczna edukacja społeczna edukacja przyrodnicza edukacja matematyczna zajęcia komputerowe zajęcia techniczne wychowanie fizyczne religia

klasie I powinien być kontynuowany proces osiągania przez dziecko dojrzałości szkolnej. W klasie I powinien być kontynuowany proces osiągania przez dziecko dojrzałości szkolnej. Wykorzystywanie metod i form pracy charakterystycznych dla wychowania Wykorzystywanie metod i form pracy charakterystycznych dla wychowaniaprzedszkolnego. Kształcenie połączone z zabawą i opieką. Na początku klasy I uczeń nie musi umieć pisać, czytać – ma być gotowy do podjęcia nauki czytania i pisania.

Mocno podkreśla się uczenie się dziecka przez przeżywanie, doświadczanie, działanie w naturalnym środowisku i na różnorodnym materiale edukacyjnym.

najwyżej przez ¼ czasu przeznaczonego na edukację matematyczną uczniowie mogą korzystać z zeszytów ćwiczeń. około ½ czasu przeznaczonego na edukację polonistyczną uczniowie mogą zajmować się rysowaniem i pisaniem, siedząc przy stolikach,

byli przygotowani do wejścia na kolejne stopnie edukacji, umieli samodzielnie myśleć i sprawnie działać, realizowali swoje talenty i zainteresowania, potrafili funkcjonować w codziennych warunkach, cechowali się wrażliwością, otwartością, wyrozumiałością i tolerancją na odmienność.

Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.