Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Aktualne informacje 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 3
Witamy uczestników konferencji
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Przykładowy model podziału środków
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.

UMOCOWANIA PRAWNE ZWIĄZANE Z NOWĄ ROLĄ PLACÓWEK DOSKONALENIA Rozporządzenie MEN z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2009 r. Nr 200,poz. 1537, z późn. zm.) Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. nr 168, poz. 1324, z późn. zm.)

Rozporządzenie MEN z dnia 26 października 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli Zgodnie z rozporządzeniem publiczne placówki doskonalenia obok stałej ofert w postaci konsultacji, seminariów, konferencji, warsztatów i szkoleń dla zainteresowanych nauczycieli i dyrektorów szkół, uruchamiają w ramach zadań obowiązkowych dwie nowe formy doskonalenia nauczycieli: Procesowe wspomaganie szkoły Sieci współpracy i samokształcenia

Odpowiednie zapisy w Rozporządzeniu Dz. U. z 2012 r., poz § ) organizowanie i prowadzenie wspomagania szkół i placówek, polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie określonym w § 15 ust. 1 i 2 lub innym wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikających z potrzeb szkoły lub placówki, obejmującego:

Odpowiednie zapisy w Rozporządzeniu Dz. U. z 2012 r., poz a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki, b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki, c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację, d) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania;

Odpowiednie zapisy w Rozporządzeniu Dz. U. z 2012 r., poz ) Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek, którzy w organizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, szczególności poprzez wymianę doświadczeń;

Odpowiednie zapisy w Rozporządzeniu Dz. U. z 2013 r., poz. 560 § 7 ust.4 otrzymuje brzmienie, Wymagania wobec szkół i placówek, które muszą być spełnione dla ustalenia poziomu D i poziomu B, określa załącznik do rozporządzenia ZMIANY W ZAŁĄCZNIKU

Wiadomość ważna dla Lidera WDN powiatów: kłobuckiego, lublinieckiego i myszkowskiego !!! Uwaga !!! wymaganie nr 12 ( w grupie I i II wymagań wobec przedszkoli i szkół różnego typu) Zarządzanie szkołą lub placówką służy jej rozwojowi W charakterystyce na poziomie B wymaganie to między innymi brzmi: Dyrektor podejmuje skuteczne działania zapewniające szkole lub placówce wspomaganie zewnętrzne odpowiednie do jej potrzeb.

Oferta wspomagania RODN WOM w Częstochowie ZAPRASZAMY szkoły i placówki do współpracy w ramach procesowego wspomagania. Informacja oraz kontakt strona

Oferta wspomagania RODN WOM w Częstochowie ZAPRASZAMY nauczycieli do współpracy w ramach sieci Informacja oraz kontakt strona

Oferta wspomagania RODN WOM w Częstochowie Jak zapisać się do sieci? 1. Wejść na stronę 2. Odnaleźć zakładkę Nauczyciele - Sieci współpracy i samokształcenia 3. wypełnić Kartę zgłoszenia znajdującą się przed tabelą z wykazem sieci współpracy i samokształcenia proponowanych przez RODN WOM w Częstochowie

Oferta wspomagania RODN WOM w Częstochowie Uczestnictwo w sieci jest bezpłatne. Koordynator sieci zaprasza uczestników na pierwsze spotkanie stacjonarne do naszego ośrodka. Spotkanie odbywa się w pracowni komputerowej. Podczas spotkania określone zostają obszary, cele i harmonogram działań. Nauczyciele mają wpływ na program sieci.

Oferta wspomagania RODN WOM w Częstochowie Po zrealizowaniu zaplanowanych przedsięwzięć zostaną opracowane rekomendacje i wnioski przydatne w dalszej pracy. Na zakończenie uczestnicy sieci otrzymają potwierdzenie uczestnictwa w formie doskonalenia zawodowego jaką jest sieć współpracy i samokształcenia.

Oferta wspomagania RODN WOM w Częstochowie Proponowane sieci mają charakter: przedmiotowy ( np. spotykają się matematycy, przyrodnicy, bibliotekarze, nauczyciele uczący zawodu ) problemowy ( spotykają się nauczyciele pełniący podobne funkcje w szkole i placówce: opiekunowie samorządu uczniowskiego, innowatorzy, liderzy WDN )

Oferta wspomagania RODN WOM w Częstochowie Sieci współpracy i samokształcenia polegają na kontaktach osobistych i spotkaniach na platformie internetowej zainteresowanych nauczyciele.

Oferta wspomagania RODN WOM w Częstochowie Zadaniem koordynatora sieci jest zorganizowanie: spotkań stacjonarnych uczestników sieci: minimum dwa spotkania ( warsztaty, udział zaproszonych specjalistów), spotkań na platformie :forum wymiany doświadczeń, forum dyskusyjne, materiały samokształceniowe, e-learning, upowszechnianie opracowanych materiałów, pomysłów, przykładów wdrożeń wypracowanych rozwiązań.

Oferta wspomagania RODN WOM w Częstochowie IDEA SIECI !!! Motywacja i nastawienie uczestników sieci decydują o przebiegu współpracy w sieci. Istotne jest przekonanie uczestników o wartości uczenia się opartego na wzajemnej wymianie doświadczeń, a nie na autorytecie zewnętrznych ekspertów.

RODN WOM zaprasza do współpracy ZAPRASZAMY PAŃSTWA LIDERÓW WDN DO UDZIAŁU W SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA JESTEM SZKOLNYM LIDEREM.

Kontakt: Bożena Harasimowicz tel w. 212 RODN WOM w Częstochowie zaprasza do współpracy