PUBLICZNEJ BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNEJ RODN „WOM” W CZĘSTOCHOWIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

SZKOLENIE BIBLIOTECZNE Biblioteka Ateneum-Szkoły Wyższej w Gdańsku
Jak szukać potrzebną pozycję w „Programie Mol”
Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
mgr Nina Kaczmarek mgr Małgorzata Kwaśnik
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Swarzędzu
Budowa i funkcje elektronicznego katalogu biblioteki szkolnej
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Technicznych i Handlowych w Bielsku-Białej Szkolenie biblioteczne.
Główne cele i zadania Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach określa Statut zatwierdzony decyzją Zarządu Województwa Świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
PODSTAWOWE ŹRÓDŁA INFORMACJI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Aktywna edukacja.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Katalogi biblioteczne informacją o zbiorach
Biblioteka szkolna wspomaga Twoją naukę
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie Biblioteka szkolna.
PEDAGOG SZKOLNY.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
1. Aktualne informacje 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 3
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
psychologiczno –pedagogiczne
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Uczeń z niepełnosprawnością w systemie oświaty – regulacje prawne
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ZASADY KORZYSTANIA Z KATALOGU BIBLIOTECZNEGO
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Poradnik: Wirtualna Biblioteka Nauki - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

PUBLICZNEJ BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNEJ RODN „WOM” W CZĘSTOCHOWIE WSPARCIE PUBLICZNEJ BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNEJ RODN „WOM” W CZĘSTOCHOWIE W ZAKRESIE:

ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH- NOWELIZACJA PRAWA (Dz. U. z 2013, poz. 532, 957, 958)

PUBLICZNEJ BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNEJ ZASOBY PUBLICZNEJ BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNEJ RODN „WOM”   www.biblioteka.womczest.edu.pl

Przykładowe zestawienia bibliograficzne Np.: Biblioteka szkolna jako środowisko edukacyjne i terapeutyczne; Biblioterapia; Diagnoza i terapia pedagogiczna; Dostosowywanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia; Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera ;  Nauczanie języków obcych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

System komputerowy SOWA Wyszukiwanie wg: nazwiska autora; tytułu; hasła przedmiotowego poprzez indeks haseł.  Wyszukiwanie w: katalog książek; katalog czasopism; katalog artykułów z czasopism.

Dziecko niepełnosprawne Autyzm Choroba Aspergera Zespół ADHD Przykładowe hasła związane z tematem: Niepełnosprawni Dziecko niepełnosprawne Autyzm Choroba Aspergera Zespół ADHD Niedorozwój umysłowy

Podstawy prawne: http://isap.sejm.gov.pl http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130000532 http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130000957 http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130000958

  DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Oprac. Ewa Otrąbek– nauczyciel bibliotekarz Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN „WOM” w Częstochowie Materiał udostępniony na licencji Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 3.0. Polska