Społeczeństwo Informacyjne 2015 W stronę pełniejszego udziału…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Neostrada tp.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Inwestowanie w regiony oraz kraje członkowskie UE
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konieczna Koordynacja – Informacja nt. prac Grupy roboczej ds. Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Komitetu Koordynacyjnego Narodowe Strategiczne Ramy.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
KIERUNKI POLITYKI REGIONALNEJ W POLSCE
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Szerokopasmowe Lubuskie
System ewaluacji polityki spójności w Polsce Doświadczenia i perspektywy Stanisław Bienias Krajowa Jednostka Oceny Rzeszów, 26 listopada 2008 r.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Białe plamy na mapie wsparcia społeczeństwa obywatelskiego Na podstawie Mapy środków na wspieranie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Konferencja „Innowacyjna Wielkopolska”
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
Fundusze venture capital - czy będą finansować projekty innowacyjne?
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Marek Pietraszek, strona° 1 » Wszystkie prawa zastrzeżone © 1999, Alcatel, Warszawa Wykorzystanie innowacji technologicznych i nowych modeli.
Biznes Online Mobile Solution Zdalny dostęp do sieci VPN.
The Global Road Safety Partnership is hosted by Rola GRSP w realizacji Dekady Działań BRD Barbara Król Global Road Safety Partnership (GRSP)
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Systemowe rozwiązania z zakresu innowacyjności
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Nowa Strategia Europejska na rzecz Wzrostu i Zatrudnienia
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Prof. Danuta Hübner Bruksela, 30 Maja 2007
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Partnerstwo Publiczno-Prywatne Europejski Kongres Gospodarczy 2009 Katowice, kwietnia 2009 r. dr Irena Herbst Prezes Centrum PPP.
Organizacje pozarządowe w procesie absorpcji - obszary współpracy
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
E-turystyka w sektorze publicznym
Zapis prezentacji:

Społeczeństwo Informacyjne 2015 W stronę pełniejszego udziału… Jaroslaw K. Ponder Strategy and Policy Unit International Telecommunication Union Vi Sympozjum Świata Telekomunikacji, (http://www.migutmedia.pl/sympozjum2006/) 28 Marca 2005, Warszawa Note: The views expressed in this presentation are those of the author and do not necessarily reflect the opinions of the ITU. Jaroslaw K. Ponder can be contacted at Jaroslaw.Ponder@itu.int

ITU – International Telecommunication Union Najstarsza wyspecjalizowana agenda ONZ z więcej niżeli 140 lat doświadczenia w sektorze komunikacji Siedziba w Genewie, pięć przedstawicielstw regionalnych Więcej niżeli 750 zatrudnionych z więcej niż 80 państw 189 państw członkowskich plus więcej niżeli 640 członków sektora prywatnego Struktura ITU ITU-T – Standaryzacja ITU-R – Radiokomunikacja ITU-D – Biuro Rozwoju Telekomunikacji Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

ITU – International Telecommunication Union Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Społeczeństwo Informacyjne 2015 W stronę pełniejszego udziału… Jaroslaw K. Ponder Strategy and Policy Unit International Telecommunication Union Vi Sympozjum Świata Telekomunikacji, (http://www.migutmedia.pl/sympozjum2006/) 28 Marca 2005, Warszawa Note: The views expressed in this presentation are those of the author and do not necessarily reflect the opinions of the ITU. Jaroslaw K. Ponder can be contacted at Jaroslaw.Ponder@itu.int

Agenda Trendy w sektorze technologii informacyjnych i komunikacyjnych Nowe wyzwania dla sektora prywatnego oraz regulatora Cyfrowa przepaść Światowy Szczyt na temat Społeczeństwa Informacyjnego Wnioski dla krajów wschodniej i środkowej Europy Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Trendy w sektorze technologii I&K Reforma regulacyjna podkreślająca wagę pro-konkurencyjnej polityki Wysoka dynamika innowacyjna oraz zwiększone nakłady inwestycyjne Ciągły spadek cen sprzętu I&K oraz usług komunikacyjnych Kończący się proces digitalizacji i wkraczanie w nową erę świata telekomunikacji opartego o IP Wzmożony proces konwergencji Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Trendy w sektorze technologii I&K Zmiana charakteru tradycyjnego sektora telekomunikacyjnego Zmiana struktury dochodów operatorów telekomunikacyjnych Popularyzacja technologii bezprzewodowych Rosnący popyt na usługi szeroko-pasmowego dostępu do Internetu Powolna separacja infrastruktury transportowej od dostawców usług Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Trendy w sektorze technologii I&K Nowe wyzwania dla sektora prywatnego Wypracowanie nowych modeli bussinesowych Nowe strategie sprzedaży oparte na różnicowaniu cenowym Pakietyzacja staje się coraz bardziej skuteczną strategią Migracja w kierunku sieci następnej generacji opartych na IP Wielomilionowe inwestycje wymagają jasnej polityki regulacyjnej Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

? ? ? ? ? ? Dokąd zmierzamy? Konkurencja Konkurencja Struktura rynku Ograniczona/Rząd/ Prawne Monopole Struktura rynku 2 wymiarowa: jedna sieć/ jeden serwis Konsument Regulowane ceny, mała zróżnicowanie produktu, ograniczona innowacyjność Innowacyjność Znaczna ale wolna Wszechobecne Sieci Tradycyjny system rozwoju infrastruktury dostępowej Regulacja Silnie regulowana z silnym prawem Konkurencja W usługach i infrastrukturze Struktura rynku Konwergentna, trój dymencjalna: jedna sieć i wiele usług Konsument Niższe ceny, więcej innowacji, zróżnicowanie produktu, personalizacja Innowacyjność Duża dynamika na wszystkich poziomach (Siec /Aplikacje/Dostęp) Wszechobecne Sieci Technologiczne zaawansowanie Regulacja Mniej regulacji, granice zacierają się ? ? ? ? ? ? Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Trendy w sektorze technologii I&K Nowe wyzwania dla polityki regulacyjnej Rynek Konkurencja Infr. <-> Usł. Nowe inwestycje Modernizacja Rozwój zasięgu Innowacyjność Publiczne potrzeby Kwestie Socjoekonomiczne Pełniejszy udział!!! Przychód Społeczeństwo Polityka Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Platforma IP (zapewniająca QoS) Trendy w sektorze technologii I&K Nowe wyzwania dla polityki regulacyjnej Obecnie Sieci Następnej Generacji (NGN) Różne koncepcje ale podobny cel Regulacja nowych oraz wschodzących rynków Nowe zasady dla interconnections Koncept powszechnej usługi Międzynarodowe regulacje (GATS) Ochrona konsumenta Usługa A Usługa B Usługa C Sieć A Sieć B Sieć C Przyszłość Usługi A, B, C Platforma IP (zapewniająca QoS) Sieci (Backbone) Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Efektywna polityka regulacyjna ma przełożenie na inwestycje Sektor telekomunikacyjny, Inwestycje Mrd. USD, 1994-2004 Pozytywna zależność między efektywną polityka regulacyjną a poziomem inwestycji Źródło: ECTA (2006) Sektor telekomunikacyjny, Inwestycje Mrd. USD, 1994-2004 Wydatki na TIK na osobę, 2005 Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int Źródło: EITO (2006) Źródło : ITU, (2006)

Popularyzacja technologii informacyjnych i komunikacyjnych Ilość stacjonarnych linii tel. na 100 mieszkańców W roku 2004 w krajach rozwijających się ilość abonentów telefonii komórkowej na 100 mieszkańców jest średnio 4 razy niższa niżeli w krajach rozwiniętych. 10 lat temu stosunek ten wynosił 27. Ilość abonentów telefonii komórkowej na 100 mieszkańców Source: ITU, (2006) W roku 2004 w krajach rozwijających się ilość stacjonarnych linii telefonicznych na 100 mieszkańców jest średnio 4 razy niższy niżeli w ekonomiach rozwiniętych. 10 lat temu stosunek ten wynosił 11. Source: ITU, (2006) Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Trendy w sektorze technologii I&K Trendy globalne 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 Penetracja na 100 mieszkańców Tel. Stacjonarna Tel. Komórkowa W roku 2002 ilość użytkowników telefonów komórkowych przekroczyła ilość stacjonarnych linii telefonicznych. Wciąż obserwowany jest wzrost popularności telefonii bezprzewodowej. Popularność dostępu szerokopasmowego, top 20 (I/2005) Ilość użytkowników szerokopasmowego dostępu do Internetu rośnie w większości państw rozwiniętych wręcz ex-potencjalnie. Konkurencja, nie tylko na poziomie usług ale również infrastruktury znacznie zbija ceny. Również oferty bezprzewodowego dostępu zyskują popularność. Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Najtańsze oferty ADSL w regionie centralnej Europy Porównanie międzynarodowe ADSL: Najprostszy plan, miesięcznie w USD, 2005 Najtańsze oferty ADSL w regionie centralnej Europy Państwo ADSL Operator Taryfa POLSKA $17,84 TP.S.A. Neostrada 128 WEGRY $24,90 INVITEL for surfers CZECHY $16,50 CESKY TELEKOM IMPULS SŁOWACJA $12,41 TELECOM FLAT HOME ESTONIA $20,63 ELION DOM 1 SŁOWENIA $31,91 VOLJANET   LITWA $13,72 TAKAS Id2 ŁOTWA $15,70 LATTELEKOM Apollo city internet RUMUNIA $48,59 ROMTELECOM ADSL Express 2048 Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Światowy Szczyt na Temat Społeczeństwa Informacyjnego We all build the Information Society together! Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Globalna inicjatywa na rzecz Społeczeństwa Informacyjnego Światowy Szczyt na temat Społeczeństwa Informacyjnego Zaproponowany przez Tunezję na Konferencji ITU w roku 1998 Uznane jako Szczyt ONZu w roku 2001 (UNGA Res 56/183) Unikalny Szczyt Pierwszy Szczyt w dwóch fazach Prawdziwy proces z udziałem różnych partnerów Liczne jednoczesne spotkania tematyczne www.wsis.org Dokumenty Genewska Deklaracja Zasad Genewski Plan Akcji Zobowiązanie podjęte w Tunisie Agenda dla Społeczeństwa Informacyjnego Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Rezultaty www.wsis.org Deklaracja Genewska & Zobowiązanie z Tunisu Wspólna wizja i zasady zmierzające ku zamknięciu cyfrowej przepaści i osiągnięciu MDGs Potwierdzone ujednolicone podejście do Cyber-bezpieczeństwa Zobowiązanie do wolności wyrazu online Umożliwiające środowisko (good governance, transparency, polityka pro-konkurencyjna) Wsparcie rozwoju lokalnych treści oraz multilingualism Genewski Plan Akcji & Agenda z Tunisu Buduje Build otwarte oraz zorientowane na rozwój Społeczeństwo Informacyjne Wyznacza 11 Linii Działań Cel: 2015 Wyznacza benchmarks oraz definiuje proces ewaluacji Mechanizm Finansowy Zarządzanie Internetem Implementation and Follow-up www.wsis.org Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Finansowe mechanizmy www.wsis.org Mechanizmy finansowe odpowiadające wyzwaniom TIK dla Rozwoju Dobrowolny Cyfrowy Fundusz Solidarnościowy Przyjęcie, ulepszenie & innowacje w istniejących mechanizmach w celu promocji TIK dla rozwoju IXPs oraz zagadnienia Interconnection Rozwój państwowych finansowych instrumentów Lokalne mikro-finansowanie, inkubatory, publiczne kredyty, inicjatywy oparte na lokalnych komunach, cyfrowa solidarność Zmniejszanie ryzyka inwestycyjnego oraz kosztów transakcyjnych Umarzanie długów www.wsis.org Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Zarządzanie Internetem Wypracowanie definicji zarządzania Internetu Tworzenie otwartego dla wszystkich zainteresowanych stron Forum Zarządzania Internetem Rozpoznanie potrzeby intensywnej kooperacji Uznanie narodowej suwerenności dotyczącej ccTLDs Rozpoznanie potrzeby globalnego podejścia do cyber-bezpieczeństwa oraz spraw związanych ze SPAMem Więcej uwagi do spraw związanych z e-businessem oraz e-governmentem Poparcie dla rozwoju alternatywnych otwartych rozwiązań softwarowych www.wsis.org Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Wdrożenie www.wsis.org Proces Implementacji Narodowy, regionalny oraz międzynarodowy „Multi-stakeholder character” Rola współpracy/kooperacji Społeczeństwo Informacyjne w liczbach Współpraca przy Badanu TIK dla Rozwoju ICT Opportunity Index Digital Opportunity Index Złota Księga Nowe zobowiązania oraz inicjatywy WSIS Stocktaking Projekty związane z implementacją Linii Działań WSIS Kontynuacja inicjatywy „Connect the World” www.wsis.org Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Koordynacja dalszych działań na szczeblu międzynarodowym We all build the Information Society together! Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Wdrożenie Międzynarodowe Wdrożenie Ciąg dalszy Wdrożenie Narodowe (Para 100) Wdrożenie Regionalne (Para 101) Wdrożenie Międzynarodowe (Para 102) 102. At the international level, bearing in mind the importance of the enabling environment: a) Implementation and follow-up of the outcomes of the Geneva and Tunis phases of the Summit should take into account the main themes and action lines in the Summit documents; b) Each UN agency should act according to its mandate and competencies, and pursuant to decisions of their respective governing bodies, and within existing approved resources; c) Implementation and follow-up should include intergovernmental and multi-stakeholder components. www.wsis.org Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Wdrożenie Ciąg dalszy www.wsis.org Wdrożenie Narodowe (Para 100) Regionalne (Para 101) Wdrożenie Międzynarodowe (Para 102) Ciąg dalszy oraz przegląd (Para 104, 105, 111) Wdrożenie o Charakterze „Multi-stakeholder” (Para 108-110 + Annex) Koordynacja między Agendami ONZ (Para 103) www.wsis.org Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Wdrożenie Ciąg dalszy www.wsis.org Wdrożenie Narodowe (Para 100) Regionalne (Para 101) Wdrożenie Międzynarodowe (Para 102) Ciąg dalszy oraz przegląd (Para 104, 105, 111) Wdrożenie o Charakterze „Multi-stakeholder” (Para 108-110 + Annex) Koordynacja między Agendami ONZ (Para 103) Okresowa ocena, używając uzgodnionych metodologii (Para 113-120) www.wsis.org Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Uwaga na linie działań Koordynacja Wdrożenie Ciąg dalszy Wdrożenie Narodowe (Para 100) Wdrożenie Regionalne (Para 101) Wdrożenie Międzynarodowe (Para 102) Ciąg dalszy oraz przegląd (Para 104, 105, 111) Wdrożenie o Charakterze „Multi-stakeholder” (Para 108-110 + Annex) Koordynacja między Agendami ONZ (Para 103) Uwaga na linie działań Koordynacja Okresowa ocena, używając uzgodnionych metodologii (Para 113-120) www.wsis.org Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Possible moderators/facilitators Wdrożenie Ciąg dalszy Action Line Possible moderators/facilitators С1. The role of public governance authorities and all stakeholders in the promotion of ICTs for development ECOSOC/UN Regional Commissions/ITU С2. Information and communication infrastructure ITU C3. Access to information and knowledge ITU/UNESCO C4. Capacity building UNDP/UNESCO/ITU/ UNCTAD C5. Building confidence and security in the use of ICTs C6. Enabling environment ITU/UNDP/UN REGIONAL COMMISSIONS/UNCTAD C7. ICT Applications E-government E-business E-learning E-health E-employment E-environment E-agriculture E-science UNDP/ITU WTO/UNCTAD/ITU/UPU UNESCO/ITU/UNIDO WHO/ITU ILO/ITU WHO/WMO/UNEP/UN-Habitat/ITU/ICAO FAO/ITU UNESCO/ITU/UNCTAD C8. Cultural diversity and identity, linguistic diversity and local content UNESCO C9. Media C10. Ethical dimensions of the Information Society UNESCO/ECOSOC C11. International and regional cooperation UN REGIONAL COMMISSIONS/ UNDP/ITU/UNESCO/ECOSOC Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Wnioski We all build the Information Society together! Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Wnioski Budowa Społeczeństwa Informacyjnego jest procesem długofalowym choć istnieje wiele instrumentów pozwalających na jego przyśpieszenie Współpraca wszystkich zaangażowanych stron, zarówno sektora prywatnego, publicznego jak i pozarządowego jest niezbędne dla odniesienia sukcesu w budowie Społeczeństwa Informacyjnego Prawodawcy jak i urząd regulacyjny ponosi olbrzymią odpowiedzialność za tępo rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Wnioski Budowa Społeczeństwa Informacyjnego wymaga doskonałego zrozumienia istoty wirtualnego świata, bowiem TIK niosą za sobą wiele korzyści, ale mogą być również źródłem olbrzymich strat w skali całego państwa Rozpowszechnienie TIK może się wiązać z przyśpieszonym wzrostem gospodarczym, co w szczególności dla państw w transformacji powinno być podstawowym argumentem działań promujących rozwój Społeczeństwa Informacyjnego Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int

Dziękuję za Państwa Uwagę! Jaroslaw K. Ponder International Telecommunication Union Strategy and Policy Unit E-mail: Jaroslaw.Ponder@itu.int http://www.itu.int/spu Tel: 00 41 22 730 60 65 Fax: 00 41 22 730 64 53 We all build the information society together! Warszawa, 28 Marzec 2006 Jaroslaw.Ponder@itu.int