ŻYJ ZDROWO I KOLOROWO W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 37 W SZCZECINIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
JAK ZJESZ OWOCE I WARZYWA TO NIE BĘDZIESZ CHORA I KRZYWA, A KIEDY PÓJDZIESZ NA PŁYWANIE TO OLIMPIJSKI MEDAL DOSTANIESZ. ŻYJMY ZDROWO!
Ul. Harcerska Komorno Tel
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Trening cardio Gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się cellulitu, warto zdecydować się na trening cardio, który nie tylko pomoże spalić tłuszcz,
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 46 IM. JÓZEFA CHEŁMOŃSKIEGO W ŁODZI ul. WÓLCZAŃSKA ŁÓDŹ.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Sprawozdanie z realizacji programu realizowanego w roku szkolnym 2015/2016 w klasach 0a, 0b.
Szkoła Podstawowa nr 41 im. Króla Władysława Jagiełly ul. Rajdowa Łódź tel
Łukasz Socha KL1cT – Rejestracja uczniów  Ja i mój kompan Mateusz Z. zarejestrowaliśmy się o godz w II Liceum Ogólnokształcącym w Świdnicy.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H.CH. ANDERSENA w Radomiu.
Gimnazjum w Zespole Szkół w Niedźwiadzie Górnej. Na zebraniu uczniowie zapoznali się z programem „ Talentowisko” oraz regulaminem konkursu „Spółdzielnia.
System edukacji w Polsce
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Projekt „Lekki tornister”
Co to jest spacer edukacyjny?
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
FOTOREPORTAŻ „REGIONALNE ŚWIĘTA I OBRZĘDY”
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Serce i dusza wolontariusza
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
”Nowoczesna rehabilitacja kluczem do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcjami wzroku” Projekt współfinansowany ze środków PFRON Czas trwania projektu:
W roku szkolnym 2014/2015 szkoła realizowała różne zadania związane z szeroko pojętą promocją zdrowia, które uwzględniały przyjęty cel dotyczący dostrzegania.
Świetlica.
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Tydzień Hiszpański w Szkole Podstawowej nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku 16 – 20 X 2017r.
Zasady zdrowego odżywiania
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Szkoła Promująca Zdrowie
Podsumowanie VI edycji programu edukacji antytytoniowej „ Znajdź właściwe rozwiązanie” (XI – VI. 2017) Grzegorz Kruk.
W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Drodzy Rodzice !!! Za nami koniec pierwszego semestru
„Z KULTURĄ I SZTUKĄ NA TY”
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Podsumowanie działalności Samorządu Uczniowskiego
Szkoła Podstawowa Nr 225.
KONKURS SZKOLNY JESTEŚMY IM WDZIĘCZNI ZA…
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkolny Festiwal Czytelniczy
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Szkolny projekt realizowany w ramach Szkoły Promującej Zdrowie 25 – 29
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Wybory Prezydenta Parlamentu Uczniowskiego 37 kadencji
Zapis prezentacji:

ŻYJ ZDROWO I KOLOROWO W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 37 W SZCZECINIE

22 lutego w Gimnazjum Nr 43 przy ul 22 lutego w Gimnazjum Nr 43 przy ul. Hożej 3 uczestniczyliśmy w I Forum Samorządowym pod hasłem „Żyj zdrowo i kolorowo”.

25 lutego zorganizowaliśmy spotkanie z przedstawicielami Samorządów Klasowych, podczas którego odbyły się warsztaty. Pracując metodą „Trzy role Walta Disneya” wspólnie podjęliśmy decyzję o przystąpieniu do projektu i działaniach, które zrealizujemy. Ogłoszenie „Kolorowego tygodnia” – 14-18 marca 14 marca – bieg po zdrowie 16 marca – prezentacje artystyczne Owocowo-warzywne szaleństwa w klasach 1-3 Konkursy plastyczne Grafika komputerowa w klasach 1-3 Plakatowe graffiti klas 1-6

Kolorowy tydzień Po warsztatach, gospodarze klas otrzymali dokładny plan działań. Każda klasa mogła przystąpić do realizacji dowolnie wybranych zadań. Zaangażowanie wszystkich uczniów przerosło nasze oczekiwania. Cała społeczność uczniowska dobrze bawiła się podczas trwania projektu a wychowawcy i nauczyciele wspierali ich pomysły. Dni, 14-18 marca , były wspólną zabawą w „Kolorowy tydzień”

Bieg po zdrowie Zabawę rozpoczęliśmy już w poniedziałek, 14 marca, Biegiem po zdrowie. Bieg rozpoczął się rozgrzewką , którą poprowadziła mama ucznia (uczestniczka biegów maratońskich i pół maratońskich, zajmująca w nich czołowe miejsca) Ze względu na dużą ilość chętnych (ok. 600 uczniów) musieliśmy podzielić dzieci na trzy grupy. W związku z tym zabawa trwała cały dzień.

Dzieci grupami pokonywały dystans bieżni wokół boiska Dzieci grupami pokonywały dystans bieżni wokół boiska. Bieg podzielony był na stacje, na których wychowawcy prowadzili ćwiczenia. Na koniec każdego biegu uczniowie otrzymywali zdrową porcję witamin – jabłuszka.

Prezentacje artystyczne 16 marca w auli szkolnej oglądaliśmy różnorodne prezentacje. Uczniowie przygotowali: piosenki , wiersze, przedstawienie teatralne, skecze. Podczas wspólnej zabawy nauczyliśmy się piosenki, którą śpiewaliśmy w przerwach pomiędzy występami: „ Taki mały, taki duży, ma owoce jeść Taki chudy, taki gruby ma warzywa jeść, Taki ja, taki Ty ma owoce jeść, Taki ja, taki Ty ma warzywa jeść.”

Owocowo-warzywne szaleństwa w klasach 1-3 Przez cały tydzień uczniowie klas młodszych przygotowywali dla siebie zdrowe i kolorowe śniadanka. Uruchamiając swoją wyobraźnię tworzyli sałatki, szaszłyki i kanapki. Poznali piramidę zdrowego żywienia i według jej zaleceń starali się wykonać dla siebie pełne witamin i mikroelementów posiłki.

Aż ślinka leci Lepszych nie zrobi nawet mama

Konkursy plastyczne Uczniowie mieli do wyboru wykonanie prac w różnych technikach: płaskiej i przestrzennej. Prace płaskie, format A4-A3 (farby, kredki, wydzieranki, wyklejanki, kolaże). Formy przestrzenne. Tu fantazja uczniów nie miała granic. Pojawiły się pluszowe, metrowe marchewki, ananas z balonu, kapusty i sałaty z papierowych serwetek, owoce i warzywa z masy solnej , gipsu, z siatek geometrycznych oraz duże formy wypełniane watą.

Czy na pewno to pyszne jedzonko jest nie do ugryzienia?

Grafika komputerowa w klasach 1-3 Uczniowie klas 1-3 na zajęciach informatycznych wykorzystując umiejętności pracy z programem Power Point, projektowali kolorowe obrazy graficzne.

Plakatowe graffiti klas 1-6 Podsumowaniem całego projektu była prezencja Plakatowego graffiti w korytarzach szkoły. W tym zadaniu udział brały wszystkie klasy (45 oddziałów). Każda klasa otrzymała arkusz kartonu, na którym zgodnie ze swoim pomysłem i w wybranej technice przedstawiła wizję hasła projektu „Żyj zdrowo i kolorowo”. Równolegle z wystawą plakatów, w holu głównym szkoły zaprezentowane były prace z konkursów plastycznych.

Ewaluacja  Decydując się na udział w projekcie nie spodziewałyśmy się, że cała akcja zaproponowana na I Forum Samorządowym odniesie taki sukces. Zachwycone jesteśmy skalą zaangażowania uczniów naszej szkoły. Już na pierwszym spotkaniu, podczas zajęć warsztatowych z przedstawicielami Samorządów Klasowych, zostałyśmy zaskoczone mnogością pomysłów i sposobów realizacji zaproponowanych przez dzieci. Trudnością przeprowadzenia w naszej szkole akcji na masową skalę jest to, że jesteśmy największą szkołą podstawową w Szczecinie, a co za tym idzie mamy dużą liczbę dzieci (1300). Musimy więc włożyć dużo więcej wysiłku w skoordynowanie wszystkich przedsięwzięć. Dzieci nauczyły nas jednak tego, że posiadają w sobie olbrzymie pokłady pracowitości, fantazji, umiejętności i chęci współdziałania. Cała akcja powiodła nam się dlatego, że uczniowie realizowali swoje własne pomysły, w wybrany przez siebie sposób a nie narzucony przez dorosłych. Tak właśnie rozwija się samorządność w naszej szkole.

Całość koordynował zarząd Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej Nr 37 w Szczecinie wraz z opiekunkami.