Kalejdoskop wiedzy w Gminie Brochów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Granty rozwojowe dla szkół -
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Cyfrowa Szkoła Rządowy Projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Założenia PROJEKTU
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
INTERNET DLA WSZYSTKICH PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU CYFROWEMU W GMINIE BIAŁE BŁOTA WŁADZA WDRAŻAJĄCA: MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO 8.OŚ PRIORYTETOWA:
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Tel
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Akademia Bystrzaków RPO WiM Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów Okres realizacji: VIII.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF” Warszawa, r.
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Zapis prezentacji:

Kalejdoskop wiedzy w Gminie Brochów RPO WM 10.1.1 Edukacja ogólna Oś Priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży Poddziałanie 10.1.2 Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych) Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020

Lista projektów 21. miejsce na liście rankingowej dofinansowanie naszego wniosku – 944 097,50 zł okres realizacji: IX 2017 – VIII 2019

Realizatorzy i cel projektu Edutainment - Lider Gmina Brochów - Partner Celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności na rynku pracy u 160 uczniów (80K) poprzez objęcie uczniów dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi wysokiej jakości w okresie szkolnym i wakacyjnym.

Zasady współpracy ustalenie osób kontaktowych z każdej gminy i każdej szkoły (koniecznie adres email i tel. komórkowy) terminowe odpisywanie na maile w przypadku braku możliwości wykonania danego zadania w określonym terminie pilna informacja o tym (przed upływem danego terminu!) informowanie o wszystkich problemach w razie wątpliwości prosimy o kontakt: projekt.brochow@gmail.com Biuro projektu – tel. 732 747 311 Elżbieta Bednarek - tel. 794 273 586 Adres do korespondencji: ul. Kulczyńskiego 8a 02-777 Warszawa (wejście od ul. Płaskowickiej)

Organizacja zadań w projekcie 1. Przeprowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów i uczennic: - wybór wykonawców zajęć - zakup pomocy do zajęć - nadzór nad przeprowadzeniem zajęć - rekrutacja uczniów - nadzór nad uczestnikami projektu 2. Organizacja szkoleń dla kadry dydaktycznej: Kształtowanie umiejętności społecznych 3 gr. x 10 h Prowadzenie zajęć metodą eksperymentu 1 gr. x 40 h Tworzenie gier komputerowych z wykorzystaniem matematyki 1 gr. x 40 h 3. Wyposażenie pracowni matematyczno-przyrodniczych 4. Wyposażenie w sprzęt TIK 5. Zapewnienie wkładu własnego (udostępnienie sal) 6. Transport EDUTAINMENT GMINA

Zarządzanie projektem Edutainment: całościowy nadzór nad realizacją projektu prowadzenie wyodrębnionej księgowości w ramach wydatków E. przygotowywanie wniosków o płatność prowadzenie dokumentacji związanej z uczestnikami projektu prowadzenie dokumentacji związanej z kadrą projektu korespondencja z IP przygotowywanie zestawień do wkładu własnego uczestnictwo w spotkaniach: Grupy Sterującej i Zespołu Projektowego podpisanie umowy o dofinansowanie z zabezpieczeniem projektu (weksel in blanco)

Zarządzanie projektem Gmina Brochów: prowadzenie wyodrębnionej księgowości w ramach wydatków gminy przygotowanie do wniosków o płatność zestawień wydatków gminy uczestnictwo w spotkaniach: Grupy Sterującej i Zespołu Projektowego kontrola w trakcie realizacji projektu – pełna współpraca obowiązki promocyjno-informacyjne do wniosków o płatność: skany wszystkich faktur (koszty bezpośrednie) skany protokołów odbioru i przekazania sprzętu zestawienie wydatków gminy wyciąg z konta projektowego skan podpisanego oświadczenia o wkładzie własnym skan całej dokumentacji przetargowej do wniosków o płatność: skany wszystkich faktur (koszty bezpośrednie) wraz z odpowiednimi oznaczeniami, opisem skany protokołów odbioru sprzętu i protokołów przekazania sprzętu do szkół zestawienie wydatków gminy wyciąg z konta projektowego (od początku do końca okresu rozliczeniowego, najlepiej pierwszego dnia po okresie rozliczeniowym) skan podpisanego oświadczenia o wkładzie własnym skan całej dokumentacji przetargowej

Zamówienia publiczne harmonogram ? data rozpoczęcia ? Gmina ponosi odpowiedzialność za przeprowadzone postępowania. Dopytać o przewidywane terminy

Kryteria do spełnienia przez Gminę 1. Skala działań Wnioskodawca oświadcza, że skala działań prowadzonych przed rozpoczęciem realizacji projektu przez szkołę (nakłady środków na ich realizację) nie ulega zmniejszeniu w stosunku do skali działań (nakładów) prowadzonych przez szkołę w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o dofinansowanie (średniomiesięcznie). Wnioskodawca nie może obniżyć skali prowadzonych dotychczas działań (nakładów na te działania) również w trakcie trwania projektu. Wyjątek stanowią działania finansowane ze środków PO KL lub innych programów, np. rządowych (Radosna szkoła, Wyprawka szkolna).

Kryteria do spełnienia przez Gminę 2. Funkcjonalności TIK Konieczność spełnienia funkcjonalności w szkole objętej wsparciem w okresie do 6 miesięcy od daty zakończenia realizacji projektu: a) stały dostęp do łącza internetowego w szkole, na poziomie przepływności optymalnym dla bieżącego korzystania z cyfrowych zasobów online w trakcie lekcji i w ramach pracy zawodowej, b) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 albo od 301, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jeden albo dwa zestawy komputerów z systemem operacyjnym, oprogramowaniem biurowym, oprogramowaniem antywirusowym itp., c) odpowiednio 1 lub 2 sale dostosowane do potrzeb funkcjonowania komputerów, z bezprzewodowym Internetem, tablicą multimedialną, d) szkoła zapewnia komputery do indywidualnego użytku służbowego nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem TIK (min. 1 komputer), e) szkoła posiada co najmniej jedno miejsce, w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu w godzinach pracy szkoły. Wszystkie 3 szkoły muszą spełnić funkcjonalności! Konieczność spełnienia funkcjonalności w szkole objętej wsparciem w okresie do 6 miesięcy od daty zakończenia realizacji projektu: a) stały dostęp do łącza internetowego użytkowników w szkole, na poziomie przepływności optymalnym dla bieżącego korzystania z cyfrowych zasobów online w trakcie lekcji i w ramach pracy zawodowej, b) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 albo od 301, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jeden albo dwa zestawy stacjonarnych lub przenośnych komputerów albo innych mobilnych urządzeń mających funkcje komputera oraz dedykowanego urządzenia umożliwiającego ładowanie oraz zarządzanie mobilnym sprzętem komputerowym z: zainstalowanym systemem operacyjnym, dostępem do oprogramowania biurowego, oprogramowaniem antywirusowym, jeżeli istnieje dla danego urządzenia – opcjonalnie, jeżeli takie oprogramowanie nie jest zainstalowane na szkolnych urządzeniach sieciowych, oprogramowaniem zabezpieczającym komputer albo inne mobilne narzędzia mające funkcje komputera w przypadku kradzieży, oprogramowaniem do zarządzania zestawem przenośnych komputerów albo innych mobilnych narzędzi mających funkcje komputera dla potrzeb przeprowadzania zajęć lekcyjnych - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera albo innego mobilnego narzędzia mającego funkcje komputera - opcjonalnie, jeżeli takie oprogramowanie nie jest zainstalowane na szkolnych urządzeniach sieciowych oraz oprogramowaniem do zarządzania szkolnymi urządzeniami sieciowymi, oprogramowaniem zabezpieczającym uczniów przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju w rozumieniu art. 4a ustawy o systemie oświaty; oprogramowaniem zabezpieczającym szkolne urządzenia sieciowe, c) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 albo od 301,szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jedno albo dwa wydzielone miejsca dostosowane do potrzeb funkcjonowania zestawu stacjonarnych lub przenośnych komputerów lub innych mobilnych narzędzi mających funkcje komputera z bezprzewodowym dostępem do Internetu, d) w miejscach, w których uczniowie korzystają z zestawu stacjonarnych lub przenośnych komputerów lub innych mobilnych narzędzi mających funkcje komputera, jest możliwa prezentacja treści edukacyjnych z wykorzystaniem wielkoformatowych, niskoemisyjnych, interaktywnych urządzeń do projekcji obrazu i emisji dźwięku umożliwiających wyświetlanie obrazu bez konieczności każdorazowego dostosowywania warunków światła i układu ławek w salach, e) szkoła zapewnia komputery stacjonarne lub przenośne lub inne mobilne narzędzia mające funkcje komputera do indywidualnego użytku służbowego nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem TIK, f) szkoła posiada co najmniej jedno miejsce (pomieszczenie), w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu pomiędzy oraz w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych w godzinach pracy szkoły, zgodnie z organizacją roku szkolnego.

Harmonogram pracy Wyposażenie pracowni Wybór prowadzących zajęcia: składanie ofert: od… do… Rekrutacja, zebranie dokumentów rekrutacyjnych IX Spotkanie z prowadzącymi zajęcia IX Przygotowanie programów zajęć, formularzy bilansu kompetencji, wybór pomocy do zajęć IX Prowadzenie zajęć od IX-X

Rodzaje zajęć Spotkanie z królową – zajęcia z matematyki Przyrodnicze laboratorium Język angielski, niemiecki, rosyjski Laboratorium kodowania Przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych Projekt edukacyjny – przedstawienie dla społeczności szkolnej 30h zajęć (2017: 12h, 2018: 18h) od 6 do 12 osób w grupie wiek uczniów – dowolny tematyka zajęć – duża dowolność Naukowe Show – pokazy dla klas – po kilka pokazów pod rząd ROBO-Lab – 30 h zajęć (6 spotkań po 5h lekc.), grupy po 12 osób Półkolonie naukowe – 45h zajęć, wakacje letnie, gr. 12-os., zapewniony posiłek

Zakup sprzętu do zajęć Spotkanie z królową – zajęcia z matematyki – korzystamy z wyposażenia pracowni matematycznej Przyrodnicze laboratorium – korzystamy z wyposażenia pracowni przyrodniczej + 450 zł/grupę (na mat. papiernicze, odczynniki, naczynia jednorazowe, środki czystości, drobny sprzęt laboratoryjny, drobne pomoce dydaktyczne) Język angielski/niemiecki/rosyjski – 600 zł/grupę (na słowniki, gry, oprogramowanie edukacyjne, książki, mat. papiernicze itp.) Przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych – 680 zł/grupę (na gry planszowe rozwijające przedsiębiorczość, kreatywność, inicjatywność, umiejętności matematyczne, pomoce dydaktyczne, mat. papiernicze) Projekt edukacyjny – przedstawienie dla społeczności szkolnej – 570 zł/grupę (rekwizyty, materiały papiernicze, tkaniny) Zakupy wybiorą nauczyciele z przygotowanej listy

Obowiązki szkolnego koordynatora rekrutacja – zebranie dokumentów rekrutacyjnych, ustalenie składu grup przygotowanie harmonogramów zajęć bieżące sprawdzanie dzienników i list obecności w przypadku problemów z frekwencją – kontakt z rodzicami w celu ustalenia przyczyn nieobecności dziecka oraz poinformowanie o sytuacji E nadzór nad udostępnieniem sal w szkole informowanie na bieżąco o konieczności wprowadzenia zmian w harmonogramie zajęć, np. w przypadku choroby prowadzącego zajęcia pośredniczenie pomiędzy E a prowadzącymi zajęcia oraz uczestnikami zajęć ustalanie z gminą terminów dowozu i odwozu dzieci przed/po zajęciach współpraca z pozostałym personelem projektu w celu realizacji zamierzonych działań i osiągnięcia zaplanowanych celów projektu

Obowiązki prowadzącego zajęcia opracowanie programu zajęć i formularzy bilansu kompetencji przeprowadzenie zajęć opieka nad dziećmi w czasie zajęć przeprowadzenie testów kompetencji w celu określenia przyrostu wiedzy uczestników – na początku i na zakończenie zajęć dbałość o utrzymanie frekwencji uczestników na poziomie min. 80% podniesienie wśród uczniów wiedzy i umiejętności związanych z rozwojem kompetencji kluczowych o min. 30% bieżące uzupełnianie dzienników zajęć wraz z listami obecności na każdych zajęciach (zgodnie z wzorem) Wynagrodzenie w dwóch transzach!

Dziękuję za uwagę

Pytania?