Akademia Bystrzaków RPO WiM 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów Okres realizacji: VIII.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Advertisements

„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Województwo Podkarpackie
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
1 Dokumentowanie działań w programach rozwojowych w ramach projektu "Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej". Projekt dofinansowany ze środków Unii.
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Spotkanie z nauczycielami w ramach projektu Szansa na sukces – program zajęć pozalekcyjnych w szkołach gimnazjalnych na terenie Gminy Wieprz Gierałtowice,
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Fundusze Europejskie – dla rozwoju Polski Wschodniej Projekt „Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo podlaskie” współfinansowany ze środków.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
Końcowy raport z postępu realizacji projektu. 2 Wzór raportu końcowego formularz zgodny ze wzorem na stronie na początku należy zaznaczyć OS kokres sprawozdawczy.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
KONTROLA PROJEKTU MÓJ PIERWSZY BIZNES Projekt „Mój pierwszy biznes” realizowany jest przez Zespół Szkół Handlowych w Poznaniu i polega na prowadzeniu zajęć.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Kalejdoskop wiedzy w Gminie Brochów
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF” Warszawa, r.
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Akademia Bystrzaków RPO WiM 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów Okres realizacji: VIII 2017 – VIII 2018 Oś Priorytetowa II Kadry dla gospodarki Działanie 2.2 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów Poddziałanie 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów – projekty konkursowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego 2014-2020

Lista projektów

Realizatorzy: Fundacja Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera - Lider Gmina Działdowo - Partner

Zasady współpracy ustalenie osób kontaktowych z gminy i z każdej szkoły (koniecznie adres email i tel. komórkowy) terminowe odpisywanie na maile w przypadku braku możliwości wykonania danego zadania w określonym terminie pilna informacja o tym (przed upływem danego terminu!) informowanie o wszystkich problemach w razie wątpliwości prosimy o kontakt: mazury@malyinzynier.pl Elżbieta Bednarek - tel. 794 273 586, 732 747 311 adres korespondencyjny: ul. Kulczyńskiego 8a 02-777 Warszawa (wejście od ul. Płaskowickiej)

Organizacja zadań w projekcie 1. Przeprowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów i uczennic: - wybór wykonawców zajęć - nadzór nad przeprowadzeniem zajęć - rekrutacja - zapewnienie wkładu własnego (udostępnienie sal) - GMINA 2. Organizacja szkoleń dla kadry dydaktycznej i rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży: - kształtowanie umiejętności społecznych 8gr. x 8 h - prowadzenie zajęć metodą eksperymentu 1 gr. x 40 h - tworzenie gier z wykorzystaniem matematyki 1 gr. x 40 h - szkolenie dla rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami 2 g. x 8 h 3. Wyposażenie pracowni matematyczno-przyrodniczych

Zarządzanie projektem Fundacja Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera: całościowy nadzór nad realizacją projektu prowadzenie wyodrębnionej księgowości w ramach wydatków fundacji przygotowywanie wniosków o płatność prowadzenie dokumentacji związanej z uczestnikami projektu prowadzenie dokumentacji związanej z kadrą projektu przeprowadzenie postępowania na zakup sprzętu korespondencja z IP przygotowywanie zestawień do wkładu własnego uczestnictwo w spotkaniach: Grupy Sterującej i Zespołu Projektowego podpisanie umowy o dofinansowanie z zabezpieczeniem projektu (weksel in blanco)

Zarządzanie projektem Gmina: transport – wybór wykonawcy i ustalenie harmonogramów ze szkołami prowadzenie wyodrębnionej księgowości w ramach wydatków gminy przygotowanie do wniosków o płatność zestawień wydatków gminy uczestnictwo w spotkaniach: Grupy Sterującej i Zespołu Projektowego koszty zarządzania projektem = koszty pośrednie kontrola w trakcie realizacji projektu – pełna współpraca obowiązki promocyjno-informacyjne do wniosków o płatność: skany wszystkich faktur (koszty bezpośrednie) skany protokołów odbioru zestawienie wydatków gminy wyciąg z konta projektowego skan podpisanego oświadczenia o wkładzie własnym Promocja – powiedzieć, że prześlę materiały informacyjne o projekcie na stronę internetową. Plakaty – rozdać. Transport – 98 560,00 zł do wniosków o płatność: skany wszystkich faktur (koszty bezpośrednie) wraz z odpowiednimi oznaczeniami, opisem skany protokołów odbioru sprzętu zestawienie wydatków gminy wyciąg z konta projektowego (od początku do końca okresu rozliczeniowego, najlepiej w dnia po okresie rozliczeniowym) skan podpisanego oświadczenia o wkładzie własnym

Kryteria do spełnienia przez Gminę Skala działań Wnioskodawca oświadcza, że skala działań prowadzonych przed rozpoczęciem realizacji projektu przez szkołę (nakłady środków na ich realizację) nie ulega zmniejszeniu w stosunku do skali działań (nakładów) prowadzonych przez szkołę w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o dofinansowanie (średniomiesięcznie). Wnioskodawca nie może obniżyć skali prowadzonych dotychczas działań (nakładów na te działania) również w trakcie trwania projektu. Wyjątek stanowią działania finansowane ze środków PO KL lub innych programów, np. rządowych (Radosna szkoła, Wyprawka szkolna).

Harmonogram pracy Rekrutacja, zebranie dokumentów rekrutacyjnych – do 29 IX 2017 Wybór prowadzących zajęcia: składanie ofert w terminie od… do… Spotkanie z prowadzącymi zajęcia IX Przygotowanie programów zajęć, formularzy bilansu kompetencji, wybór pomocy do zajęć IX-X Prowadzenie zajęć od IX-X Wyposażenie pracowni matematyczno-przyrodniczych

Rodzaje zajęć Spotkanie z królową – zajęcia z matematyki Język angielski Przyrodnicze laboratorium Tworzenie gier z wykorzystaniem matematyki Projekt edukacyjny – przedstawienie dla społeczności szkolnej Junior w biznesie – przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych 30h zajęć (2017: 15h, 2018: 15h) od 6 do 12 osób w grupie wiek uczniów – dowolny tematyka zajęć – duża dowolność Półkolonie ROBO-Lab – 5 dni, grupy po 12 osób, obiad Festiwal nauki – 4 festiwale (1 na 2 szkoły) – XI 2017

Zakup sprzętu do zajęć Spotkanie z królową – zajęcia z matematyki – korzystamy z wyposażenia pracowni matematycznej Język angielski – 350 zł/grupę (na słowniki, gry, oprogramowanie edukacyjne, książki, mat. papiernicze itp.) Przyrodnicze laboratorium – korzystamy z wyposażenia pracowni przyrodniczej Przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych – 440 zł/grupę (na gry planszowe rozwijające przedsiębiorczość, kreatywność, inicjatywność, umiejętności matematyczne, mat. papiernicze) Projekt edukacyjny – przedstawienie dla społeczności szkolnej – 440 zł/grupę (tkaniny, materiały papiernicze) Zakupy 1 raz Zakupy wybiorą nauczyciele z przygotowanej listy

Obowiązki szkolnego koordynatora rekrutacja – zebranie dokumentów rekrutacyjnych, ustalenie składu grup przygotowanie harmonogramów zajęć bieżące sprawdzanie dzienników i list obecności w przypadku problemów z frekwencją – kontakt z rodzicami w celu ustalenia przyczyn nieobecności dziecka oraz poinformowanie o sytuacji fundacji nadzór nad udostępnieniem sal w szkole informowanie na bieżąco o konieczności wprowadzenia zmian w harmonogramie zajęć, np. w przypadku choroby prowadzącego zajęcia pośredniczenie pomiędzy fundacją a prowadzącymi zajęcia oraz uczestnikami zajęć ustalanie terminów dowozu i odwozu dzieci przed/po zajęciach z gminą współpraca z pozostałym personelem projektu w celu realizacji zamierzonych działań i osiągnięcia zaplanowanych celów projektu

Obowiązki prowadzącego zajęcia opracowanie programu zajęć i formularzy bilansu kompetencji wybranie pomocy (jeśli dotyczy) przeprowadzenie zajęć opieka nad dziećmi w czasie zajęć przeprowadzenie testów kompetencji w celu określenia przyrostu wiedzy uczestników – na początku i na zakończenie zajęć dbałość o utrzymanie frekwencji uczestników na poziomie min. 80% podniesienie wśród uczniów wiedzy i umiejętności związanych z rozwojem kompetencji kluczowych o min. 30% bieżące uzupełnianie dzienników zajęć wraz z listami obecności na każdych zajęciach (zgodnie z wzorem) Wynagrodzenie w dwóch transzach!

Dziękuję za uwagę