Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Anna Paszkowska-Rogacz
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekty edukacyjne w szkole
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ocenianie, które pomaga się uczyć
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Projekt systemu ekspertowego Nazwa Grupa: Zespół:…… …… ……. ……..
ocenianie, które pomaga się uczyć
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Ocenianie kształtujące
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Ocenianie Kształtujące
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Zasady pracy metodą projektu
Co to jest spacer edukacyjny?
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Praca w zespole.
Organizacja zespołu projektowego
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej. Teresa Stryjewska MSCDN Wydział w Ciechanowie

Działania projektowe uczniów GIMNAZJUM TWP w CIECHANOWIE

Tytuł projektu Uczymy się i bawimy z ocenianiem kształtującym Podtytuł: Doświadczenia chemiczne

Cele projektu Wzajemnie uczymy się od siebie stosując ocenianie kształtujące. Uczymy się przez współdziałanie.

Działania projektowe Wystąpienie w roli ekspertów i oceniających w klasach II III. II. Dokonanie samooceny pracy zespołowej. III. Przeprowadzenie oceny koleżeńskiej dotyczącej pracy zespołowej.

Działanie I. Wystąpienie w roli ekspertów i oceniających Wspólnie z nauczycielem zaplanowanie doświadczeń z chemii, które w grupach wykonali uczniowie z klas II i III. Uczniowie-eksperci oceniali pracę zespołową kolegów uwzględniając następujące kryteria sukcesu czyli nacobezu: planowanie i organizowanie pracy (kierowanie grupą, pełnienie przyjętych ról: lidera, sekretarza, sprawozdawcy, członka zespołu) komunikowanie się (zrozumiałe dyspozycje lidera, uważne słuchanie się nawzajem) rozwiązanie problemu, zadania (przeprowadzenie doświadczenia według instrukcji, sformułowanie spostrzeżeń i wniosków).

Uczniowie-eksperci oceniali pracę zespołową kolegów uwzględniając ustalone kryteria sukcesu czyli nacobezu

Po przeprowadzeniu doświadczeń przekazanie koleżankom i kolegom informacji zwrotnej, co im się udało, a co nie i jak to poprawić.

Przykład oceny koleżeńskiej - przekazanie informacji zwrotnej Kryteria sukcesu(NaCoBeZU): Planowanie i organizowanie pracy Komunikowanie się Rozwiązanie problemu, zadania Schemat IZ zgodny z zasadami OK (oceniania kształtującego) Wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy grupy Dobrze wykonali doświadczenia, poprawnie sformułowali spostrzeżenia i wnioski. 2. Odnotowanie tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony zespołu Poprawienia wymaga dokładność wykonywania doświadczenia (wówczas może uda się za pierwszym razem). 3. Wskazówki, w jaki sposób grupa powinna poprawić/usprawnić pracę Zacząć od przeczytania ze zrozumieniem całej instrukcji do doświadczenia. 4. Wskazówki, w jakim kierunku zespół powinien pracować dalej Słuchać się nawzajem i lepiej organizować pracę.

Działanie II. Dokonanie samooceny pracy zespołowej/współdziałania „Minki” pochodzą z materiałów kursowych CO-LAB

NaCoBeZU czyli kryteria sukcesu dotyczące pracy zespołowej Działanie III. Przeprowadzenie oceny koleżeńskiej dotyczącej pracy zespołowej. Doświadczenia: Badanie właściwości białek- instrukcja dla ekspertów/ oceniających NaCoBeZU czyli kryteria sukcesu dotyczące pracy zespołowej Jak został wyłoniony lider zespołu? Czy był widoczny podział zadań, czy wszystko robiła jedna osoba? Czy uczestnicy zespołu współdziałali podczas wykonywania doświadczeń? Czy była osoba, która nic nie wniosła do pracy zespołu( nic nie robiła, nic nie pisała/ mówiła)? UWAGA: Bez podawania imienia i nazwiska!

Dokonanie samooceny uczniowskiej z zastosowaniem techniki świateł drogowych- wypowiedzi uczniów Pracując w zespołach projektowych przeprowadziliśmy na kole chemicznym i kole fizycznym doświadczenia i sfilmowaliśmy je. Co nam się udało: Uchwycić efekt doświadczeń i eksperymentów na filmach. Nic nie zepsuliśmy, nie zbiliśmy. Co było trudne: Płynne mówienie podczas filmowania o przebiegu doświadczeń i eksperymentów. Co nam się nie udało: Uzyskanie jakości HD (słaba kamera=słaba jakość), w niektórych filmach zastosowaliśmy złą orientację (czarne paski po bokach).

Samoocena działań projektowych- wypowiedzi uczniów Co nam się udało w projekcie Skutecznie współpracować w zespołach projektowych. Nie wysadzić szkoły podczas przeprowadzania doświadczeń. Nad czym musimy jeszcze pracować Nad wykonywaniem zadań projektowych na czas. Jak dokonać tych zmian Przestrzegać wspólnie ustalonego harmonogramu, aktywnie uczestniczyć w spotkaniach, nie tracić czasu na obgadywanie nauczycieli. Wskazówki do dalszej pracy Pracuj mądrzej, a nie ciężej!

Dziękuję za uwagę Teresa Stryjewska Nauczyciel Gimnazjum TWP w Ciechanowie Nauczyciel konsultant MSCDN Wydział w Ciechanowie