Tolerancja religijna drogą do pokoju w przyszłości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W ZESPOLE SZKÓŁ SPORTOWYCH
Advertisements

Projekt Comeniusa Spotkanie partnerów w mieście Konya w Turcji października 2010.
POLSKO NIEMIECKA WSPÓŁPRACA MŁODZIEŻY (PNWN) DEUTSCH POLNISCHES JUGENDWERK (DPJW)
Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Agnieszka Styczeń Warszawa, 5 listopada 2010.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Comenius Regio –
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
„Uczenie się przez całe życie”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
C omenius Partnerskie Projekty Regio Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
Wizyta studyjna gości z Cypru, Włoch, Łotwy, Litwy i Turcji.
Projekt DE3-COM pod nazwą Kształcenie dla Europy oraz z Europą został dofinansowany w wysokości Partnerzy w projekcie: -Powiat.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Felix on tour through Europe Felix podróżuje po Europie Comenius Wielostronne Partnerskie Projekty Szkół
Projekt Socrates Comenius Szkoła Podstawowa nr 69 Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Jarogniewa Drwęskiego w Poznaniu Temat projektu.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Wizyta w Polsce r. – r. Projekt Partnerski – Comenius Porosty a zanieczyszczenie powietrza.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Comenius… … Czyli co i jak.. Comenius… … Czyli co i jak.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Wymiana polsko-niemiecka
Tytuł projektu ``Moje miasto,mój region,moja ojczyzna,, Kulturowe, historyczne różnice i podobnieństwa w obszarze Karpat.
W marcu 2008 r. na zaproszenie Burmistrza Priverno, delegacja z Andrychowa wzięła udział w uroczystościach ku czci św. Tomasza z Akwinu. Najważniejszym.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
WYCIECZKI TEMATYCZNE ŚLADAMI ŚLĄSKIEJ TOŻSAMOŚCI Mariusz Stachurski.
Projekt Comenius w Zespole Szkół Nr 3 im. Wł.St. Reymonta w Łukowie
Projekt Comenius Regio
Projekt Comenius Nie tylko budowa ć mosty, lecz tak ż e z nich korzysta ć - zawody i ich ś rodowiska pracy W projekcie uczestniczą.
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ „Understanding and celebrating European Folklore” Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Święcanach Niniejszy projekt został.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Erasmus+ Zwalczanie ksenofobii, nietolerancji i rasizmu przez edukację
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Gimnazjum im. Marii Konopnickiej
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Tolerancja religijna drogą do pokoju w przyszłości Projekt Comenius 2011 - 2013

CO TO JEST COMENIUS? To grupa programów wchodzących w skład europejskiego projektu Uczenie się przez całe życie nadzorowanego i finansowanego przez Komisję Europejską. W skład projektu Comenius wchodzą: Partnerskie projekty szkół: wielostronne i dwustronne, Partnerskie Projekty Regio, Asystentura Comeniusa, Mobilności Szkolnej Kadry Edukacyjnej, Wyjazdy Indywidualne Uczniów Wizyty przygotowawcze i seminaria kontaktowe

Co jest celem projektu Comenius? Wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji poprzez promowanie współpracy międzynarodowej, Poprawa pod względem jakościowym i ilościowym partnerstw pomiędzy szkołami, czyli tzw. mobilności, Zwiększanie możliwości wzajemnego uczenia się, Wymiana najlepszych praktyk, Rozwijanie struktur współpracy międzynarodowej.

Dlaczego Tolerancja Religijna? Temat tolerancji religijnej został przeze mnie wybrany pod wpływem obserwacji wydarzeń na świecie oraz coraz wyraźniej rysujących się antagonizmów pomiędzy religiami. Naszym celem było zapobieżenie kierowaniu się uprzedzeniom i stereotypom religijnym podczas wydawania własnych opinii na temat różnych grup religijnych. Chcieliśmy aby zastanawiając się nad źródłami konfliktów międzynarodowych nasi uczniowie nie osądzali na podstawie religii oraz pochodzenia.

Szkoły partnerskie: LICEO SCIENTIFICO STATALE „GALILEO GALILEI”, CIVITAVECCHIA, WŁOCHY, CAROLUS CLUSIUS COLLEGE, ZWOLLE, HOLANDIA, CARLTON BOLLING COLLEGE, BRADFORD, WIELKA BRYTANIA, GIMNAZJUM NR 1 IM. ŚW. JANA BOSKO W WOLI.

Cele projektu: Poznawanie poszczególnych religii oraz tradycji, obyczajów, świąt i innych istotnych elementów z nimi związanych, Nauka tolerancji względem odmienności, nie tylko religijnej, Poszerzanie wiedzy dotyczącej kultury, geografii i historii krajów partnerskich, Doskonalenie posługiwania się językiem angielskim podczas wykonywania zadań projektowych oraz komunikacji w projekcie, Wzrost umiejętności informatycznych, Doskonalenie umiejętności społecznych uczniów.

SPOTKANIA PARTNERSKIE ORAZ INNE DZIAŁANIA PROJEKTOWE

WOLA – LISTOPAD 2011

WOLA – LISTOPAD 2011 Podczas spotkania w Polsce: Uczniowie ze szkół partnerskich spotkali się po raz pierwszy, Przedstawiono prezentacje wszystkich szkół na temat swojej szkoły, miejscowości i regionu, Odwiedzano miejsca kultu religijnego, np. Jasna Góra, Wadowice, krakowski Kazimierz wraz z synagogą i żydowskim cmentarzem, Kaplicę Zygmuntowską na Wawelu oraz Kościół Mariacki, Odbyło się wiele działań integrujących grupę: rozgrywki sportowe, dyskoteka, dzień z rodziną goszczącą.

CIVITAVECCHIA – KWIECIEŃ 2012

CIVITAVECCHIA – KWIECIEŃ 2012 W trakcie spotkania we Włoszech: Zaprezentowano historię krajów partnerskich przygotowaną przez każdą ze szkół, Odbyła się wycieczka do Rzymu, gdzie wszyscy uczestnicy spotkania zwiedzili Muzea Watykańskie wraz z Bazyliką św. Piotra, Meczet – największy we Włoszech, Synagogę i pozostałości rzymskiego getta oraz zabytki starożytnego Rzymu, Rozmawiano na temat religii katolickiej, prezentowano jej tradycje, święta oraz najistotniejsze aspekty wiary, Wszyscy skorzystali z wspaniałej pogody i delektowali się włoską kuchnią!

CZERWIEC 2012 – ODWIEDZANIE MIEJSC KULTU INNYCH RELIGII W POLSCE Spotkanie z proboszczem parafii ewangelickiej w Pszczynie i zwiedzanie kościoła, Wizyta w Centrum Muzułmańskim w Katowicach, udział w prelekcji na temat Islamu.

ZWOLLE – PAŹDZIERNIK 2012

ZWOLLE – PAŹDZIERNIK 2012 Wizyta w Holandii: Przebiegała pod znakiem religii protestanckiej, Szkoły partnerskie przedstawiały przygotowane przez siebie filmy i prezentacje dotyczące religii obecnych w krajach partnerskich, Uczniowie rozmawiali na temat tolerancji religijnej, wpływu religii na życie codzienne mieszkańców krajów partnerskich, Uczestnicy spotkania odwiedzili Amsterdam oraz Delft.

WARSZTATY NA TEMAT TOLERANCJI RELIGIJNEJ – WOLA, STYCZEŃ 2013 Warsztaty były prowadzone przez imama z Centrum Muzułmańskiego w Katowicach.

BRADFORD – MARZEC 2013

BRADFORD – MARZEC 2013 Podczas spotkania w Wielkiej Brytanii: Uczniowie rozmawiali na temat religii Muzułmańskiej oraz zwiedzali miejsca kultu religijnego tj. meczet w Londynie, Katedra św. Pawła w Londynie, szkoła muzułmańska i meczet w Bradford, polski kościół w Bradford, Prezentowano typowe uprzedzenia i stereotypy na temat poszczególnych religii oraz omawiano ich wpływ na kształtowanie opinii publicznej, Uczestnicy spotkania złożyli wizytę w ratuszu w Bradford i spotkali się z władzami miasta.

EFEKTY PROJEKTU Poznanie przez uczniów innych religii niż ich własna, Poszerzanie horyzontów myślowych, wzrost postaw prospołecznych takich jak wzajemna akceptacja, tolerancja i zrozumienie, Doskonalenie umiejętności językowych i informatycznych, Udział w wyjazdach zagranicznych – spotkaniach partnerskich, Dodatkowe środki finansowe na zakup sprzętu i materiałów niezbędnych przy realizacji projektu, Kształtowanie umiejętności współpracy międzynarodowej oraz porozumienia pomiędzy młodymi ludźmi z różnych krajów Europy.

PRODUKTY KOŃCOWE PROJEKTU Strona internetowa: http://comeniustolerance2011.eu/ Broszura dotycząca tolerancji religijnej, CD przewodnik po religiach w krajach partnerskich projektu.

KOORDYNATOR PROJEKTU: JOANNA KOCIOŁA DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ KOORDYNATOR PROJEKTU: JOANNA KOCIOŁA