Ewaluacja programu Study Tours to Poland dla studentów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
Szablon scenariusza. Topografia miasta POZnan* WPROWADZENIE Szkolenie z zakresu Topografii Miasta Poznania – ma na celu: - Poznanie ogólnej topografii.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
1 System teleopieki. Rozmowa z lekarzem W wielu przypadkach nie ma konieczności osobistej wizyty w przychodni a rozmowa online z lekarzem pozwala uspokoić.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl.
 PODSUMOWANIE PROJEKTU „POSTAW NA SŁOŃCE”. Energia konwencjonalna : ● - spalanie paliw kopalnych ● - promieniowanie pierwiastków Energia Odnawialna:
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
WPŁYW RÓWNOŚCI PŁCI NA JAKOŚĆ ŻYCIA - METODOLOGIA, MODEL ANALITYCZNY I GŁÓWNE WYNIKI Ewa Krzaklewska Piotr Brzyski Uniwersytet Jagielloński.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
KANDYDAT DO ŁÓDZKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO ŁUKASZ WASZAK.
STEREOTYP NIEMCA W POLSCE. Co to jest : Są to „obrazy w głowach” wpływające na nasze myślenie, postępowanie i zachowanie.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
OFERTA NA ZAMIESZCZENIE REKLAM NA PORTALU JakZdacMatureZmatematyki
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Aktywny RODZIC.
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
„Urząd Pracy jako miejsce wsparcia pracodawców zatrudniających cudzoziemców”. Spotkanie
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Karol Taradaj & Tomasz Ginda
O ochronie danych osobowych
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.
Koniczyna Bartek Pulpet I rodzina Danuta Zawadzka
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Czynności prawne Mgr Aleksandra Spisz Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
ASYSTENTURA COMENIUSA
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przekonania rodziców na temat pomocy psychologicznej dla dzieci
Analiza Ankiet ekologicznych
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
Raport badawczy „Kariera po studiach”
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Otwarta firma Jak zgłosić firmę bądź instytucję do programu?
PRZEGLĄD ORZECZNICTWA PODATKOWEGO
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Projekt Erasmus + Building a better future by addressing ecology and immigration problems through innovative teaching methods, multiculturalism and multilingualism.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Najważniejsze reguły ankietowania
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
FORMUŁOWANIE HIPOTEZ STATYSTYCZNYCH
Centrum Arbitrażu i Mediacji
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
RÓWNOŚĆ I BRAK DYSKRYMINACJI
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
TESTY NIEPARAMETRYCZNE
Aktywny RODZIC.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Jakie pytania badawcze powinny być stawiane w myśl użyteczności badań dla eliminacji kar cielesnych?
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

Ewaluacja programu Study Tours to Poland dla studentów Wiosenna edycja 2016

Profil uczestnika Płeć Profil studiów Miejsce zamieszkania

Wykształcenie rodziców Profil uczestnika Wykształcenie rodziców Matki Ojca

Profil uczestnika Sympatia/dystans do innych narodów Czy mógłbyś/mogłabyś mieć dziewczynę/chłopaka z (1-"zdecydowanie nie", 4 "zdecydowanie tak", średnia) Czy mógłby/abyś mieć członka rodziny z (1-"zdecydowanie nie" do 4 - "zdecydowanie tak", średnia) Kraj   Przed wizytą Po wizycie Zmiana Ukrainy 3.38 3.54 0.16 3.58 3.60 0.02 Rosji 3.10 3.69 0.59 3.44 3.70 0.25 Białorusi 3.78 3.64 -0.14 2.39 4.06 1.67 Mołdawii 2.65 3.07 0.42 2.41 3.36 0.94 Polski 3.53 3.63 0.10 3.61 Szwecji 3.47 3.49 3.50 0.11 Niemiec 3.32 3.41 0.09 3.43 Chin 2.34 -0.05 2.77 2.83 0.07 USA 3.35 0.08 0.13 Izraela 2.78 2.76 -0.02 3.12 3.23 0.12 Turcji 2.44 2.47 0.03 2.98

Kraj z którego uczestnik przyjechał Profil uczestnika Ocena sytuacji materialnej Żyjemy bardzo biednie – nie starcza nam nawet na podstawowe potrzeby 0% Żyjemy skromnie – musimy na co dzień bardzo oszczędnie gospodarować 9% Żyjemy średnio – wystarcza nam na co dzień, ale musimy oszczędzać na poważniejsze zakupy 61% Żyjemy dobrze – wystarcza nam na wiele bez specjalnego oszczędzania 25% Żyjemy bardzo dobrze – możemy pozwolić sobie na pewien luksus 4% Odmowa odpowiedzi 1% Kraj z którego uczestnik przyjechał

Profil uczestnika Wcześniejsze wizyty w Polsce Tak, kilka razy 16% Tak, raz 19% Nie, nigdy 65% Cel wcześniejszych wizyt Odwiedzałem/am rodzinę 2% W celach turystycznych 48% Na szkolnej wycieczce 14% Na kursie językowym 5% Na wymianie szkolnej/studenckiej 17% Na pielgrzymce Podczas przejazdu transferowego 26%

Ocena wizyt Ocena procedur aplikacyjnych (średnia ocena, skala 1-5)

Ocena wizyt Skutki przyjazdu (odp. zdecydowanie tak)

Język prowadzonych spotkań/wykładów Inny język niż rosyjski Ocena wizyt Język wizyty Język prowadzonych spotkań/wykładów Inny język niż rosyjski 21% w tym: po polsku 42% w tym: po angielsku 71%

Innymi uczestnikami wizyty (studenci) Wolontariuszami z Polski Język wizyty Główny język kontaktów z: Innymi uczestnikami wizyty (studenci) Po rosyjsku 96% Po angielsku 0% Po polsku W innym języku 3% Koordynatorem 83% 11% 4% 2% Wolontariuszami z Polski 64% 25% 10%

Ocena wizyt Organizacja wizyty (średnia ocena, skala 1-5)

Ocena wizyt Organizacja wizyty a operator (średnia ocena, skala 1-5)

Porównanie ankiet Ankieta „przed” i „po” dla uczestników wizyt—pobranie przez operatorów wizyt w postaci dwóch pomiarów przed wydarzeniem i w momencie zakończenia doświadczenia. Cel badania: Uchwycenie zmian postaw, stanu wiedzy, sposobu myślenia w wyniku udziału w STP.

Treść ankiet Pytania ankietowe dotyczyły wiedzy, postaw i wyobrażeń dotyczących: Polski Unii Europejskiej Ustroju demokratycznego Roli państwa i obywatela: standardy demokratyczne Standardów autorytarnych

Wiedza o Polsce

Stosunek do UE

STOSUNEK DO USTROJU DEMOKRATYCZNEGO

STANDARDY DEMOKRATYCZNE

STANDARDY autorytarne

Opracowanie: Paulina Pospieszna Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ul. Umultowska 89a 61-614 Poznań paulina.pospieszna@amu.edu.pl Projekt badawczy: "Ocena efektywności działań młodych krajów donatorów we wpieraniu demokracji w krajach demokratyzujących się” Narodowe Centrum Nauki, Program SONATA UMO-2013/09/D/HS5/04381