Ewaluacja programu Study Tours to Poland dla studentów Wiosenna edycja 2016
Profil uczestnika Płeć Profil studiów Miejsce zamieszkania
Wykształcenie rodziców Profil uczestnika Wykształcenie rodziców Matki Ojca
Profil uczestnika Sympatia/dystans do innych narodów Czy mógłbyś/mogłabyś mieć dziewczynę/chłopaka z (1-"zdecydowanie nie", 4 "zdecydowanie tak", średnia) Czy mógłby/abyś mieć członka rodziny z (1-"zdecydowanie nie" do 4 - "zdecydowanie tak", średnia) Kraj Przed wizytą Po wizycie Zmiana Ukrainy 3.38 3.54 0.16 3.58 3.60 0.02 Rosji 3.10 3.69 0.59 3.44 3.70 0.25 Białorusi 3.78 3.64 -0.14 2.39 4.06 1.67 Mołdawii 2.65 3.07 0.42 2.41 3.36 0.94 Polski 3.53 3.63 0.10 3.61 Szwecji 3.47 3.49 3.50 0.11 Niemiec 3.32 3.41 0.09 3.43 Chin 2.34 -0.05 2.77 2.83 0.07 USA 3.35 0.08 0.13 Izraela 2.78 2.76 -0.02 3.12 3.23 0.12 Turcji 2.44 2.47 0.03 2.98
Kraj z którego uczestnik przyjechał Profil uczestnika Ocena sytuacji materialnej Żyjemy bardzo biednie – nie starcza nam nawet na podstawowe potrzeby 0% Żyjemy skromnie – musimy na co dzień bardzo oszczędnie gospodarować 9% Żyjemy średnio – wystarcza nam na co dzień, ale musimy oszczędzać na poważniejsze zakupy 61% Żyjemy dobrze – wystarcza nam na wiele bez specjalnego oszczędzania 25% Żyjemy bardzo dobrze – możemy pozwolić sobie na pewien luksus 4% Odmowa odpowiedzi 1% Kraj z którego uczestnik przyjechał
Profil uczestnika Wcześniejsze wizyty w Polsce Tak, kilka razy 16% Tak, raz 19% Nie, nigdy 65% Cel wcześniejszych wizyt Odwiedzałem/am rodzinę 2% W celach turystycznych 48% Na szkolnej wycieczce 14% Na kursie językowym 5% Na wymianie szkolnej/studenckiej 17% Na pielgrzymce Podczas przejazdu transferowego 26%
Ocena wizyt Ocena procedur aplikacyjnych (średnia ocena, skala 1-5)
Ocena wizyt Skutki przyjazdu (odp. zdecydowanie tak)
Język prowadzonych spotkań/wykładów Inny język niż rosyjski Ocena wizyt Język wizyty Język prowadzonych spotkań/wykładów Inny język niż rosyjski 21% w tym: po polsku 42% w tym: po angielsku 71%
Innymi uczestnikami wizyty (studenci) Wolontariuszami z Polski Język wizyty Główny język kontaktów z: Innymi uczestnikami wizyty (studenci) Po rosyjsku 96% Po angielsku 0% Po polsku W innym języku 3% Koordynatorem 83% 11% 4% 2% Wolontariuszami z Polski 64% 25% 10%
Ocena wizyt Organizacja wizyty (średnia ocena, skala 1-5)
Ocena wizyt Organizacja wizyty a operator (średnia ocena, skala 1-5)
Porównanie ankiet Ankieta „przed” i „po” dla uczestników wizyt—pobranie przez operatorów wizyt w postaci dwóch pomiarów przed wydarzeniem i w momencie zakończenia doświadczenia. Cel badania: Uchwycenie zmian postaw, stanu wiedzy, sposobu myślenia w wyniku udziału w STP.
Treść ankiet Pytania ankietowe dotyczyły wiedzy, postaw i wyobrażeń dotyczących: Polski Unii Europejskiej Ustroju demokratycznego Roli państwa i obywatela: standardy demokratyczne Standardów autorytarnych
Wiedza o Polsce
Stosunek do UE
STOSUNEK DO USTROJU DEMOKRATYCZNEGO
STANDARDY DEMOKRATYCZNE
STANDARDY autorytarne
Opracowanie: Paulina Pospieszna Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ul. Umultowska 89a 61-614 Poznań paulina.pospieszna@amu.edu.pl Projekt badawczy: "Ocena efektywności działań młodych krajów donatorów we wpieraniu demokracji w krajach demokratyzujących się” Narodowe Centrum Nauki, Program SONATA UMO-2013/09/D/HS5/04381